پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
علم‌الهدی امام جمعه محترم مشهد پرسیده اند که معلوم نیست چرا عده‌ای دنبال جمع‌آوری گشت ارشاد هستند؟ برای پاسخ دادن به این سوال امام جمعه محترم مشهد، چند سوال می پرسیم. آقای علم الهدی، سیاست باید تابع شریعت و امت باشد یا امت و شریعت ، تابع سیاست؟ آیا در جمهوری اسلامی ایران ، سیاست ما عین دیانت ما هست یا خیر( شهید مدرس)؟ آیا در جمهوری اسلامی ایران هدف وسیله را توجیه می کند یا خیر( شهید بهشتی)؟ اگر به این سه سوال پاسخ دادید و عملکرد ناموفق پلیس برای مداخلات فرهنگی را بررسی نمودید و معتقد بودید که فرق جمهوری اسلامی ایران با طالبان در دو حوزه وجود فقه پویا( نه فقه توجیه گر و یا فقه سنتی) و اجرای شریعت بواسطه قانون و نه اعمال سلیقه فردی و شخصی است، پاسخ سوال تان را دریافت خواهید کرد. نه بی دین هستیم، نه بی اعتقاد به حجاب و نه بی اطلاع از فقه و قانون. خوشبختانه حداقل اعتقادات در این خصوص را متعهدانه داریم و با الفای فقه و حقوق هم آشنا هستیم برادر بزرگوار. در موضوعات دینی گزینشی نمی توان ورود کرد جناب علم الهدی. البته که این حرف به معنای مشروط کردن اجرای احکام دینی نیست. فساد ستیزی و کارآمدسازی دولت و اقتصاد، از مهمترین موضوعاتی است که قوام و دوام جامعه اسلامی را سبب می شوند.

شعار سال : آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد با بیان این که حاکمیت دین دو عرصه دارد گفت: یک عرصه حاکمیت دین، ولایت فقیه و عرصه دوم حوزه عملیاتی نظام و حکمرانی دین است یعنی زمانی که حلال و حرام خدا در کشور مشخص باشد و واجبات الهی رعایت شود و منکرات از بین برود آن موقع می‌توان گفت حکمرانی دین در جامعه پا برجاست.

وی تاکید کرد در براندازی منکرات و اجرای واجبات دینی و در عرصه عملیاتی حکمرانی دین، مهمترین موضوع، مساله حجاب است و در واقع حجاب، نشانه و پرچم حکمرانی دین است و جامعه لاابالی و زنان بی حجاب به هیچ وجه نشانه‌های حکمرانی دین در جامعه نیست و ما تجربه این موضوع را در کشور داشتیم، درست هنگامی که رضاخان به سراغ کشف حجاب اجباری رفت و شکست خورد.

آقای علم الهدی، سیاست باید تابع شریعت و امت باشد یا امت و شریعت ، تابع سیاست؟

امام جمعه مشهد گفت: عناصر و جریانی در کشور می‌خواهند در کشور بی حجابی را گسترش دهند که این‌ها دشمن دین هستند و برداشتن حجاب همان خط دین ستیزی است. مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته، اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مساله حجاب غفلت کردند و آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند مثلا قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند، اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد دستگاه‌های مسوول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند. وی اضافه کرد، در بین این دستگاهها، تنها نیروی انتظامی وظیفه سلبی و حتی پیشگیری را بر عهده دارد که در حوادث اخیر و در موضوع بی حجابی این میزان باید هزینه بدهد آن هم دستگاهی که محور اقتدار نظام است.

امام جمعه مشهد گفت، بی حجابی، گناه و تجاهر به فسق و ابزار سلطه دشمن بر ما بوده و ناهنجاری اجتماعی ایجاد می‌کند و زن بی حجاب به دنبال خود فساد را وارد جامعه کرده و جوان در برابر زن نیمه عریان با موی پریشان فاسد می‌شود. ما در مساله حجاب چه از نظر فقهی، و چه قضایی هیچ نقطه ابهامی نداریم و قرآن نیز در چند جا به صراحت مساله حجاب و لزوم آن را بیان کرده است و معلوم نیست چرا عده‌ای به دنبال جمع آوری گشت ارشاد در کشور هستند و در این مساله نیروی انتظامی به وظیفه خود در برابر بی حجابی عمل می‌کند و به طور قطع با جوانان مجرد که نمی‌توان با زنان بی حجاب برخورد کرد لذا باید از زنان برای این موضوع استفاده کرد.

آقای علم الهدی، سیاست باید تابع شریعت و امت باشد یا امت و شریعت ، تابع سیاست؟

وی ادامه داد، آن وقت یک عده نخبه و البته بی دین در کشور هستند که درباره گشت ارشاد نظریه می‌دهند و نظریه آن‌ها نشان می‌دهد که با دشمن دست داده اند که تا این حد با دین مقابله می‌کنند، اما ملت ایران، ملتی مسلمان و مردم ما زهرا شناس و زینب شناس هستند و آرم و نشان حضرت زینب (س) هم مساله حجاب است. هم اکنون هم اگر شما دانشگاه فردوسی مشهد را ببینید دانشجویان و اساتید دانشگاهی زیادی با حجاب و نخبه هستند و زنان اندیشمند و نخبه در برخی تخصص‌ها با یک حجاب قوی حضور دارند.

امام جمعه مشهد گفت: عده‌ای که به عنوان سیاستمدار و نخبه مطرح می‌شوند در برخی بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب، طرفدار جنگ با دین و حکمرانی دین در کشور شده اند و افرادی که با بیانیه‌ها و اظهارات خود در باره حجاب مطالبی را عنوان کردند فکر عاقبت خود باشند، چون عرصه امتحان سنگینی است و این افراد باید از خدا بترسند.

 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
داداشی علم الهدی ما، ماشالله چقدر توپل موپل شده .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین