پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران به همراه 9 استان دیگر پایلوت طرح نوین ترویج کشاورزی در دوره 9 ماهه شدند.

شعار سال: مجیدی بهادری در نشست نظام نوین ترویج در جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال گذشته نظام نوین ترویج مطرح و ضرورت پوست‌اندازی این نظام عنوان و مقرر شد در 9 استان در یك بازه زمانی 9 ماهه این طرح به صورت پایلوت انجام شود.

وی با تاكید بر اینكه مازندران نیز به عنوان یكی از این 9 استان در نظر گرفته شده است؛ گفت: در 10 مركز خدمات در استان كه شامل شهرستان‌های تنكابن، نور، آمل، بابل، ساری، سوادكوه، نوشهر ،نكا، قائم‌شهر و بهشهر است؛ طرح نوین نظام ترویج كشاورزی تا تیرماه انجام ژ و گزارشات آن جهت اجرایی شدن كامل به تهران ارسال می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برگزاری بیش از 400 برنامه آموزشی و 250 برنامه مشترك در سال جاری گفت: در این طرح بخش عمده و قریب به 70 درصد برناتمه‌ها انجام شده است و 30 درصد مربوط به هدفمند سازی و سیستماتیك امورات مانده كه باید انجام شود.

بهادری با تشریح طرح نوین نظام ترویج کشاورزی گفت: در این طرح با استقرار شبكه های مدیریت دانش و شورای سیاسیت گذاری موجب افرایش بهروری تولیدات خواهد شد.

وی با اشاره به پهنه‌بندی اراضی تحت كشت در این طرح گفت: برای هر پهنه كارشناس مسئول تعریف شده كه مسئولیت پهنه با كمك همه عوامل اجرایی از جمله بسیج سازندگی، بخش خصوصی بر عده همان کارشناس است.

بهادری با تاكید بر استفاده از تمامی منابع، اعتبارات مردمی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها این طرح اجرایی خواهد شد، گفت: 10 مركز خدمات در استان تجهیز و از بخش تحقیق نیز جهت ارتقای سطح آموزشی و توانمندسازی مسئولین پهنه استفاده خواهد شد.

این مسئول گفت: نظام نوین ترویج بخش اجرایی با برنامه‌های ترویجی و آموزش‌های تخصصی است و در اجرای هر طرح باید پیوست ترویجی آن نیز وجود داشته باشد و تریویج آن با كمك بخش اجرایی انجام شود.

وی همچنین از راه‌اندازی پایگاه اینترنتی شبكه دانش خبرداد و گفت: در این شبكه دانش را به تولید تبدیل خواهیم كرد و با وجود سیستم فیزیكی همچون ترویج از ظرفیت فضاهای مجازی نیز استفاده و تمامی دانشی كه از تحقیقات و ترویج دریافت خواهد شد در این سایت بارگزاری شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1394، کد مطلب: 948-8584-5:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین