پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۷۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
معاون اشتغال وزیر کار از پیش‌بینی حمایت مالی ویژه برای کسب و کار‌های خانگی و ۱۰ برابر شدن صدور مجوز‌ها در این حوزه خبر داد.

شعار سال: کسب و کار‌های خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که با سرمایه کم قابل راه‌اندازی هستند و افراد می‌توانند با کمترین هزینه در محل سکونت و در کنار اعضای خانواده خود به کسب و کار خانگی بپردازند.

هم اکنون در بسیاری از کشور‌های دنیا، مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته و مطابق آمار‌ها ۲۳ درصد کل مشاغل در کشور‌های فوق صنعتی را کسب و کار‌های خانگی تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر سیاست حمایت از مشاغل خرد و خانگی در کشور با این هدف دنبال می‌شود که رکود حاکم بر بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار از این طریق از بین رفته و به رونق فضای کسب و کار منجر شود.

در راستای توسعه و تقویت هرچه بیشتر مشاغل خانگی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدت زمان صدور مجوز‌های فعالیت این دسته مشاغل را به سه روز کاهش داده تا ضمن رفع موانع تولید در بخش اشتغال خانگی، متقاضیان کسب و کار‌های خانگی با انگیزه بیشتر به این حوزه ورود کنند.

آنطور که معاون اشتغال وزیر کار گفته، علیرغم آنکه مشاغل خانگی در کشور مغفول و مظلوم مانده، اما در دولت سیزدهم و با اهتمام وزیر کار حمایت از این حوزه در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‌های وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی، از انجام اقدامات قابل توجه در زمینه مجوز مشاغل خانگی خبر داده و می‌گوید: بیش از دو سوم مجوز‌ها به شکل آنی صادر می‌شود و دیگر نیازی به ارجاع کارشناس نیست.

کریمی بیرانوند به ۱۰ برابر شدن مجوز‌های مشاغل خانگی اشاره کرده و می‌گوید: تنها یک سوم از مجوز‌ها سه روزه شده‌اند که نهایتا ظرف سه روز کارشناس مربوطه بررسی‌های لازم را انجام داده و مجوز صادر می‌شود.

به گفته وی، در زمینه تامین مالی مشاغل خانگی نیز حمایت ویژه درنظر گرفته شده و با همکاری بانک مرکزی، اعتبارات خوبی در این زمینه جذب و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که اعتبارات نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود. مشاغل خانگی ضمن ایجاد اشتغال پایدار موجب درآمدزایی برای صاحبان این نوع کسب و کار‌ها شده است.

برابر آمار‌ها در ۹ ماهه فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۷۵ هزار مجوز از طریق سامانه مشاغل خانگی صادر شده که چندین برابر دوره‌های گذشته بوده است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش سه برابری تسهیلات اشتغال خانگی خبر داده و گفته بود:" منابع تسهیلات مشاغل خانگی امسال ۲۰۰ درصد افزایش یافته و نظام مجوز‌ها در حوزه مشاغل خانگی در این دوره به شدت تسهیل شده است. "

در حال حاضر صدور مجوز‌های مشاغل خانگی به دو شیوه آنی و سه روزه انجام می‌شود که در حالت آنی و لحظه ای، افراد مجوز کسب و کار خود را در همان لحظه که ثبت می‌شود، دریافت می‌کنند و حدود ۳۵۰ مجوز به این شکل است و در حالت دوم، مجوز کسب و کار به صورت سه روزه صادر می‌شود که شامل ۱۷۰ مجوز می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۱۴ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۱۴۰۹۸۴۰، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین