پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
بر اساس آخرین سطح‌بندی وزارت بهداشت، بخش دولتی در کشور نیازمند 167 هزار تخت بیمارستانی است که با این حساب هم اکنون با کمبود 70 هزار تخت مواجهیم که البته 55 هزار تخت از تخت های موجود نیز فرسوده هستند و با احتساب همه این موارد، در مجموع باید 125 هزار تخت بیمارستانی به این آمار اضافه شود تا به شاخص 2.6 دهم تخت به ازای هر 1000 نفر برسیم.
شعارسال: در استان قزوین در حال حاضر ۱۷۹۹ تخت فعال وجود دارد که نسبت به جمعیت بالغ بر 1 ونیم میلیونی استان، تا مقدار مطلوب فاصله دارد.

مرتضی روزبه استاندار سابق قزوین بارها از ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی در استان خبرداده و گفته بود: با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی 40 هکتار زمین برای شروع عملیات اجرایی این بیمارستان تخصیص یافته است.

حرف و حدیث های زیادی در این باره مطرح شد و حتی رایزنی های بسیار در باب جانمایی این بیمارستان انجام شد اما این موضوع همچنان مسکوت ماند.

فریدون همتی استاندار جدید نیز با پیگیری این موضوع عنوان کرد: برای ساخت بیمارستان جدید بالغ بر 10 هکتار زمین مورد نیاز است که در مکان‌یابی و جانمایی این بیمارستان باید به شاخص پراکندگی و عدم تمرکز مراکز درمانی در سطح شهر توجه کرد تا امکان دسترسی مردم به خدمات درمانی به شکل بهتری فراهم شود؛ حتی در دیدار وی با مدیرعامل بانک پاسارگاد ایران با توجه به اینکه در هلدینگ سلامت گروه مالی پاسارگاد، ساخت 7هزار تخت بیمارستانی در 5شهر کشور به تصویب رسیده مطرح شد که ساخت بیمارستان 1000تختخوابی در قزوین از جمله این اولویت ها می باشد.

دی ماه سال 94 بود که وزیر بهداشت در سفر یک روزه به استان قزوین از لزوم آغاز احداث این بیمارستان در قزوین گفت اما هنوز کشمکش ها بر سر چند و چون احداث این بیمارستان ادامه دارد .

منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان روز گذشته طی اظهار نظری گفت: که تکمیل پروژه های بیمارستانی در قزوین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این در حالی ست که کل بودجه عمومی استان نزدیک به 300 میلیارد تومان است و به نظر می رسد تا اختصاص این رقم به بخش بهداشت و درمان زمان زیادی مانده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صدای قزوین، تاریخ انتشار: سه شنبه 11 خرداد 1395، کدخبر: 29364 ، www.sedayeqazvin.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
این اما و اگر ها قطعااا در بند بودجه هاییه که باید اینجاها خرج بشه اما خب جاهای واجب تر دیگه ای هم هست لابد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین