پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل گفت: جنگی میان اسرائیل و ایران وجود دارد که در سطح یک جنگ تمام عیار نیست، اما تمام ابعاد در چارچوب یک جنگ را شامل می‌شود؛ دریا، زمین، حملات هوایی، اطلاعاتی و سایبری. ایرانی‌ها به‌طور دائم اسرائیل را هدف قرار می‌دهند. صد‌ها شرکت و هزاران حمله که اگرچه خلی موثر نیستند، اما همیشه این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل است که آن‌ها افراد سایبری اسرائیل را نیز به خوبی می‌شناسند و سعی دارند آن‌ها را تهدید کنند.
شعار سال: عاموس یادلین، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در گفت‌وگوی اختصاصی با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم به سوالاتی پیرامون اظهارات اخیر مقامات ایران برای گرفتن انتقام خون سرهنگ حسن صیاد خدایی که هفته گذشته در تهران به شهادت رسید، پاسخ داد و تاکید کرد که باید تهدیدات ایران را جدی گرفت.

وی در این باره گفت: این تهدید‌ها باید جدی گرفته شود. زمانی که ستاد مبارزه با تروریسم در شورای امنیت ملی یک هشدار کاملا هدفمند در رابطه با سفر به ترکیه صادر می‌کند، نشان می‌دهد که این نهاد اطلاعات مربوطه را دریافت کرده است. باید به خاطر داشت که ایرانی‌ها به دنبال انتقام و بازدارندگی از طریق آسیب رساندن به مقامات ارشد هستند که به طور متقارن با آنچه در حق آن‌ها انجام شده است، مطابقت خواهد داشت. یعنی دیپلمات ها، مقامات ارشد نظامی و افسران ارشد اطلاعاتی.

یادلین افزود: جنگی میان اسرائیل و ایران وجود دارد که در سطح یک جنگ تمام عیار نیست، اما تمام ابعاد در چارچوب یک جنگ را شامل می‌شود؛ دریا، زمین، حملات هوایی، اطلاعاتی و سایبری. ایرانی‌ها به‌طور دائم اسرائیل را هدف قرار می‌دهند. صد‌ها شرکت و هزاران حمله که اگرچه خلی موثر نیستند، اما همیشه این کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل است که آن‌ها افراد سایبری اسرائیل را نیز به خوبی می‌شناسند و سعی دارند آن‌ها را تهدید کنند.

این مقام اطلاعاتی سابق اسرائیل همچنین در پاسخ به این سوال که یک شهروند اسرائیلی که اکنون در ترکیه است، چه باید بکند؟ گفت: این فرد نباید هویت خود را به‌عنوان یک اسرائیلی فاش کند و نباید شبیه یک اسرائیلی رفتار کند، بلکه می‌بایست شبیه یک توریست که از اروپا آمده است، رفتار کند. او باید نسبت به چیز‌هایی که برای او عجیب به نظر می‌رسد بسیار هوشیار باشد. او باید مراقب باشد که چه چیزی در ایمیلش نوشته شده و چه چیز‌هایی در تلفن همراهش دارد، چراکه یک ایرانی می‌داند چگونه برخی وسایل الکترونیکی که ما نمی‌دانیم چگونه بدون آن‌ها زندگی کنیم را ردیابی کند. همین ابزار گاهی اوقات به دشمن کمک زیادی می‌کند که بداند شما کی هستید، کجا هستید و چه برنامه‌هایی دارید تا برای عملیاتی که می‌خواهند انجام دهند، آماده شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "جنگ با ایران در حال پیوستن به جبهه‌های دیگر همچون لبنان و سوریه است، آیا این امر نیازمند آمادگی همه‌جانبه است؟ " تصریح کرد: ایرانی‌ها که بسیار با تجربه هستند، مایلند از طریق نیرو‌های نیابتی خود به اسرائیل ضربه بزنند. گروه‌های مورد حمایت آنها، یعنی حزب الله، حماس، جهاد اسلامی، از شمال تا جنوب و شاید برای نفوذ به اعراب اسرائیل. آن‌ها خیلی دوست دارند که اقدام علیه اسرائیل از طریق این سازمان‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: باید همیشه هوشیار باشیم، زیرا ممکن است که آن‌ها به‌طور مستقیم علیه اسرائیل وارد عمل شوند، ممکن است پشت یک حمله قرار بگیرند و حتی مسئولیت آن را نیز بپذیرند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۲۶۶۹، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین