پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
هم اکنون ۱۰۴۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور حضور دارند که از این تعداد به دلیل استحقاق در مساعدت تنها ۸ هزار و ۳۹۵ مددجو واجد شرایط کمک گزارش شده‌اند.

شعارسال: از مجموع محکومان مالی و بدهکاران دیات ناشی از حوادث کارگاهی و تصادفات رانندگی، به ترتیب استان‌ فارس با 950 محکوم، تهران با 833 محبوس و خراسان رضوی با 802 زندانی بیشترین آمار را در زندانیان جرایم غیرعمد دارند.

سیستان و بلوچستان، پهناورترین استان کشورمان به جهت وسعت منطقه تنها با 47 مددجو از کمترین تعداد این دسته از زندانیان میزبانی کرده و خوشبختانه استان‌های بوشهر با 108 زندانی و به طور مشترک هرمزگان و یزد با 113 دربند نیازمند و آبرومند کمترین تعداد محکومان غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند.

حضور 9237 محکوم مالی در کشور

بدهکاران مالی با 9 هزار و 237 زندانی بیشترین طیف زندانیان را شامل می‌شوند که این رقم به طور تقریبی 89 درصد محکومان غیرعمد برآورد می‌شود.

آمار نسوان محکوم به جرایم غیرعمد هم با رشدی دو برابری هم اکنون عددی معادل 170 نفر هستند که البته از این تعداد زندانی کمتر از صد نفر واجد شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ستاددیه هستند.

زندانیان حوادث کارگاهی در کشور صد نفر هستند

تعداد بدهکاران دیه حوادث کارگاهی منجر به فوت در سطح ندامتگاه‌های کشور با 45 زندانی و محکومان ناتوان در پرداخت دیات سوانح کاری منجر به جرح، با کاهش آمار عددی خوشبختانه تنها 55 زندانی دارند.

قابل توجه است رقم زندانیان مستمند تحت حمایت ستاددیه در موضوع جرایم شبه عمد نیز تنها به 117 نفر می‌رسند که از این تعداد فقط 90 نفر واجد شرایط گزارش شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 2آذر1395، کدخبر: 161508: www.ana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین