پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
وقتی که داد می‌زنیم رسانه را تضعیف نکنید و حمایت موثر داشته باشید، به درد همین جا‌ها می‌خورد. اگر با نظام رسانه‌ای قوی و مستقل روبرو باشیم، همین مسئله اشتباه در سامانه قرعه کشی از چند رویه شکایت حقوقی توسط رسانه، پیگیری در قالب اطلاع رسانی رسانه‌ای و مطالبه گری قانونی، تشکیل اتاق‌های فکر و ارایه راهکار به نهاد‌های نظارتی و امنیتی، قابل سامان بخشی و تضمین عدم تکرار بود. مگر غیر از این است که تجمیع چنین انتظاماتی، نظم کلان را بر جامعه حاکم خواهد کرد؟ آقای اژه‌ای بعنوان قاضی القضات جهت بدهند که کدام نهاد نظارتی الان باید وارد حل همین موضوع کوچک شود؟ حقا و انصافا بر اساس شناختی که خودتان دارید، از سازمان بازرسی کشور می‌توانید انتظار حل این گونه مشکلات را داشت؟ رویه‌های نظارت موثر و فراگیر این سازمان زیر سوال نیست؟ مجددا تقاضا و تاکید داریم که حمایت از رسانه‌ها را بجد پیگیری کنید. گام دوم انقلاب، بدون حضور نظام رسانه‌ای حرفه‌ای و حمایت شده، با سختی‌های زیاد مواجه خواهد شد.
شعار سال: صدیف بیک زاده درباره ابهامات پیش آمده در اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه افزود: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یاد شده، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

وی در ادامه توضیح داد: برای رفع دغدغه‌های ایجاد شده برای کسانی که به عنوان منتخب ذخیره مشخص شده‌اند، هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا در قالب سازو کار مشخصی، فرآیند تحویل خودرو با طرح‌هایی مانند فروش فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش که توسط خودروسازان اعلام شده است و منتخبان نیز برای آن‌ها ثبت نام کرده‌اند، پیگیری شود و برای آنان از سوی وزارت صمت تخصیص خودرو در قالب این طرح‌ها، انجام شود.

بیک زاده افزود: تعیین منتخبان ذخیره به این سبب بود که اگر به هر علتی منتخبان اصلی، فرآیند خرید خودرو را در زمان تعیین شده تکمیل نکرده یا وجه را واریز نکنند، این افراد جایگزین شوند؛ اما در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشد و متأسفانه اطلاع‌رسانی نادرست از سوی برخی خودروسازان نیز بر این ابهامات دامن زد و نگرانی‌ها را دوچندان ساخت.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: تغییر رویه تخصیص خودرو، اعمال نظارت‌های شدید و شفاف‌سازی نیز فشار مضاعفی را بر سیستم جدید تخصیص خودرو وارد کرده بود که پیش از این، کنترل‌ها و نظارت به این حد نبوده است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت تخصیص خودرو، یادآور شد: در فرآیند تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه طراحی شده، قرار بود در گام نخست کنترل‌ها و نظارت‌های لازم انجام شود تا متقاضیان دارای شرایط به عنوان منتخبان اصلی تخصیص خودرو معرفی شوند.
 
لازم به توضیح است که اخیرا سازمان بازرسی کل کشور به وزارت صمت بابت سامانه یکپارچه خودرو و به جهت سو مدیریت و عدم برنامه ریزی در سامانه تذکر داده است.
آقای اژه ای، کدام نهاد مسئول رسیدگی به اشتباهات سامانه قرعه کشی وزارت صمت است؟


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۷۷۹۴۰۰، www.parsine.com / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین