پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
نمایندگان مجلس برای دومین بار بعد از سوال از وزیر ورزش، به سجادی کارت زرد دادند. چندی قبل بود که سیدحمید سجادی با احضار به مجلس شورای اسلامی اولین کارت زرد خود را دریافت کرد. البته که او در مدت حدود یک سال و نیم حضورش در وزارت ورزش همواره با شایعه استیضاح مواجه بوده و این چالش همچنان ادامه دارد. از ابتدا هم خیلی از افراد در خصوص کفایت مدیریتی سجادی بحث داشته و دارند.

شعار سال: چندی قبل بود که سیدحمید سجادی با احضار به مجلس شورای اسلامی اولین کارت زرد خود را دریافت کرد. البته که او در مدت حدود یک سال و نیم حضورش در وزارت ورزش همواره با شایعه استیضاح مواجه بوده و این چالش همچنان ادامه دارد.

در حالی که چند روز قبل گفته شد طرح استیضاح وزیر ورزش با ۵۱ امضا به هیات رییسه مجلس رفته و ممکن است طی روز‌های آینده اعلام وصول شود، نمایندگان مجلس امروز هم سجادی را برای پاسخ دادن به سوالاتی درباره علت سوءمدیریت در ورزش حرفه‌ای و به طور خاص فوتبال به مجلس کشاندند.  

در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی، سوال مجتبی یوسفی و جمع دیگری از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان درباره علت سوءمدیریت در ورزش حرفه‌ای و به طور خاص فوتبال، هزینه‌های نامتعارف، عدم برخورد با سوءاستفاده کنندگان از بیت المال در قرارداد‌های مربیان خارجی تیم ملی و باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، بستن قرارداد‌های نجومی با برخی بازیکنان و مربی‌های خارجی و عدم پیگیری به موقع حقوقی و محکومیت مکرر و پرداخت جریمه‌ها از بیت المال، دیپلماسی ضعیف ورزشی و حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال و برخی تیم‌های ورزشی کشورمان در دستور کار قرار گرفت.

تعداد بازدید : 10
 
با اینکه سیدحمید سجادی سعی کرد توضیحات کامل و قانع کننده‌ای برای نمایندگان داشته باشد، اما توضیحات وزیر ورزش و جوانان درباره سوال مذکور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۸۱ رأی موافق، ۱۳۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه علنی توضیحات سجادی را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

این دومین کارت زرد وزیر ورزش به شمار می‌رود؛ در حالی که سجادی فقط ۱.۵ سال از دوره وزارت خود را سپری کرده است. البته که کارت زرد به وزیر موجب استیضاح نخواهد شد، اما می‌تواند زمینه ساز قطعی شدن استیضاح سجادی به حساب بیاید.
 
تعداد بازدید : 10

موضوع کارت زرد‌های مجلس یکطرف و استیضاح هم از کانال دیگری در حال پیگیری است تا مشخص شود وزیر ورزش و جوانان در یک شرایط ویژه و اضطراری قرار گرفته و باید هر چه سریعتر طبق خواسته نمایندگان دست به اصلاح ساختار در سیستم مدیریتی خود بزند.

باید دید در حالی که بحث بر سر وزیر بعدی ورزش هم این روز‌ها در میان اهالی ورزش داغ شده، سجادی می‌تواند طی روز‌ها و هفته‌های آینده با توضیحات خود نمایندگانی که از همان روز‌های ابتدایی مخالفش هستند را قانع کند یا خیر.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ورزش سه، تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۸۶۲۶۴۲، www.varzesh3.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین