پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
واقعا جای تاسف دارد که نام برخی از افراد را نماینده مجلس انقلابی بنامیم. یعنی چه که حوزه قانون گذاری را هزار تکه می‌کنید و امکان شکایت شهروندان بعنوان حقوق اساسی شان از شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و شورای انقلاب فرهنگی به دیوان عدالت را ابطال می‌کنید؟ مگر می‌توانید حقوق اساسی مردم را نادیده بگیرید؟ جوادی یگانه در توئیتی به این معضل واکنش نشان داده و از اصلاح انحلال مجلس به دست مجلس، استفاده کرده است.
شعار سال: به دو شورای عالی اختیار مطلق دادند هر تصمیمی مثل طرح صیانت در حوزه فضای مجازی و فرهنگی بگیرند و به کسی هم پاسخگو نباشند

- مجلس صلاحیت رقبای خود را در حوزه قانونگذاری به رسمیت شناخت، یکه تازی هم تجویز کرد

- با این مصوبه، تصمیمات این دو شورا قابل شکایت و نظارت نیست

- علی اکبر گرجی حقوقدان برجسته درباره تصمیم جدید مجلس مبنی بر خارج شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای انقلاب فرهنگی از شمول آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، می‌گوید که مجلس به عنوان اصلی‌ترین نهاد قانون‌گذار، به نوعی صلاحیت رقبای خود و نهاد‌های غیر انتخابی را در عرصه قانون‌گذاری به رسمیت شناخته است و با تصویب اصلاحیه، به جامعه این پیام را ارسال کرد که هنوز به حاکمیت قانون، به معنای حداقلی کلمه اشراف ندارد.

واکنش دکتر جوادی یگانه، جامعه شناس به مصوبه دیروز مجلس که دیگر دیوان عدالت اداری حق رسیدگی به تصمیم‌های شورای عالی فضای مجازی را ندارد
 
انحلال مجلس بدست بی کفایتی‌های نمایندگان مجلس فعلی؟!

در ادامه واکنش آذری جهرمی به مصوبه جدید مجلس:

محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نوشت: آنچه نماینده‌ی محترمی در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی بانوان ایرانی مطرح کرد، می‌تواند یک طرح عملیات روانی برای پرت کردن حواس افکار عمومی از مصوبه غم‌بار دیروز مجلس در خصوص سلب حقوق ملت ایران در امکان پیگیری مخالفت با مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

او ادامه داد: ظاهرا مجلس از طرح صیانت درس گرفته است، اما نه برای احترام و رعایت حقوق اساسی مردم، بلکه برای پرت کردن حواس مردم از مصوبات زیانبار.

نایب رییس‌کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی ابراز نگرانی کرد و گفت که این موضوع تبدیل به مسئله‌ای امنیتی شده که امنیت غذایی، اجتماعی و فرهنگی را به خطر می‌اندازد.

ممنوعیت شکایت علیه شورای عالی فضای مجازی؛ منعی که نانوشته بود!

روز گذشته با رای اکثریت نمایندگان مصوبات شورای عالی فضای مجازی همانند مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی امنیت ملی، از فرآیند بررسی شکایت‌ در دیوان عدالت اداری مستثنی شد.

این مصوبه با بحث‌های زیادی همراه شده است اما به گفته کارشناسان، قبل از این مصوبه مجلس نیز شورای عالی فضای مجازی از شمول رسیدگی دیوان عدالت اداری خارج بوده است.

در واقع مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی تاکید موکد به این امر بوده و اتفاق جدید و غیر قابل پیش بینی نبوده است.

تعداد بازدید : 1

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شهر خبر، تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۶۴۹۷۰، www.shahrekhabar.com / و کانال تلگرامی اقتصاد آنلاین
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین