پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به (المالکی) توصیه می‌کنم به همراه کسانی که مرتکب فساد شده و به او پناه آورده‌اند، از امور سیاسی کناره‌گیری کرده یا تسلیم قوه قضائیه شود. صدر از تمامی تشکل‌های سیاسی متحد با حزب الدعوه و شخصیت‌های برجسته قبیله المالکی خواست که مشترکا این اتهامات را محکوم کنند.
شعار سال: مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اتهامات حزب الدعوه به رهبری نوری المالکی، نخست وزیر پیشین این کشور مبنی بر «کشتن عراقی‌ها» و «کار برای اسرائیل» پاسخ داد.

وی با بیان اینکه «به (المالکی) توصیه می‌کنم به همراه کسانی که مرتکب فساد شده و به او پناه آورده‌اند، از امور سیاسی کناره‌گیری کرده یا تسلیم قوه قضائیه شود»، نوشت: طرح چنین اتهاماتی از حزب الدعوه که منتسب به خاندان صدر است، مایه تعجب است.

صدر از تمامی تشکل‌های سیاسی متحد با حزب الدعوه و شخصیت‌های برجسته قبیله المالکی خواست که مشترکا این اتهامات را محکوم کنند.

گفتنی است علی فاضل، فعال حقوق بشر عراقی مقیم خارج از کشور در حساب کاربری خود در توئیتر فایل صوتی مرتبط با نوری المالکی را منتشر کرد که در آن عبارات «دزد و قاتل» را برای صدر به کار می‌برد.

این در حالیست که نخست وزیر سابق عراق فایل صوتی مذکور را جعلی خواند.

علی فاضل نیز فایل مذکور را «مصاحبه یک ساعته با المالکی و دیگران» اعلام کرد و توضیحی درباره منبع و چگونگی دسترسی به آن ارائه نکرد.

گفتنی است مقتدی صدر، رهبر جریان صدر پیشتر از نمایندگان وابسته به خود در مجلس عراق خواست تا استعفا دهند.

صدر از نمایندگان گروه خود که ۷۳ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی را در دست دارند، خواست استعفا نامه خود را به رئیس مجلس ارائه دهند.

از سوی دیگر، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با درخواست استعفای ۷۳ نماینده جریان صدر موافقت کرد.

با وجود اینکه ۹ ماه از برگزاری انتخابات ۱۰ اکتبر در عراق می‌گذرد، هنوز دولتی در این کشور تشکیل نشده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۶۱۳۲، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
مگه این بابا کنار نرفته بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین