پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کشور در مرحله گذار اجتماعی- فرهنگی قرار دارد و آشفتگی اقتصادی هم بر امور حاکم است. در چنین شرایطی حسن نوروزی مجلس، حرف‌هایی زده و وعده‌هایی می‌دهد که مسلما پیامد‌های اجتماعی به همراه خواهد داشت. امکان تسهیل طلاق برای مرد و زنی که نه ماه زیر یک سقف زندگی نمی‌کنند. امکان عدم زدن اموال به اسم غیر در پیش از ازدواج و غیره. این‌ها مواردی هستند که حتی طرح شان هم می‌تواند تشویش ایجاد کند. ویفه رسانه است که در خصوص پیامد برخی از موارد هشدار بدهد.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به سرنوشت اصلاح قانون مهریه در کشور بیان کرد: طرحی را تدوین کرده‌ایم که بر اساس اگر دختر و پسری ۹ ما زیر یک سقف نبودند، بتوانند طلاق بگیرند. این طرح هم اکنون در نوبت صحن علنی مجلس جهت بررسی قرار دارد.

وی تاکید کرد:طرح اصلاح قانون مهریه یکی از مسائل بسیار مهم کشور تلقی می‌شود.


ادعا‌های عجیب نماینده مجلس در خصوص طلاق و مهریه؟ پیامد‌های این حرف‌ها را جدی بگیرید
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح می‌تواند ۳۴ هزار زندانی را از زندان نجات می‌دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در این طرح آورده ایم به عنوان مثال اگر خانمی مهریه خود را اخذ کرده، اما ۱۰ الی ۱۵ سال است که همسرش وی را طلاق نمی‌دهد، بتواند طلاق بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۵۰ امضای برای در اولویت قرار گرفتن این طرح در مجلس جمع آوری شده و به زودی در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جریان این طرح تاکید کردیم که اگر فردی مهریه همسرش را دارد و نمی‌دهد، باید زندانی شود و فردی هم که استطاعت پرداخت مهریه را ندارد، باید کار کند و بدهی همسرش را پرداخت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش‌تر ما در این زمینه قوانین لازم را نداشتیم و متاسفانه زندانی مهریه از داخل زندان اثبات می‌کرد که معسر است. در حال حاضر ما گفته ایم که زن اثبات کند که همسرش دارد و مهریه اش را نمی‌دهد، اگر فرد نداشت و زن آن فرد قبول داشت چرا باید آن فرد را زندانی کنیم.


ادعا‌های عجیب نماینده مجلس در خصوص طلاق و مهریه؟ پیامد‌های این حرف‌ها را جدی بگیرید
وی تاکید کرد: همچنین گفته ایم که اگر مرد پیش از طلاق اموال خود را به نام دیگری بزند و ادعا کند که استطاعت مالی ندارد، مورد جریمه قرار گیرد. ما گفته ایم که اگر فرد قبل و بعد از طلاق اموالی را به نام کسی کرده باشد و این موضوع برای دادگاه روشن شود، آن فرد مورد جریمه قرار گیرد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: 139181، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین