پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
چنان از طرح دارویار تعریف می‌کنند که گویی قرار است معجره‌ای اتفاق بیفتد. هرچند طرح دارای مزایایی نیز هست، اما جایگاه کیفیت دارو و اعتراض مردم به حضور دارو‌های بی کیفیت و کم کیفیت در بازار و همچنین چگونگی کنترل نسخه نویسی‌های قلابی و ساختگی مشخص نیست. طرح دارویار در کوتاه مدت خصوصا برای نسخ بالای 300 هزار تومان باعث ارجاع به داروخانه های دولتی شده و بدلیل زیاد نویسی دارو توسط پزشک با نوعی احتکار خانگی دارو در کشور مواجه خواهیم شد. ابهامی که می‌تواند به اسم مردم، باعث شادکامی یک مشت قاچاقچی و مدیر فرصت طلب دولتی شود.دارویار مشکل مسلم بودجه پیدا می کند و بدلیل چرخه سرتاسر پر حفره آن، احتمال اصلاح منجر به افزایش بهره وری را ندارد. در خصوص طرح دارویار هشدار می دهیم.
شعار سال: چنان از طرح دارویار تعریف می‌کنند که گویی قرار است معجره‌ای اتفاق بیفتد. هرچند طرح دارای مزایایی نیز هست، اما جایگاه کیفیت دارو و اعتراض مردم به حضور دارو‌های بی کیفیت و کم کیفیت در بازار و همچنین چگونگی کنترل نسخه نویسی‌های قلابی و ساختگی مشخص نیست. ابهامی که می‌تواند به اسم مردم، باعث شادکامی یک مشت قاچاقچی و مدیر فرصت طلب دولتی شود. در حوزه دارو متاسفانه تعارض منافع بشدت بالاست و احتمال وقوع این مشکل هم می رود. 

قرصی بنام زادتیدن هم ایرانی دارد و هم خارجی، سازمان غذا دارو، لطفا در خصوص رضایت مشتریان از قرص ایرانی، نظر سنجی کند. ژلوفن‌های ۴۰۰ موجود در بازار در دو سال اخیر، دارای کاهش یا کم اثری ماده موثره هستند، اگر قبول ندارید، نظر سنجی کنید و.. سوال اینجاست که این مشکلات کجای طرح دارویار دیده شده است؟
جایگاه اعتراض به کیفیت دارو و نسخه نویسی‌های قلابی، کجای طرح دارویار است؟

تعدادی از داروخانه دار‌ها برای خارج کردن دارو از چرخه توزیع با تعدادی از پزشکان دست به یکی کرده و نسخه‌های قلابی برای بیماران فرضی و خیالی می‌نویسند یا حتی از تعدادی کد ملی هماهنگ شده، سو استفاده می‌کنند، کجای طرح دارویار به این مشکل پرداخته است؟
 
جایگاه اعتراض به کیفیت دارو و نسخه نویسی‌های قلابی، کجای طرح دارویار است؟

همین دو نقیصه فضایی را مهیا می‌کند که در آن می‌توان منافع برخی از افراد فاسد را تامین نمود. می‌شود به اسم مردم و به کام یک مشت دلال سو استفاده چی.
 
جعل سربرگ و مهر پزشکان برای تجدد نسخه نیز با اجرای این طرح، ممکن است رواج پیدا کند. جرمی عارضی که می تواند شرایط عادی سازی موقوع سایر جرایم همانند را تسریع نماید.

علاوه بر این، نحوه نظارت مردمی بر طرح دارویار به چه صورتی است و گزارشات هفتگی و ماهیانه با چه مکانیزمی قرار است به افکار عمومی ارایه شود؟

تا زمانی که طرح دارویار به پروانه طبابت پزشکان، کد ملی شهروندان، کد فعالیتی مراکز بهداشتی و درمانی و کد اقتصادی داروخانه‌ها بشکل همزمان متصل نباشد، مشکلی از ما حل نمی‌شود.
 
طرح دارویار بدلیل آنکه تاکید روی نسخه پزشک دارد مسلما بیماران از پزشکان درخواست نوشتن چند برابر نیاز خود به دارو را نموده تا در نوبت بعدی ، نیازمند به مراجعه حضوری نشوند. این کار بنوعی احتکار خانگی دارو را سبب می شود.
قیمت دارو بطور میانگین ١٢٠ درصد گران شده است

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی: اگر سامانه بیمه قطع باشد، بیماران باید هزینه این افزایش قیمت دارو را بپردازند و توان آن را نخواهند داشت.
تعداد بازدید : 4
دارویار مسلما در تامین بودجه دچار مشکل خواهد شد. لذا در کوتاه مدت ، داروخانه های خصوصی نسخ بالای 300 هزار تومان را به داروخانه های دولتی ارجاع می دهند و بنوع غیرمستقیم از پذیرش آن سرباز می زنند. این کار ، حجم مراجعه به داروخانه های دولتی را در یک ماه آینده ، چند برابر می کند. 
 
داروخانه‌ها نقدینگی کافی برای خرید دارو ندارند!
تعداد بازدید : 4

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی:۹۰ درصد نقدینگی داروخانه باید از طریق بیمه‌ها پرداخت شود. تامین اجتماعی مطالبات داروخانه‌ها را از مرداد ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱ پرداخت نکرده بود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: انتقادات وارد بر طرح دارویار ، ایرادات طرح دارویار ، چالش های طرح دارویار ، فساد در طرح دارویار ، طرح دارویار و عرضه خارج از شبکه ، طرح دارویار و نسخه نویسی تقلبی ، طرح دارویار و فساد در داروخانه ها ، طرح دارویار و اتصال داروخانه پزشک شهروند و مرکز درمانی با یکدیگر ، رصد مردمی طرح دارویار ، گزارش دهی های طرح دارویار ، دارویار و احتکار خانگی دارو ، طرح پوپولیستی دارویار ، نقد طرح دارویار ، دارویار اسمی زیبا و عملکردی فاجعه بار ، نقاط ضعف طرح دارویار ، انتقادات مردم از طرح دارویار ، دارویار و تراکم مراجعه به داروخانه های دولتی ، دارویار و افزایش جهی قیمت داروی بدون نسخه ، جعل سربرگ و مهر پزشکان ، مشکلات طرح دارویار ، نقاط ضعف دارویار ، دارویار نامی زیبا و عملکردی پرپیامد ، ورشکستگی طرح دارویار ، دارویار و خارج کردن ساختگی دارو از شبکه توزیع ، تقلب ها در طرح دارویار ، هشدارها درباره طرح دارویار ، اجرای ناقص و پوپولیستی طرح دارویار
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
0
قیمت دارو 100 درصد افزایش پیدا کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
1
علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفته که :

درخواست ما این است که در طرح دارویاری زمان مشخصی را برای تسویه حساب با داروخانه‌ها اعلام کرده و به آن پایبند باشند. قرار است این طرح یارانه دارو را جابجا کنند. قبلا یارانه دارو به حلقه اول زنجیره تامین دارو یعنی شرکت‌های داروسازی ارائه می‌شد تا مواد اولیه و ... را وارد کنند، اما در حال حاضر این یارانه به حلقه آخر زنجیره تامین دارو که داروخانه است، داده می‌شود. آیا کسی درباره نسخه پیچی های قلابی ، هشدار نداده است؟آیا احتمال تبانی پزشک و داروخانه چی را نمی دهید؟

در حال حاضر داروخانه‌ها می‌گویند زمانیکه ۷۰ درصد پول‌مان را از سازمان‌های بیمه طلبکار بودیم، بیمه‌ها با هفت تا هشت ماه تاخیر پرداخت می‌کردند که به زور تحمل می‌کردیم. حال با افزایش پوشش بیمه‌ای ممکن است، میزان سهم بیمه‌ای که در اختیار دولت است افزایش یافته و بیشتر به ما بدهکار شوند. بنابراین اگر مطالبات را به موقع پرداخت نکنند، داروخانه‌ها زمین می خورند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین