پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
ادعای ساداتی نژاد مبنی بر اینکه تلاش جهاد کشاورزی برای تامین جایگزین‌های خوراک دام با همکاری دانش‌بنیان‌ها ادامه دارد، می‌تواند نشان دهنده دو چیز باشد. کم اطلاعی وزیر از توانمندی‌های دانش بنیان‌ها و کم اشرافی او بر بخش کشاورزی. خدا کند که منظور وزیر شرکت‌هایی مثل بازرگام و همانند آن‌ها نباشد که حاشیه‌های این گونه فعالیت ها، دامان خودش را هم خواهد سوزاند.
شعار سال: سیدجواد ساداتی نژاد امروز در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دام، طیور آبزیان که در خانه نوآوری و فناوری تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین آیین نامه‌ای با همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در ابتدای سال جاری، افزود: این آیین‌نامه که در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مرتبط با ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد، در دولت به تصویب رسید. این آیین‌نامه شامل ۱۹ ماده و بخش‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده یک این آیین‌نامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به موضوع جبران تاخیر در ورود به حوزه‌های کشاورزی ارتباط دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به این تاکیدات، لازم است ۲۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان، در کشاورزی فعال شوند؛ از این رو تسهیلات و حمایت‌هایی برای این شرکت‌ها ارائه خواهیم کرد تا حرکت بزرگی در تولیدات دانش بنیان این حوزه رخ دهد.

ساداتی نژاد، مشکلات فرادستگاهی در حوزه کشاورزی را از دغدغه‌های این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: در صدد هستیم در حوزه خوراک دام به تولید کنندگان کمک کنیم تا با رفع مشکلاتشان، نیاز دام کشور به خوراک، رفع شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه با همگرایی، می‌توان حجم زیادی از مشکلات در تأمین خوراک دام، طیور و آبزیان را مرتفع کرد، ادامه داد: با توجه به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، قیمت نهاده‌های دامی نسبت به قبل افزایش پیدا کرده؛ لذا دغدغه ما ارزان‌سازی خوراک دام است و هم اکنون فرصت جدیدی فراهم شده تا با نوآوری و فناوری، خوراک دام را با استفاده از ظرفیت‌های بومی تأمین کنیم.

وی ادامه داد: لذا با کمک معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری این نمایشگاه برگزار شده تا از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین‌های سویا و ذرت که آب‌بری فراوانی دارند، معرفی شوند و مورد استفاده قرار گیرند، ضمن آنکه اعلام می‌شود شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان می‌توانند به واسطه نوآوری جایگزین‌های تأمین پروتئین سویا و ... را برای خوراک دام، طیور و آبزیان معرفی کنند.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم کاهش واردات را تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهیم، ابراز امیدواری کرد که با حذف ارز ترجیحی بتوانیم خروجی خوبی را تا پایان سال شاهد باشیم و بدین واسطه میزان واردات کاهش پیدا کند.

در خانه فناوری و نوآوری ایران نمایشگاه دو روزه محصولات فناوری‌های خوراک دام، طیور و آبزیان از امروز یکشنبه ۲۲ خرداد آغاز به کار کرد و تا فردا دوشنبه ۲۳ خرداد ادامه دارد. توسعه راهکار‌های کاهش وابستگی در صنعت خوراک و استفاده از منابع جایگزین بومی از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

این رویداد توسعه شبکه همکاری شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، نهاد‌های حاکمیتی و بخش‌های کاربر، ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی در سطح جهانی، بررسی راهکار‌های افزایش توان رقابت بین‌المللی و تاب‌آوری، شناخت نیاز‌های فناورانه صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان و ارائه تجربیات و دستاورد‌های جدید شرکت‌های دانش‌بنیان را به دنبال خواهد داشت.

از مهم‌ترین محور‌های این رویداد می‌توان به توسعه راهکار‌های کاهش وابستگی در صنعت خوراک و استفاده از منابع جایگزین بومی، ارائه تجربیات و دستاورد‌های جدید شرکت‌های دانش‌بنیان، شناخت نیاز‌های فناورانه صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان، ارائه آخرین دستاورد‌های علمی، پژوهشی و صنعتی در سطح جهانی و توسعه شبکه همکاری شرکت‌های فناور، نهاد‌های حاکمیتی و بخش‌های کاربر اشاره کرد.

از این نمایشگاه ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری ونزوئلا و وزیر کشاورزی ونزوئلا با همراهی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بازدید کردند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازاگروفودنیوز، تاریخ انتشار:۲۲ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر:، agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین