پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
اسما گفتیم رستم رستم، طرف هم باورش شده که رستمه. فساد در ورزش کشور بی داد می کند. کمتر شفافیتی در شرکت توسعه زیر ساخت سراغ داریم. ده ها بار درخواست شفاف سازی هزینه بهسازی و بازسازی ورزشگاه آزادی را کرده و می کنیم و خاطر جمع باشید که اگر جواب نگیریم حتی بعد از دوره مدیریتی بعضی ها چنان آش قانونی و امنیتی می پزیم که سه وجب روغن بالا و پائین ان باشد تا درس عبرتی باشد برای دیگران که اینجا جمهوری اسلامی ایرانه نه جایی که در کله خراب بعضی ها است. قراردادهای بازیکنان و پورسانت ها و زیر و رو کشیدن ها صدای خیلی ها را درآورده و .... . سوال مان را تکرار می کنیم، آیا وزارت ورزش و امور جوانان حراست و بازرسی دارد؟ اگر دارد آیا جای ندارد که به اتهام قصور، تقصیر، اهمال و ترک فعل ورود قانونی برعلیه آن صورت پذیرد؟! چند سال باید تحمل این کثافت بازی ها در ورزش را داشت. آقای وزیر، آقای مدیرکل حراست،آقای مدیرکل بازرسی ،آقا مشاور و مسئول برخورد با فسادهای حوزه ورزش، مردم حالت تهوع گرفته اند از این حجم گزارشات ریز و درشت فساد در حوزه کاری شما، لطفا گزارشی از وضعیت فساد ستیزی در ورزش کشور بدهید؟ البته با قید فوریت .

شعارسال: قرارداد‌های نجومی برخی باشگاه‌ها که به نظر می‌رسد بالاتر از سقف بودجه در حال بستن تیم هستند، انتقاد‌های زیادی را به دنبال داشته است.

مگر وزارت ورزش هم حراست و بازرسی دارد؟ پس کو عملکردت بخش مثلا حراست و بازرسی؟ پرونده قراردادهای نجومی و پورسانت بگیرها کجاست ؟

در واکنش به حرف‌وحدیث‌هایی که درباره پیشنهاد‌های خارج از ضابطه برخی باشگاه‌ها به بازیکنان شنیده می‌شود، سازمان لیگ فوتبال امروز از تشکیل یک کارگروه برای برای راستی‌آزمایی قرارداد‌ها خبر داده است.

بر اساس اعلام سازمان لیگ، حسب درخواست سازمان بازرسی کل کشور کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان لیگ، سازمان بازرسی کل کشور، دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای پس از ثبت قرارداد‌های کادرفنی و بازیکنان در باشگاه‌های ورزشی به منظور بررسی و راستی‌آزمایی رعایت دستورالعمل سقف بودجه ابلاغی مستقر خواهد کرد.

فرشید طاهری، مدیر کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ، درباره این تشکیل این کمیته گفت: این کمیته همان طور که در اطلاعیه سازمان لیگ آمده است به درخواست سازمان بازرسی تشکیل شده است و پس از پایان لیگ قرار است به راستی‌آزمایی قرارداد‌ها و مقایسه آن به رقم‎هایی که اعلام شده است، بپردازد.

طاهری با بیان اینکه مرحله راستی‌آزمایی و تطابق قرارداد‌ها با سقف بودجه توسط سازمان لیگ انجام می‌شود، اظهار کرد: شاید برخی باشگاه‌ها شاید رقم سقف را اعلام نکنند و کمتر از آن مصوب کنند. با این حال ما در سازمان لیگ قرارداد‌های یک تیم را تا تنها تا جایی که سقف بودجه اعلام شده را رد نکند ثبت می‌کنیم و اگر قراردادی باقی بماند ثبت نمی‌شود.

مدیر کمیته نقل‌‍وانتقالات سازمان لیگ درباره شنیده‌هایی که درباره پرداخت مبالغ خارج از رقم ثبت شده روی برگه قرارداد در برخی تیم‌ها به گوش می‌رسد، یادآور شد:سازمان لیگ بر اساس برگه فیزیکی قرارداد و همچنین مستنداتی که باشگاه اعلام می‌کند قرارداد را ثبت می‌کند. راستی‌آزمایی درباره رقم واقعی قرارداد و اینکه آیا پولی خارج از این برگه پرداخت شده یا نه را کمیته‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و نهاد‌های بالادستی باشگاه‌ها انجام می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه تنها دو باشگاه هنوز سقف بودجه را به سازمان لیگ اعلام کرده‎‌اند، گفت: بر اساس قوانین جدید فصل نقل‌وانتقالات، باشگاه‌ها قبل از ثبت قرارداد باید سقف بودجه مصوب هیئت مدیره را به سازمان لیگ اعلام کنند و پس از آن قرارداد‌ها ثبت می‌شود. تا امروز تنها دو باشگاه صنعت نفت آبادان و هوادار تهران سقف بودجه‌شان را اعلام کرده‌اند تا بازیکنانشان اجازه ثبت قرارداد داشته باشند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24تیر1402، کدخبر: 85170672، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین