پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
سال گذشته بود که اعلام شد سکوی غربی ورزشگاه فوتبال آزادی دچار مشکل ریزش بوده و استفاده از آن مخاطره برانگیز است. ادعا شد که اگر بازسازی ورزشگاه فوتبال آزادی آغاز نگرددف تا دو سال دیگرف غیرقابل استفاده خواهد بود. ادعا شد که سه محور غربی، شرقی و پشت دروازه ها نیاز به بازسازی دارد و همچنین زمین چمن باید بازسازی کلی گردد و .... . اما هیچ فردی هیچ طرح مصوبی برای بازسازی را بشکل رسمی به افکار عمومی ارایه نکرد. طرحی که در آن وضعیت حجم و اولویت و نوع اقدامات بازسازی مشخص بوده و هزینه ها شفاف شده باشند. گویا بشکلی چشمی صحبت از هزینه کرد یک تا ۱/۳ همت شده است. حق بدهیم که شائبه لقمه چرب با این حجم ابهام، شائبه نادرستی نبوده و جای گلایه وجود ندارد. از سازمان بازرسی کل کشور، وزیر محترم ورزش و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درخواست می گردد، برای ممانعت از پیگیری های حقوقی اتی یا مطالبه گری های پر سر و صدا ، اقدام به شفاف سازی کامل این پروزه ( شما فعلا بخوانید نون دونی) کنند.

شعار سال: ورزشگاه فوتبال آزادی متشکل از ۷۲ قسمت بوده و با توجه به اینکه بیش از نیم قرن از ساخت آن می‌گذرد، نیاز به بازسازی جدی دارد.هرچند از یک دهه گذشته، طرح‌هایی برای بازسازی ورزشگاه فوتبال آزادی مطرح شد، ولی هیچگاه در مرحله عملیاتی قرار نگرفت و در دولت سیزدهم، بازسازی این ورزشگاه آغاز گردید.ادعا می شد که اگر ورزشگاه آزادی بازسازی نشود، فقط ۲ سال دیگر قابل استفاده خواهد بود. بازسازی ورزشگاه آزادی ۳ بخش ضلع غربی، شرقی و پشت دروازه‌ها را دارد که کار بازسازی از ضلع غربی بدلیل شرایط خوبی که نداشت، آغاز شده و تا نیمکت ذخیره‌ها و فضای رختکن‌ها را شامل گردید و در اولویت بعدی ، بخش دیگر ضلع شرقی و پشت دروازه‌ها مورد توجه قرار گرفته اند. از اواخر اسفند ۱۴۰۱ و بعد از مطرح شدن شایعات و واقعیات مربوط به خطر ریزش ورزشگاه آزادی، سکو‌های غربی ورزشگاه آزادی تخریب شد تا سکو‌های سبک‌سازی شده جدید (۱۸۰ کیلو سبک‌تر در هر متر مربع)، مجدد نصب شوند.طبق وعده های داده شده قرار بود سکو‌های ورزشگاه آزادی تا آذرماه سال ۱۴۰۲ بازسازی شوند، اما این اتفاق رخ نداد. 

ادعای بازسازی ورزشگاه آزادی با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان و غیرشفاف بودن اقدامات و اولویت ها + قرار بر تامین منافع چه کسانی است؟

۱۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ مهیار عسگریان، رییس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اعلام این‌که ورزشگاه آزادی ۱۶ تا ۱۷ ماه برای بازسازی کامل به زمان نیاز دارند، اعلام کرد که تا اواخر شهریور ورزشگاه آزادی چهره زیبایی پیدا خواهد کرد و "در آذر ماه سکو‌ها به طور کامل آماده می‌شود؛ اگر بودجه بیشتری بگیریم، تعداد پیمانکار‌ها را نیز افزایش می‌دهیم، هزار میلیارد بودجه باید هزینه شود تا ورزشگاه به شرایط ایده‌آل برسد". ماهانه چیزی حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه نگهداری آزادی است، همچنین اگر چمن استادیوم برای بازسازی چیزی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.به روزرسانی ورزشگاه آزادی هم ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد بودجه نیاز خواهد داشت (شعار سال: نه بابا؟ جدی می فرمائید؟ این چه قیاس مع الفارقی است که انجام داده اید؟).

ادعای بازسازی ورزشگاه آزادی با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان و غیرشفاف بودن اقدامات و اولویت ها + قرار بر تامین منافع چه کسانی است؟

ادعای بازسازی ورزشگاه آزادی با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان و غیرشفاف بودن اقدامات و اولویت ها + قرار بر تامین منافع چه کسانی است؟

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاح هتل جدید 44 نفره مرکز ملی فوتبال ایران اظهار داشت زمانی که من به عنوان وزیر ورزش انتخاب شدم، ورزشگاه آزادی در خزانه خود یک متر چمن نداشت، اما اکنون برابر مساحت زمین ورزشگاه آزادی ما خزانه چمن هم داریم. شرایط چمن ورزشگاه آزادی نسبت به گذشته بهتر شده است. بازسازی ورزشگاه آزادی به اتمام نرسیده و دولت قصد دارد تا در سال ۱۴۰۳ بالای هزار میلیارد تومان برای تکمیل بازسازی این ورزشگاه هزینه کند تا دغدغه دوست داران ورزش رفع شود.

ادعای بازسازی ورزشگاه آزادی با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان و غیرشفاف بودن اقدامات و اولویت ها + قرار بر تامین منافع چه کسانی است؟

سوال اینجاست که چرا سیاست شفافی درخصوص تعیین وضعیت ساخت ورزشگاه جدید و شفاف سازی درباره تناسب هزینه صرف شده برای بازسازی ورزشگاه آزادی، در پیش گرفته نمی شود؟ چرا بیان نمی گردد که محورهای دقیق بازسازی آزادی و حجم اقدامات چقدر است تا شائبه های موجود درخصوص لقمه چرب ، رفع گردد؟ 

متاسفانه با وضعیت پیش امده، افکار عمومی دچار نوعی سردرگمی است. پس از وعده رئیس جمهور در خصوص ساخت ورزشگاه جدید، این سوال به وجود آمد که چرا به جای این کار، از ورزشگاه‌های قدیمی شهر تهران استفاده نمی‌شود. همین حالا دو ورزشگاه تختی و شیرودی در تهران بدون استفاده هستند و شاید بهتر بود به جای تصمیم برای ساختن ورزشگاه در یک مکان جدید، یکی از ورزشگاه‌های فعلی تهران تخریب شده و در همان مکان یک ورزشگاه مجهز و بزرگ ساخته شود. ورزشگاه تختی از نظر فضا کاملا شرایط چنین کاری را دارد و حتی می‌شد این کار روی ورزشگاه آزادی انجام شود. اتفاقی که می‌توانست تا حدی هزینه‌های ساخت یک استادیوم جدید را هم کاهش دهد. ورزشگاه‌هایی چون آزادی، تختی و شیرودی همگی از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط خوبی دارند و دسترسی به آن‌ها نیز بسیار راحت است.

منتظر انتشار هزینه دقیق بازسازی ورزشگاه فوتبال آزادی ، طرح مصوب برای بازسازی ، اسامی پیمانکاران ،تضامین گرفته شده برای طول عمر و کیفیت بازسازی های بعمل آمده و مواردی همانند در خصوص ورزشگاه فوتبال آزادی ، هستیم

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
0
0
حرص نخور ،گفتنی بود می گفتن. دوستان روی سفره قرار گرفت و برای دو سال پروژه تعریف کردن. یاعلی مدد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
کسی هم جواب داد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین