پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
جلال میرزایی گفت: سیاست امروز در کشور ما و در برخی کشور‌های دیگر گرایش به نوعی پوپولیسم دارد. یعنی به جای این‌که ما به سمت عقلانیت و اتخاد تصمیمات عقلانی برویم گاهی غیرعقلانی تصمیم می‌گیریم و اتفاقا بخشی از جامعه به سمت انتخاب‌های غیرعقلانی می‌رود که این امر بخشی از ماهیت امروز جامعه ما و برخی از جوامع دیگر است.
شعار سال: جلال میرزایی، درباره این‌که برخی این گلایه را مطرح می‌کنند که در اتفاقات و حوادث اخیر کشور مدیران و نمایندگان به جای این‌که مدیریت داشته باشند شروع به انجام حرکت‌های پوپولیستی و عوام‌فریبانه می‌کنند، آیا این اقدامات ارتباطی با انتخابات آینده دارد، گفت: متاسفانه سیاست و تدبیر امور سیاسی و اقتصادی کشور بخش عمده‌اش امروز تبلیغات است، یعنی از ابزار تبلیغات در رسانه برای توجیه مخاطبین استفاده می‌شود نه بیان دستاورد‌ها جهت آگاهی مردم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که سیاست امروز در کشور ما و در برخی کشور‌های دیگر گرایش به نوعی پوپولیسم دارد. یعنی به جای این‌که ما به سمت عقلانیت و اتخاد تصمیمات عقلانی برویم گاهی غیرعقلانی تصمیم می‌گیریم و اتفاقا بخشی از جامعه به سمت انتخاب‌های غیرعقلانی می‌رود که این امر بخشی از ماهیت امروز جامعه ما و برخی از جوامع دیگر است.

وی درباره این‌که امروز افکار عمومی مطرح می‌کند تصمیم‌گیران و مدیران برای این‌که کم‌کاری در مسائل معیشتی را پنهان کنند به سمت و سوی برخورد با برخی از مسائل اجتماعی می‌روند، گفت: این مسئله است، اما معتقدم بخشی از این ماجرا اتفاقی است و بخش دیگر را اتفاقی نمی‌دانم. بخش اتفاقی‌اش این است که از گذشته حساسیت‌ها نسبت به این مسائل وجود داشته است و وقوع برخی مسائل در جامعه توجه به بعضی از موضوعات را بیشتر کرده است، بخشی هم غیراتفاقی است.

میرزایی بیان کرد: درخصوص برخی از موضوعات که غیراتفاقی است بشخصه یک مقداری به این قضایا نسبت به جریان‌های نفوذ در کشور مشکوک هستم، آن هم از این نظر می‌گویم که طی ۳ الی ۴ ماه آنقدر حساسیت به یک مسئله اجتماعی - فرهنگی نشان می‌دهند و آن را تبدیل به یک امر سیاسی می‌کنند که برای وجهه کشور هزینه‌زا است به نظرم نیاز به بررسی و ارزیابی دارد و باید نهاد‌های امنیتی ورود کنند.

وی با بیان این که بشخصه از هر منظری که به این موضوعات نگاه می‌کنم این را هزینه‌زا برای کشور می‌دانم، اظهار داشت: حتی با فرض این‌که بعضی از مسائل در سیاست خارجی حل شود، روابط با عربستان حسنه شود، روابط با چین و روسیه وارد فاز جدید و راهبردی شود و بخشی از مسائل اقتصادی را از این طریق حل کنیم، اما پرداختن به مسئله حجاب و عفاف آن هم به این شکل، مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد و روی مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشور هم تاثیر دارد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از رفتار‌ها باعث فرار سرمایه از کشور می‌شود. امروز باتوجه به هزینه‌ها در برخی از کشور‌های اروپایی ایران می‌توانست یکی از مقاصد توریست‌ها باشد، اما با مسائلی که درست می‌شود به نظر من رغبتی چندانی برای سفر به ایران ایجاد نمی‌شود و این‌ها را نباید ساده از کنارشان گذشت باید به آن‌ها توجه کنیم چراکه از مسائلی هستند که باید بررسی شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۶۲۲۴۳، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
اینکه توی ایران یک امر رایجه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
حرف درسته اما با شرایط فعلی امکان پذیری اجرا نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین