پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
توصیه ما به سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور این است که در روند صحبت در خصوص حجاب و عفاف لطفا سعی کنند بشکلی مستندتر صحبت نمایند. آمار ۸۰ درصد را چطور بدست آوردید؟ اگر ممکن است این تحقیق برای روایی و پایایی سنجی در اختیار رسانه قرار گیرد. اینکه جامعه بشکل اجباری به سمت مانتوی جلو باز رفته اند، حقیقتی کاملا درست است. اینکه این سامانه‌ها تا چه میزان می‌توانند مشکلات موجود را حل کنند، برای ما جای تردید دارد. در هر شرایط امیدواریم در اخبار آتی منعکس شده از حضرتعالی، با دقت نظر و حساسیت بیشتری در بیانات، مواجه باشیم.
شعار سال: سید مجید امامی در جلسه (۲۳ خرداد) کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس استان کرمانشاه، با تاکید بر ساماندهی نظام طراحی در کشور گفت: برای این کار فعال سازی و تقویت سامانه "شیما" (شناسه یکپارچه مد و لباس ایران) در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تلاش ما این است که این سامانه به نماد کیفیت لباس در ایران تبدیل شود و لباس‌های مورد تایید در این سامانه محل انتقاد پلیس اماکن و اتحادیه‌ها نخواهد بود.

امامی از رونمایی از این سامانه در ۱۸ تیرماه همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر خبر داد و افزود: در این سامانه طراحان لباس‌های خود را ثبت کرده و طرح‌های ثبت شده در آن کد کالای ایرانی و اسلامی گرفته و مورد حمایت جهت تولید هستند.

وی افزود: با این کار هم خانواده‌ها و هم تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند از طرح‌های این سامانه استفاده کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت صمت، از تولیدکنندگانی که از لباس‌های سامانه "شیما" استفاده کنند حمایت‌هایی صورت خواهد گرفت و ارتقا کار دانشجویان طراحی هم به تعداد طرح‌های ثبت شده لباس در این سامانه خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه سامانه "شیما" استاندارد‌های راحتی برای ثبت دارد، گفت: اصل بر این است که لباس‌ها در عین زیبایی، هویت ایرانی و اسلامی بودن را داشته و عفیفانه باشند.

امامی افزود: در کنار بحث ساماندهی نظام طراحی لباس، کار‌هایی هم در بخش تولید در دست اقدام است که نظام تولید هم ساماندهی شود و تولیدی‌ها را به سمت تولید لباس‌های ایرانی و اسلامی سوق دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار این‌ها برنامه‌هایی هم برای نظام توزیع داریم، بطوری که یک مرکز لباس ایرانی اسلامی در تهران راه اندازی و استان‌ها از این مرکز لباس‌ها را خریداری کنند.

امامی با بیان اینکه ذائقه مصرف کننده عنصر محوری نظام پوشاک است، گفت: باید کمک کنیم در کارگروه ساماندهی مد و لباس ذائقه مردم با اصالت ایرانی و اسلامی ارتباطش حفظ شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با اشاره به نامناسب بودن بسیاری لباس‌های عرضه شده در سطح بازار برای بانوان، گفت: وقتی بجز مانتوی جلوباز چیزی در سطح فروشگاه‌های لباس نیست، مردم چه انتخابی می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: زمانی هم که بانوان برای خرید مانتو‌های اداری یا چادر مراجعه می‌کنند مجبور به پرداخت هزینه چند برابری نسبت به مانتو‌های جلوباز می‌شوند و این یعنی به اجبار مردم را سمت استفاده از مانتو‌های جلوباز سوق می‌دهیم.

امامی با اشاره به حداقل نیاز سالانه کشور به ۸۰ میلیون مترمربع پارچه چادر، گفت: این درحالی است که کل تولید کشور ۱۰ میلیون مترمربع و سقف واردات هم نهایتا ۳۰ میلیون مترمربع است و حال سوال این است که ۴۰ میلیون مترمربع نیاز دیگر کشور در زمینه پارچه چادر چطور تامین می‌شود که دو جواب دارد، یا بانوان چادری مجبور به کنار گذاشتن چادر می‌شوند و یا چادر‌های کهنه خود را باید سر می‌کنند.

وی با انتقاد از این وضعیت گفت: حدود هشت سال است که ذائقه پوشش جامعه رها شده و جامعه به اجبار به سمت استفاده از مانتو‌های نامناسب و .. سوق داده شده، چون انتخاب دیگر را سخت کرده ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: علی رغم اینکه بر اساس نظرسنجی‌های متعدد بیش از ۸۰ درصد جامعه ایرانی معتقد به حجاب و پوشش عفیفانه هستند که نشات گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست، اما در بازار عملا داریم برای مردم "تن نمایی" را ترویج می‌کنیم.

امامی گفت: همین اختلاف بازار و فرهنگ جامعه موجب ایجاد شکاف نسلی و شکاف فرهنگی شده و بسیاری خانواده‌های ایرانی از این وضعیت گلایه مندند که در بازار لباس مناسبی برای خرید نیست و مجبورند مانتو جلوباز و کوتاه بخرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: به هرحال تاکید و تلاش ما در حال حاضر بر طراحی، تولید و توزیع لباس‌های زیبا، عفیفانه و ارزان قیمت است تا بتوانیم به تدریج جامعه را به سمت فرهنگ ایرانی و اسلامی سوق دهیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۴۳۲۹، www.asriran.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
0
راستش ما که تو مانتوفروشی ها همه جور مانتویی رو میبینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین