پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
شلوغی صف‌های نان این روز‌ها موضوعی است که در ارومیه شهروندان را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.یکی از شهروندان با بیان اینکه برخی شهروندان خانوادگی در صف نانوایی‌های ایستاده و اقدام به خرید نان بیش از نیاز خانوار خود می‌کنند ادامه داد: برخی از این شهروندان نان خریداری شده را به سوپر مارکت‌ها می‌فروشند تا آن‌ها با قیمتی دو برابر به مردم بفروشند.

شعار سال: شلوغی صف‌های نان این روز‌ها موضوعی است که در ارومیه شهروندان را با مشکلات فراوان روبرو کرده است.

این روز‌ها گزارشات کمبود نان و شلوغی صف‌های نانوایی‌ها در ارومیه به یک سناریوی تکراری تبدیل شده است که نه کمبود آرد، نه افزایش قیمت نان و نه حتی خبری از افزایش قیمت آن است. با این حال در سطح شهر ارومیه شاهد افزایش صف نانوایی‌ها هستیم.

در چند روز گذشته شاهد تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های سطح شهر ارومیه بودیم به طوریکه، شهروندان می‌بایست برای خرید یک بسته نان لواش ساعت‌ها در صف منتظر بمانند.

خرید خانوادگی نان توسط شهروندان

حسن ابراهیمی، یکی از شهروندان ارومیه در گزارشی بیان کرد: طی چند روز گذشته به چند نانوایی در سطح شهر ارومیه مراجعه کردم که با صف‌های پنجاه نفری روبرو شدم.

وی با بیان اینکه برخی شهروندان خانوادگی در صف نانوایی‌های ایستاده و اقدام به خرید نان بیش از نیاز خانوار خود می‌کنند ادامه داد: برخی از این شهروندان نان خریداری شده را به سوپر مارکت‌ها می‌فروشند تا آن‌ها با قیمتی دو برابر به مردم بفروشند.

فروش نان به مغازه داران توسط شهروندان

مهسا سجادی دیگر شهروند ارومیه‌ای در این رابطه گفت: باید نظارت بر نانوایی‌ها بیشتر شود و اجازه فروش بیش از یک بسته نان به نانوایی‌ها داده نشود.

وی با بیان اینکه نانوا‌ها نیز در فروش نان تخلفاتی دارند گفت: عدم برخورد با نانوایی‌ها و کسبه متخلف در ارومیه موجب ترویج گرانفروشی شده است.

وی گفت: عدم توزیع مناسب نان توسط برخی از خبازی‌ها در این شهرستان باعث افزایش صف‌های نان در این شهرستان شده است.

سجادی ادامه داد: متاسفانه هیچ نظارتی بر فروش نان در سوپر مارکت‌های ارومیه وجود ندارد و بیشتر شهروندان اقدام به خرید نان بیش از نیاز خانوار خود کرده و اقدام به فروش نان با دو برابر قیمت به سوپرمارکت‌ها می‌کنند.

فعالیت ۶۸۰ نانوایی لواش در سطح شهر ارومیه

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه با اشاره به فعالیت ۶۸۰ نانوایی لواش در سطح شهر ارومیه گفت: این نانوایی‌ها به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.

الله‌وردی حسن زاده، دلیل تشکیل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌های ارومیه را خرید و فروش نان توسط شهروندان و خرید بیش از نیاز خانوار شهروندان اعلام کرد و گفت: طبق سهمیه پیش بینی شده، برای هر نفر ۳۰ قرص نان توسط نانوایی‌ها عرضه می‌شود که البته برخی از افراد، اقدام به خرید بسیار بیشتر از این میزان می‌کنند.

حسن زاده ادامه داد: برخی اعضای خانواده با هدف فروش نان لواش به سوپرمارکت‌ها برای کسب درآمد از این محل، در صف نانوایی حاضر شده و حتی هر کدام تا پنج بسته نان خرید می‌کنند تا آن‌ها را به سوپرمارکت جهت عرضه نان با قیمت آزاد، بفروشند.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه اظهار کرد: مشکلی در حوزه توزیع آرد و نان در شهرستان وجود ندارد و در صورت رعایت فقط تعداد کمی از مشتریان نانوایی‌ها و خرید نان براساس نیاز روز، صف‌ها از مقابل این واحد‌ها برچیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش سهمیه آرد نانوایی‌ها کذب است گفت: اتفاقا سهمیه برخی نانوایی‌های ارومیه به مقدار ۳۰ تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه از ممنوعیت فروش نان توسط نانوایی‌ها به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۵ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۸۴۳۵۳،www.ilna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین