پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
در سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه ۱۳۵۸، ائمه‌ جمعه‌ سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. در این دیدار مسائل مهمی درباره مسائل روز جامعه مطرح شد و یکی از مسائل پر اهمیت که رهبری بر آن تاکید داشتند توصیه به ائمه جمعه ها برای جلوگیری از ورود به فعالیت های اقتصادی بود. مقام معظم رهبری فرمودند: این که امام جمعه به این مناسبت که آقا ما نماز جمعه‌مان احتیاج دارد به پول، احتیاج دارد به درآمد، درآمدی نداریم پس بایستی مثلاً فلان فعالیت اقتصادی را بکنیم این فکر درستی نیست.

شعار سال:در سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه ۱۳۵۸، ائمه‌ جمعه‌ سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. 

از جمله مسائل مهمی که رهبر انقلاب در توصیه به ائمه جمعه مطرح کردند این بود که: از ورود در فعالیت‌های اقتصادی اجتناب کنید؛ این که امام جمعه به این مناسبت که آقا ما نماز جمعه‌مان احتیاج دارد به پول، احتیاج دارد به درآمد، درآمدی نداریم پس بایستی مثلاً فلان فعالیت اقتصادی را بکنیم این فکر درستی نیست.

بعضی از آقایان محترم ائمه جمعه وارد فعالیت اقتصادی شدند و بلد نبودند و شکست خوردند، دیگران سوءاستفاده کردند، وزر و وبالش به گردن نظام ماند، بعضی‌ها هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه مطلقا وارد مسائل اقتصادی نشود، اداره تشکیلات روحانیت با مردم است، بعضی آقایان ننگشان می‌کند که بگویند حوزه‌های علمیه از مردم ارتزاق می‌کنند این ننگ نیست، این افتخار است.

حوزه‌های علمیه ما، علمای ما، مراجع ما، فضلای برجسته ما، نخبه‌های حوزوی ما این‌ها نان‌خور مردمند. نان‌خور مردمند یعنی چه؟ یعنی احتیاج به دولت‌ها و به قدرت‌ها ندارند. این یک امتیاز است، امتیازی بزرگی است لذا راحت می‌توانند کنار مردم بایستند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
0
0
جالب بود. در رشت مردم درگیر یک پاساژ با همین مشکل هستند. در ایلام هم شنیدم چنین مشکلی وجود دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین