پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه امضا‌های طلایی از صدور مجوز‌های کسب و کار خانگی حذف می‌شود، گفت: ۳۳۰ مجوز مشاغل خانگی، اعلانی می‌شود.
شعار سال: سیداحسان خاندوزی در جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار با بیان اینکه در جلسه امروز چهار مصوبه داشتیم که مهم‌ترین مصوبه آن مجوز‌های اعلانی مربوط به مشاغل خانگی است.

وی افزود: مجوز‌های اعلانی مشاغل خانگی آن دسته از مجوز‌هایی هستند که در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت می‌شوند و متقاضی در این درگاه متعهد به رعایت شرایط آن کسب و کار خواهد بود و دیگر نیازی به صدور مجوز‌های پیشین نیست، به عبارت دیگر امضا‌های طلایی در این مجوز‌ها حذف خواهد شد.

خاندوزی با بیان اینکه تمام این مجوز‌ها به صورت برخط صادر می‌شود گفت: صدور مجوز‌ها به صورت برخط خواهد بود و هفته‌های بعدی نظارت توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ مجوز مربوط به مجوز‌های مشاغل خانگی اعلانی است ادامه داد: مصادیق این مجوز‌ها مانند پرورش دام و طیور در مقیاس کوچک، تولید غذای خانگی تولید گیاهان دارویی، تولید ترشی، انواع بسته‌بندی‌ها فعالیت‌های گرافیکی، ترانه‌سرایی، معرق کاری، ابریشم‌باقی لباس‌های محلی و ... است.

خاندوزی ادامه داد: به محض اینکه سامانه وزارت به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شود برای اولین بار به صورت برخط مجوز‌های اعلانی مشاغل خانگی صادر خواهد شد.

وی افزود: با این ساز وکار دیگر نیازی نیست به شکل پیشین صدور مجوز‌ها در مسیر‌های طولانی معطل شوند، هر چند که در ماه‌های پایانی سال قرار داریم، اما این مجوز‌ها می‌توانند به فعالیت‌های تولیدی مردم کمک کنند.

وزیر اقتصاد گفت: مسئله مهم در این زمینه متصل شدن دستگاه‌ها به سامانه مجوز کسب و کار هستند که قانون آن ۱۸ اسفندماه سال گذشته تصویب شده و تا ۱۸ اسفندماه امسال همه دستگاه‌ها باید به این سامانه وصل شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۹۰۹۷۶ ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین