پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
رییس بیمارستان فوق تخصصی قلب امام علی(ع) کرمانشاه از مراجعه ماهانه 5500 تا شش هزار بیمار قلبی به این بیمارستان خبر داد.
شعارسال: دکتر یوسف رحمانی در نشست خبری امروز (3 آذر) با اینکه بیمارستان امام علی(ع) تنها بیمارستان فوق تخصصی قلب غرب کشور است، گفت: این بیمارستان در مساحت 23 هزار مترمربع و با زیربنای 12 هزار مترمربع دارای 215 تخت فعال است و در دو بخش بالینی و پاراکیلینکی خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه 616 نفر در این بیمارستان مشغول به کارند، اظهار کرد: از مجموع پرسنل بیمارستان 23 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص، 10 نفر پزشک عمومی و داروساز، 375 نفر پرسنل درمانی و 208 نفر به عنوان پشتیبانی خدمات ارائه می‌کنند.

* 70 درصد بیماران قلبی "مردان" هستند

رحمانی با بیان اینکه بیشترین مراجعه بیماران به بخش اورژانس بیمارستان است، گفت: سال گذشته 81 هزار و 460 نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کردند که این تعداد در نیمه ابتدای سال جاری 35 هزار و 441 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از 90 درصد بیماران در کمتر از شش ساعت در اورژانس تعیین تکیلف می‌شوند و یا مرخص شده و یا به بخش‌های مختلف بیمارستان هدایت می‌شوند.

رییس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه تصریح کرد: همچنین سال گذشته 9328 نفر در این بیمارستان بستری شدند که این تعداد در نیمه ابتدای امسال 5132 نفر بوده است.

رحمانی با بیان اینکه عمده بیماران قلبی را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضر حدود 70 درصد بیماران قلبی مراجعه کننده به بیمارستان مرد هستند.

وی افزود: از نظر سنی نیز میانگین سنی بیماران قلبی مرد 50 تا 55 سال و میانگین سنی بیماران قلبی زن 60 تا 65 سال است.

* امسال 784 "جراحی قلب" در بیمارستان انجام شده است

رییس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه با اشاره به وجود سه اتاق عمل در این بیمارستان، از انجام 1571 جراحی قلب در این بیمارستان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی نیمه ابتدای امسال نیز 784 جراحی قلب در این بیمارستان انجام شده است.

رحمانی با بیان اینکه مدت اقامت بیماران بستری در این بیمارستان سال گذشته 2.7 روز بوده است، گفت: این میزان در نیمه ابتدای سال جاری تغییر چندانی نداشته و همان 2.65 روز بوده است.

وی از مراجعه ماهانه 5500 تا شش هزار بیمار قلبی به این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری بیمارانی که این بیمارستان مراجعه می‌کنند بیماری قلبی ندارند و دچار مشکلات دیگری هستند، اما اشتباها به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رییس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه، افزود: این امر موجب شده که بسیاری همراهان بیمار از شرایط ابراز نارضایتی کرده و خشمگین شوند که چرا به بیمار آنها رسیدگی نمی‌شود، درصورتی که تمام اقدامات در حد توان برای بیمار آنها انجام می‌شود، اما بیماران نیاز به درمان‌های تخصصی متناسب با بیماریشان دارند و باید به بیمارستان مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: همه افراد باید بدانند بیمارستان امام علی (ع)، بیمارستان تک تخصصی قلب است.

* مراجعه روزانه 2000 "ملاقات کننده" بیماران و پرسنل را کلافه کرده است

رحمانی مشکل دیگر این بیمارستان را حجم بالای افراد ملاقات کننده عنوان کرد و افزود: بیماران قلبی پیش از هر اقدام درمانی نیازمند آرامش هستند و حجم بالای افراد ملاقات کننده آرامش آنها را برهم می‌زند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از دو هزار نفر به عنوان ملاقات کننده وارد بیمارستان می‌شوند که این امر علاوه بر برهم زدن آرامش بیماران، روند درمان و کار پرسنل را با مشکل مواجه کرده و خطر عفونت‌های بیمارستانی را نیز افزایش می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری مواقع همراهان بیمار در اورژانس به خاطر وضعیت بیماریشان سرو صدا به پا کرده و آسایش سایر بیماران که همگی بیماران اورژانسی قلبی هستند را به هم می‌زنند که این امر در حادتر شدن وضعیت جسمانی سایر بیماران نیز تاثیر دارد.

رحمانی افزود: همراهان عمدتا شناختی از روند درمان ندارند و زمانی که دارویی به بیمار تزریق می‌شود و باید چند ساعتی منتظر اثر کردن دارو باشیم، گله می‌کنند که چرا به بیمار آنها رسیدگی نمی‌شود و این امر در برخی موارد به کتک کاری هم رسیده و بسیاری از پرسنل و کادر درمان از همراهان بیمار کتک خورده‌اند و خستگی ساعت‌ها کار در اورژانس به تن همه آنها می‌ماند.

* 30 میلیارد تومان از "بیمه" طلب داریم

رییس بیمارستان امام علی(ع) مشکل دیگر را بدهی بالای سازمان‌های بیمه‌گر به این بیمارستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیمارستان امام علی (ع)، 30 میلیارد تومان از سازمان های بیمه‌گر طلب دارد و پزشکان این بیمارستان در سال جاری هیچ کارانه‌ای دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه 20 درصد مراجعه کنندگان این بیمارستان از استان‌های همجوار هستند، گفت: قطعا خدمات رسانی به این حجم از بیماران با این میزان طلب از سازمان های بیمه‌گر کار دشواری است و امیدواریم اقدامی اساسی در زمینه واریز این بدهی‌ها انجام شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پرتال خبری آفتاب کرمانشاه، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 161998، www.aftabksh.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
بیمارستانی با این حجم مراجع، واقعا نیازمند توجه ویژه و رسیدگی خاص دولت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین