پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
معاون وزیر ورزش زمانی یادش افتاده وقت تغییر و تحول در مدیریت باشگاه استقلال است که کار از کار گذشته و آبی‌ها به دلیل بدهی سنگین به سرمربی پیشین خود، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار رفته‌اند و خطر کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نیز آن‌ها را تهدید می‌کند.

شعار سال: مشکلات از در و دیوار باشگاه استقلال می‌بارد و با وجود عملکرد خوب آبی‌ها در زمین چمن، اوضاع اصلا در بیرون از زمین خوب نیست و این باشگاه توسط مشکلات محاصره شده است. مهم‌ترین اتفاق احتمال حذف استقلال از آسیا است که مهدی تاج ظرف چند روز گذشته آن را تایید کرده، اما مدیران استقلال مدعی هستند که هنوز زمان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است.

ماجرای بدهی هنگفت استقلال به استراماچونی، سرمربی پیشین این تیم ماه‌ها است در گوش مدیران قبلی و فعلی آبی‌ها خوانده شده است و آن‌ها فرصت زیادی برای حل و فصل این پرونده داشتند، اما دست روی دست گذاشتن مدیران مختلف و در نهایت فتح‌الله‌زاده منجر به یک اتفاق تلخ و حذف احتمالی از آسیا شده است.

در حالی که به قول آبی‌ها، هنوز فرصت کمی برای پرداخت این بدهی باقی مانده است، مدیران استقلال و وزارت ورزش و جوانان به دنبال مقصر هستند و قصد ندارند از همین فرصت کوتاه هم بهره‌برداری کنند. از حدود ۶ ماه پیش مشخص بود که استقلال تا کی و چقدر باید به استراماچونی پرداخت کند، اما حالا که آب که از آب گذشته، وزارت ورزش پیگیر آن شده است که پول از کجا بیاورد و مقصر کیست و چه کسی باید پاسخگو باشد.

حتی در همین حال هم که استقلال ضرر بزرگی کرده و شاید آسیا را برای دومین سال متوالی از دست بدهد، فتح‌الله‌زاده و وزارت ورزش و جوانان به جای قبول اشتباه و قصور خود قصد توجیه صورت مساله را داشتند؛ اما پر واضح است که در مقطع کنونی وقتی برای این بحث‌ها نیست و الان باید کسانی کار را در اختیار بگیرند که توانمندی لازم را دارند.

وزارت ورزش، متولی باشگاه استقلال است و هیات مدیره این باشگاه را تعیین کرده است. محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش دیشب در برنامه تلویزیونی گفت که فتح‌الله‌زاده هیچ وقت در جلسات نگفته که نمی‌تواند پول استراماچونی را پرداخت کند. البته همزمان با این مساله، فتح‌الله‌زاده به کررات از ناتوانی استقلال و مشکل این تیم برای پرداخت طلب استراماچونی سخن گفته بود و حتی از هواداران این تیم هم درخواست کمک مالی کرده بود.

باید از پولادگر که مسئول نظارت بر عملکرد استقلال و پرسپولیس است، پرسید آیا در این مدت زمان هیچ کسی را برای نظارت بر وضعیت استقلال و مدیرعامل این تیم نداشته که متوجه وضعیت مالی نامناسب و ناتوانی در پرداخت طلب استقلال شود؟ آیا وظیفه وزارت ورزش این است که فقط برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مدیر تعیین کند؟ آیا نباید نظارتی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد؟

پولادگر دیشب در ادامه اظهاراتش گفت که ساعت یک بامداد روزی که مهلت استقلال به پایان رسیده، با فتح‌الله‌زاده تماس گرفته و پیگیر اوضاع شده است. طبیعتا جای تعجب دارد که وزارت ورزش وقتی فرصت به پایان رسیده پیگیر طلب استراماچونی و احتمال حذف این تیم از آسیا شده است! شاید هم معاون وزیر ورزش حواسش به زمان نبوده و این حتی گناهی بالاتر از غفلت مدیرانی، چون آجورلو و فتح‌الله‌زاده است.

پولادگر دیشب حرف از تغییر دوباره در مدیریت باشگاه استقلال زد که امروز ظهر با قبول استعفای فتح‌الله‌زاده و ادامه حضور تیم مدیریتی فعلی همراه بود.

اگر چه در شرایط فعلی هر اقدامی برای جلوگیری از کسر امتیاز از آبی‌ها معقول و هوشمندانه است، اما آیا برای این اتفاق کمی دیر نیست؟ آیا این نگاه ویژه وزارت ورزش روی مدیران استقلال و نوع عملکرد آن‌ها در پرونده استراماچونی نباید حداقل ۳ یا ۴ ماه زودتر رخ می‌داد؟ حالا که استقلال حذف شده به نظر می‌رسد و هواداران این تیم ناامید شده‌اند، وزارت ورزش برای فرار از انتقاد‌ها در ظاهر پدر دلسوز و نگران وارد شده است؟

بعید است که این نوشدارو به درد باشگاهی بخورد که از رییس فدراسیون تا کارمند آن می‌دانند حذف استقلال قطعی است و برای رفع مشکل ابراز ناامیدی کرده‌اند. گذشته از غفلت و بی‌مسئولیتی مدیران استقلال در پرونده استراماچونی، حذف این باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا نقطه تاریکی در کارنامه وزارت ورزش خواهد بود و خیلی زودتر باید با مدیرانی که فقط در این شبکه و آن شبکه مصاحبه می‌کردند، برخورد می‌شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۱۲۲۱۱۰۳۳، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین