پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
طراح ژاپنی عینکی طراحی کرده است که قادر به کنترل احساسات و رفتار اجتماعی فرد است و مانند عینک های گوگل نیست.
شعار سال: یک محقق ژاپنی به نام «هیروتوکا اوساوا» عینکی طراحی کرده است که قادر به کنترل احساسات کاربر است و برای افرادی مانند مهمانداران هواپیما یا معلمان که باید مداوم لبخند به لب داشته باشند یا خلق و خوی خوبی داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند مفید است.


این عینک در نمونه اولیه دارای 2صفحه نمایش آلی است؛ اگر شخص برخلاف فکر خود حرفی به دروغ بزند آن دروغ را فاش می‌کند و با ضعف انسان مقابله می‌کند و برای هر حس مانند شادی، آرامش یا خستگی، استرس و غیره نوع حرکات سر کاربر تغییر و منعکس می‌کند؛ وقتی کاربر اظهار نظر می‌کند عینک چشمک می‌زند وقتی سرخود را حرکت می‌دهد چند بار چشمک می‌زند مثلا وقتی سرکج می‌شود چشم‌ها بالا را نگاه می‌کنند.

این عینک به جای ارسال ایمیل، فیلمبرداری یا عکس گرفتن، احساسات درست را بر روی شیشه منعکس می‌کند؛ «اوساوا» به خبرنگار BBC گفت: یک کارگر باید رفتار اجتماعی درستی داشته باشد و این نرم افزار تشخیص دهنده می‌تواند به کاربر در رفتار اجتماعی کمک کند.

در واقع این عینک یک نرم افزار تشخیص دهنده چهره‌هاست و توسط دوربین و سنسورهایی به تلفن و یا کامپیوتر متصل می‌شود.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت ۱۳۹3، کد مطلب: 13930213000204، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین