پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: استان در شاخص های توسعه انسانی از جمله شاخص سلامت جایگاه مناسبی در کشور ندارد.

شعارسال: ناصر حضرتی، در جریان بازدید از مرکز آموزشی- درمانی شهید مطهری ارومیه اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه استان توجه ویژه ای به تکمیل پروژه های بیمارستانی دارد.

وی ادامه داد: در پیگیری های به عمل آمده، علاوه بر لحاظ شدن پروژه احداث بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه در لایحه بودجه ۹۶، ردیف ویژه ای نیز برای ارتقای شاخص های توسعه آذربایجان غربی منظور شده که سهم مناسبی از اعتبار این ردیف بابت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای بهداشتی و درمانی استان اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی افزود:استان به لحاظ شاخص های توسعه از استان های برخوردار در سال های گذشته فاصله پیدا کرده است، برای به حداقل رساندن این فاصله یک ردیف اعتباری ویژه ای برای ارتقای شاخص های توسعه استان ایجاد شد.

حضرتی اضافه کرد: در لایحه بودجه ۱۳۹۶ یک هزار میلیارد ریال برای توسعه استان در نظر گرفته شد که امیداست با استمرار آن در طی برنامه ششم توسعه شاهد توسعه و ارتقای شاخص های استانی و بویژه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان باشیم.

وی افزود: این امر برای اولین بار در استان و در دولت تدبیر و امید بوقوع پیوسته و بزرگترین دستاورد بودجه ای استان بعد از انقلاب است و آغازگر حرکت به سمت ارتقای شاخصهای توسعه انسانی آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی گفت: بی تردید یکی از شاخصهای توسعه استان شاخصهای سلامتی است و توجه سازمان برنامه و بودجه استان به مقوله سلامت توجهی راهبردی است.

وی افزود: از مهم ترین اقدامات حوزه سلامت استان ایجاد ردیف اعتباری بودجه برای احداث بیمارستان ۶۰۰تختخوابی ارومیه بود که در لایحه بودجه۱۳۹۶ کشور تحقق یافت و با شروع و تکمیل این بیمارستان و بیمارستان های در دست احداث استان سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت.

حضرتی در خصوص نتایج بازدید از مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه گفت : از بخش های کودکان و آزمایشگاه این مرکز بازدید بعمل آمد که هر دو مرکز نیاز به توسعه دارند و سازمان برنامه و بودجه استان جهت رفع مشکلات این مرکز و ازجمله در این دو بخش هر کمکی که بتواند انجام خواهد داد.

کیاست فر، رئیس مرکز آموزشی درمانی مطهری نیز در این جلسه به بیان مشکلات این مرکز درمانی پرداخت و گفت: بالا بودن ضریب اشغال تخت، فرسوده بودن بیمارستان، کمبود شدید فضای درمان به ویژه در بخش NICU و نامناسب بودن ساختمان آزمایشگاه از جمله مشکلات این بیمارستان هستند.

مرکز آموزشی- درمانی مطهری نخستین بیمارستان شهرستان ارومیه با ۲۵ تخت فعال و یک درمانگاه در سال ۱۳۰۷ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است. این مرکز آموزشی- درمانی با ۴۰۰ تخت مصوب و به مساحت بیش از ۱۵ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳۴۰ مترمربع با بخش های اطفال، جراحی زنان و زایمان به فعالیت درمانی و آموزشی خود ادامه می دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی، ناصر حضرتی با همراهی معاون بودجه سازمان و کارشناسان و مسئولان مرکز بهداشتی- درمانی شهید مطهری به منظور بررسی مشکلات فضای درمانی و آزمایشگاهی آن، به بازدید از بخش های مختلف بیمارستان پرداخت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9دی1395، کدخبر: 3863478: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین