پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنجشنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت درحالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. استاندار کرمان گفته بود که بالگرد حامل وزیر ورزش ۱۲ سرنشین داشته که در نتیجه سانحه هنگام نشستن در ورزشگاه بافت صدمه دیدند و حال بیشتر آنان مساعد است. منابع اعلام کرده بودند ۲ تن از مصدومان حالشان مناسب نبود که از جمله آنان اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه به علت شدت صدمه درگذشت. مسئولان درمانی کرمان گفتند: وزیر ورزش که در سانحه بالگرد از قسمت سر و دست دچار مصدومیت شده درگیر خونریزی مغزی نیز است که برای درمان از بافت به سیرجان انتقال یافته است.

شعار سال: بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنجشنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت(شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قرار دارد) درحالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. استاندار کرمان گفته بود که بالگرد حامل وزیر ورزش ۱۲ سرنشین داشته که در نتیجه سانحه هنگام نشستن در ورزشگاه بافت صدمه دیدند و حال بیشتر آنان مساعد است.

منابع اعلام کرده بودند ۲ تن از مصدومان حالشان مناسب نبود که از جمله آنان اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه به علت شدت صدمه درگذشت.

سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافتِ کرمان؛مدیرکل وزارتی سجادی درگذشت و وزیر دچار خونریزی مغزی شد

تایید مدیرکل حوزه وزارتی سجادی

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت، مدیر داخلی بیمارستان بافت فوت اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه را تایید کرد.

دادستان شهرستان بافت نیز جان باختن مشاور وزیر ورزش را در سانحه بالگرد تایید کرده است.

تعداد سرنشینان و مصدومان

استاندار کرمان گفته بود که بالگرد حامل وزیر ورزش ۱۲ سرنشین داشته که در نتیجه سانحه هنگام نشستن در ورزشگاه بافت صدمه دیدند و حال بیشتر آنان مساعد است.

با این حال جمعیت هلال احمر اعلام کرده است ۱۶ تن در این حادثه مصدوم شده‌اند.

همراهان وزیر چه کسانی بودند؟

علاوه بر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، مسئول امور اداری و استخدامی وزارت ورزش و جوانان، نماینده شهر بافت در مجلس، علیرضا پورسلمان، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و رئیس فدراسیون شمشیربازی به همراه تعدادی از اصحاب رسانه در هلیکوپتر بودند.

در حال حاضر اعلام شده که بیشتر سرنشینان آسیب جدی ندیده‌اند. پورسلمان هم در تماس تلفنی با خانواده‌اش اعلام کرده حالش خوب است.

جزییات حادثه

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان به خبرگزاری‌ها گفت: بالگرد یکبار می‌نشیند بعد بلند می‌شود که موقع دوم برای نشستن دچار سانحه می‌شود و علت در دست بررسی است.

به گفته وی حال بیشتر مصدومان مساعد است و در بیمارستان بافت تحت درمان قرار دارند.

یک شاهد عینی نیز گفت که مشاهده کرده حال وزیر مساعد بوده و یکی دو نفر از همراهان در هنگام فرود کمی شدت صدمه به آنان بیشتر بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این خصوص گفت: بالگرد هلال احمر کرمان حامل وزیر ورزش و جوانان در سفر به شهرستان بافت حین نشستن در یک ورزشگاه سقوط کرد و این حادثه ۱۶ مصدوم (سرنشین و کادر پروازی) برجای گذاشت.

محمد امیرخانی افزود: این بالگرد از ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متری حین فرود دچار سانحه شد و بالگرد سقوط کرد.

وی اظهار داشت: چهار نفر کادر پرواز و تعدادی همراهان وزیر بودند که در این حادثه تعدادی از آنان مصدوم شدند و به بیمارستان بافت منتقل شدند.

جزییات حادثه از زبان خبرنگار صداوسیما

تعداد بازدید : 8

در ویدیوی بالا خبرنگار صداوسیما در بافت درباره حادثه توضیح داده است.

سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافتِ کرمان؛مدیرکل وزارتی سجادی درگذشت و وزیر دچار خونریزی مغزی شد

وزیر ورزش دچار خونریزی مغزی شد

رئیس اورژانس کرمان گفت: وزیر ورزش در نتیجه سانحه بالگرد دچار خونریزی مغزی شده و کار انتقال او از بافت به مراکز درمانی استان در حال انجام است.

 مسئولان درمانی کرمان می‌گویند وزیر ورزش که در سانحه بالگرد از قسمت سر و دست دچار مصدومیت شده درگیر خونریزی مغزی نیز است که برای درمان از بافت به سیرجان انتقال یافته است.

سازمان هواپیمایی: بالگرد وزیر ورزش در این سازمان ثبت نبود / بالگرد متعلق به هلال احمر بود

حسن رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بالگرد حامل وزیر ورزش ثبت سازمان هواپیمایی نیست، گفت: تیم بررسی سوانح سازمان آماده همکاری با هلال احمر است.

حسن رضایی فر گفت: این بالگرد برای هلال احمر بوده و به ثبت هواپیمایی کشوری نیست، ولی تیم بررسی سازمان هواپیمایی کشوری آماده همکاری با هلال احمر است.

رئیس اورژانس کرمان: حال وزیر ورزش وخیم است

اورژانس کرمان پیشتر اعلام کرده بود سجادی در حادثه سقوط بالگرد دچار خونریزی مغزی شده است.

تصاویری از بالگرد سقوط کرده حامل وزیر ورزش

سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافتِ کرمان؛مدیرکل وزارتی سجادی درگذشت و وزیر دچار خونریزی مغزی شد
سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافتِ کرمان؛مدیرکل وزارتی سجادی درگذشت و وزیر دچار خونریزی مغزی شد

سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافتِ کرمان؛مدیرکل وزارتی سجادی درگذشت و وزیر دچار خونریزی مغزی شد

استانداری کرمان: وضعیت وزیر ورزش در زمان انتقال به بیمارستان ثابت بوده/ سجادی در حال مکالمه با اطرافیان بوده است

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفته است: سجادی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل می‌شود.

او گفته: در سی تی اسکن اولیه تشخیص خونریزی مغزی داده شده است، اما وزیر تا زمان سوار شدن به آمبولانس وضعیت ثابتی داشته و در حال مکالمه با اطرافیان بوده است.

ویدیویی از وضعیت سجادی، لحظاتی بعد از سقوط بالگرد

تعداد بازدید : 6

اسامی مسافران بالگرد اعلام شد

مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان اسامی مسافران بالگرد حامل ورزش و جوانان را اعلام کرد.

مجتبی اسدی زاده گفت: در این بالگرد سید حمید سجادی وزیر ورزش، صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، حبیب الله ستوده مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، پورسلمان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، علی بیگ زاده معاون استاندار کرمان، بزرگر همراهان وزیر ورزش و جوانان، انصاری کاپیتان پرواز، محمودی مقدم مهندس پرواز، زهرا بافره عکاس، معتمدی کیا روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، طبیه هادی خانی خبرنگار صدا و سیمای کرمان، حسن قاسمی مهندس پرواز، محمدرضا پشتون روابط عمومی، اسماعیل احمدی مشاور وزیر (در این سانحه جان باخت)، پرویز علی محمدی کاپیتان پرواز حضور داشتند.

اسدی زاده ادامه داد: وضعیت وزیر ورزش و جوانان، آقایان حبیب الله ستوده مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران وخیم گزارش شده است.


اورژانس: وزیر ورزش به ICU بیمارستان شهیدباهنر کرمان منتقل شد / خونریزی مغزی او جزئی بود / هوشیاری‌اش پایین است، اما فعلا نیاز به جراحی ندارد

رئیس اورژانس کرمان گفت: وزیر ورزش و جوانان باید به icu منتقل شود و خونریزی مغزی او جزئی بوده و افزایش پیدا نکرده است، اما مقداری هوشیاری‌اش پایین است، اما فعلا نیاز به جراحی ندارد.

رئیس اورژانس کرمان بیان کرد: وضعیت مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های تهران و آذربایجان شرقی خیلی نگران کننده نیست و درحال بررسی برای دریافت اقدامات درمانی هستند.

صابری ادامه داد: حال همه مصدومین مساعد است و برای راحتی حضور خانواده مصدومان در کنار آنها، ۱۱ نفر دیگر از مصدومین حادثه سقوط بالگرد درحال انتقال به کرمان هستند.

او در گفت و گوی دیگری نیز گفت: وزیر ورزش تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و اوضاع نگران کننده نیست.

معاون رئیسی: حال وزیر ورزش بهتر شده؛ جای نگرانی نیست

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور می‌گوید حال وزیر ورزش وجوانان بهتر شده و جای نگرانی نیست. او گفته پزشکان تشخیص دادند وی نیازی به جراحی ندارد. به گفته حسینی، همه امکانات استان کرمان برای درمان مصدومان مهیا شده است.

تعداد بازدید : 3

تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت اسماعیل احمدی

رئیس جمهور درگذشت مدیر جهادی و پرتلاش مرحوم اسماعیل احمدی را در سانحه بالگرد و حین ماموریت سازمانی تسلیت گفت.

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت اسماعیل احمدی، مدیرکل فقید حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این خدمتگزار دلسوز و توانمند با روحیه جهادی و انقلابی، خدمات ماندگاری به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور انجام داد و نام نیک از خود در خاطر مردم قدرشناس ایران به یادگار گذاشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.
بسم‏ الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت مدیر جهادی و پرتلاش، مرحوم اسماعیل احمدی، مدیرکل فقید حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان در سانحه بالگرد در کرمان، حین انجام ماموریت سازمانی، موجب اندوه و تأثر فراوان شد.
این خدمتگزار دلسوز و توانمند با روحیه جهادی و انقلابی، خدمات ماندگاری به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده کشور انجام داد و نام نیک از خود در خاطر مردم قدرشناس ایران به یادگار گذاشت.

اینجانب با قدردانی از خدمات ارزنده آن جهادگر، مصیبت وارده را به جامعه ورزشی، همکاران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خدای رحمان برای ایشان علو درجات مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۱۶۳۳۴، www.entekhab.ir/ و منابع دیگر

اخبار مرتبط
برچسب ها: وضعیت سجادی لحظاتی بعد از سقوط بالگرد ، سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافتِ کرمان ، خونریزی مغزی حمید سجادی وزیر ورزش ، خونریزی مغزی وزیر ورزش در حادثه سقوط بالگرد ، سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش ، سقوط بالگرد حامل حمید سجادی وزیر ورزش ، درگذشت مدیرکل وزارتی سجادی در حادثه سقوط بالگرد ، حسن رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی ، بالگرد حامل وزیر ورزش ثبت سازمان هواپیمایی نبود ، بالگرد متعلق به هلال احمر برای حمل وزیر ورزش ، آسیب دیدگی وزیر ورزش در سانحه بالگرد ، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان ، همراهان وزیر ورزش در حادثه سقوط بالگرد چه کسانی بودند؟ ، فوت اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش در سانحه بالگرد ، فوت اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش در حادثه سقوط بالگرد ، وضعیت هوشیاری حمید سجادی چگونه است؟ ، وزیر ورزش فوت کرده؟ ، حال وزیر ورزش چطور است؟ ، سانحه هوایی برای حمید سجادی وزیر ورزش ، سانحه هوایی برای وزیر ورزش ، خونریزی مغزی حمید سجادی ، خونریزی مغزی وزیر ورزش ، تسلیت ابراهیم رئیسی برای فوت اسماعیل احمدی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین