پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
هکتور کوپر سرمربی سرشناس دنیای فوتبال به شیوه‌ای عجیب از هدایت تیم ملی کنگو برکنار شد. رییس جمهور چمبو ان کونده ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کنگو خواهان فسخ قرارداد هکتور کوپر شد و در نهایت خبر اخراج این سرمربی ۶۶ ساله آرژانتینی به طور مستقیم از سوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام شد.
شعار سال: دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برکناری هکتور کوپر از سمت هدایت تیم ملی این کشور را رسماً اعلام کرد. رییس جمهور چمبو ان کونده ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کنگو خواهان فسخ قرارداد هکتور کوپر شد و در نهایت خبر اخراج این سرمربی ۶۶ ساله آرژانتینی به طور مستقیم از سوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام شد. تیم ملی این کشور با هدایت سرمربی سابق والنسیا و اینتر، عملکرد ضعیفی در بازی‌های اخیر داشته و پس از قبول دو شکست مقابل گابن و سودان از شانس کمی برای صعود به جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ برخوردار است. دلیل اخراج کوپر از نظر رییس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو، کسب نتایج ضعیف و عدم ارتقای سطح تیم عنوان شده است.

این درحالی است که چنین تصمیمی آشکارا نقض قوانین فیفا درخصوص عدم دخالت دولت در تصمیمات فدراسیون فوتبال هرکشوری است. موردی که البته پیش از این در ایران هم رخ داده بود.

سال هاست علی دایی می‌گوید عامل برکناری او از هدایت تیم ملی محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسبق ایران بوده، او چندی قبل در مصاحبه‌ای به عادل فردوسی پور گفت: «لحظه‌ای که احمدی نژاد وارد ورزشگاه شد بازی را با یک گل از عربستان جلو بودیم، اما همان جا به دستیارانم گفتم بازی را باختیم. فردای بازی حکم اخراج را به دستم دادند و من درحالی از بازیکنان خداحافظی کردم که علی کفاشیان رییس فدراسیون از برکناری من خبر نداشت چراکه دولت وقت مستقیما این نامه را صادر کرده بود»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۴۲۸۹۷، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین