پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
دور دوم فروش محصولات برند‌های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه با حضور چهار خودروساز شامل سایپا و سه خودروساز خصوصی کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور استارت خورد. نکته مهم در ارتباط با این طرح فروش خودرویی صمت، نامشخص بودن قیمت برخی از محصولات خودروسازی سایپا و همچنین جنگ میان خودروسازان خصوصی با شورای رقابت برای تعیین قیمت کارخانه‌ای محصولات مونتاژی است.

شعار سال: دور دوم فروش محصولات برند‌های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه با حضور چهار خودروساز شامل سایپا و سه خودروساز خصوصی کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور استارت خورد. نکته مهم در ارتباط با این طرح فروش خودرویی صمت، نامشخص بودن قیمت برخی از محصولات خودروسازی سایپا و همچنین جنگ میان خودروسازان خصوصی با شورای رقابت برای تعیین قیمت کارخانه‌ای محصولات مونتاژی است.

سرنوشت غم‌انگیز خریداران خودرو از سامانه یکپارچه در انتظار متقاضیان دور دوم
 اعلام قیمت پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ شوک بزرگی را به ثبت‌نام‌کنندگان این خودرو در دور اول فروش محصولات شرکت‌های خودروساز با ساز و کار نوبت‌دهی وارد کرد. این احتمال وجود دارد شوکی که به خریداران این عضو جدید خانواده پژو ۲۰۷ وارد شد، در انتظار خریداران برخی خودرو‌های حاضر در دور جدید عرضه محصولات خودروسازان از مسیر سامانه یکپارچه نیز باشد.

ایران‌خودرویی‌ها روز گذشته از قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ رونمایی کردند. براساس اعلام این خودروساز قرار است متقاضیان این خودرو برای در اختیار گرفتن آن مبلغ ۳۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند.

بررسی محصولات خودروسازی سایپا در دور دوم فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم بدون قرعه‌کشی نیز نشان می‌دهد خودرو‌هایی مانند شاهین با گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه‌سوز و کوییک GX هنوز قیمت‌گذاری نشده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد اعلام قیمت کارخانه‌ای برای این خودرو‌ها نیز سبب سرگیجه متقاضیانی شود که برای در اختیار گرفتن این خودرو‌ها نام‌نویسی کرده‌اند.

آنطور که ایران خودرو اعلام کرده قیمت‌گذاری پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ توسط اعضای شورای رقابت انجام شده و این خودروساز تنها مستندات خود درباره تولید این عضو جدید خانواده پژو ۲۰۷ را برای تعیین قیمت به آدرس شورای رقابت پُست کرده است.

قیمت اعلام شده برای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ زمانی عجیب‌تر می‌شود که این خودرو با وجود ضعیف بودن موتور، به قیمت بیش از پنج میلیون تومان گران‌تر از پژو ۲۰۷ با فرمان برقی، گیربکس دستی و موتور TU۵ به دست ثبت‌نام‌کنندگان می‌رسد. این در حالیست که ثبت‌نام کنندگان برای پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ با این تصور که ایران خودرو موتور پژو ۲۰۶ را روی این خودرو قرار می‌دهد، انتظار قیمت به مراتب پایین‌تری برای آن در قیاس با سایر اعضای خانواده پژو ۲۰۷ داشتند.

به نظر می‌رسد اعضای شورای رقابت بیش از آنکه به آپشن‌های خودرو‌ها برای قیمت‌گذاری توجه کنند، به قیمت‌های پیشین آن‌ها توجه دارند. آن‌ها در زمان تعیین قیمت به خودروسازان اجازه می‌دهند تا درصدی مشخص به قیمت‌های پیشین اضافه کنند؛ اما خودرو‌های جدید که پیش‌تر قیمت‌گذاری نشده‌اند، با قیمت‌های به مراتب بالاتر از محصولات هم‌رده و قدیمی‌تر قیمت‌گذاری می‌شوند.

همچنین خریداران محصولات خودروسازی سایپا در دور دوم که برای خودرو‌های جدید و فاقد قیمت نام‌نویسی کرده‌اند نگران هستند همان سیستم قیمت‌گذاری پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ برای خودرویی که آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند نیز تکرار شود و اعضای شورای رقابت قیمتی برای این خودرو‌ها در نظر بگیرند که با آپشن‌های آن هیچ تناسبی ندارد؛ بنابراین متقاضیانی که برای شاهین با گیربکس اتوماتیک، اطلس، ساینا GX، ساینا مدل GX با گیربکس اتوماتیک، ساینا مدل GX دوگانه سوز و کوییک GX نام‌نویسی کرده‌اند در کنار متقاضیان خرید محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی (به دلیل جدال میان شورای رقابت و مدیران خودروساز خصوصی) تا روز اعلام قیمت نهایی خودرو‌های یاد شده دلهره دارند که خودرو‌های انتخابی آن‌ها قرار است با چه قیمتی برایشان فاکتور شود. این دسته از متقاضیان نگرانند که به سرنوشت غم‌انگیز خریداران پژو ۲۰۷ با موتور TU۳ دچار شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۷۲۷۵، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین