پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
رئیس مجمع بین المللی بریکس گفت روسیه و هند در تجارت خود دیگر به دلار آمریکا نیاز ندارند و برای تسویه حساب‌های متقابل به ارز‌های ملی روی آورده اند.

شعار سال:  به نقل از شبکه تلویزیونی آر تی، پرنیما آناند رئیس مجمع بین المللی بریکس پنجشنبه به خبرنگاران گفت روسیه و هند در تجارت خود به دلار آمریکا نیاز ندارند، زیرا برای تسویه حساب‌های متقابل به ارز‌های ملی روی آورده اند.

بریکس یک مجمع بین المللی اجتماعی-اقتصادی و سیاسی است که پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می‌شود.

آناند افزود: «ما راهکار تسویه حساب‌های متقابل را به روبل و روپیه اجرا کرده ایم و نیازی نیست که کشور‌های ما از دلار در تسویه حساب‌های متقابل استفاده کنند. راهکار مشابهی از تسویه حساب‌های متقابل به روبل و یوان توسط چین در حال توسعه است. این بدان معناست که کشور‌های بریکس به روی روسیه باز می‌شوند و این فرصت برای مسکو فراهم خواهد شد تا بر عواقب تحریم‌ها غلبه کند.»

رئیس بریکس گفت تجارت متقابل هند و روسیه در ۴۰ سال گذشته پنج برابر شده است. مسکو حجم رو به رشدی از نفت را به هند عرضه و در ازای آن، مقادیر زیادی محصولات کشاورزی، منسوجات، دارو و سایر محصولات دریافت می‌کند. آناند همچنین خاطرنشان کرد دهلی نو خود را در جنگ تحریمی کنونی بین غرب و روسیه، بی طرف می‌داند و با وجود فشار تحریم ها، در هر زمینه‌ای که لازم باشد به همکاری با مسکو ادامه خواهد داد.

رئیس بریکس همچنین گفت: زمانی که عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد، طبیعتاً بر هند فشار وارد شد تا واردات نفت از روسیه را متوقف کند. اما وزارت امور خارجه هند مجبور شد این فشار را رد کند. رئیس مجمع بریکس تاکید کرد به طرف روسی اطمینان داده شد که روند عرضه متوقف نخواهد شد و رژیم تحریم‌ها به هیچ وجه بر روابط بین کشور‌های ما تأثیر نخواهد گذاشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:4شهریور1401،کدخبر:3554673،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین