پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
جلال رشیدی کوچی درباره وضعیت فیلترینگ در کشور گفت: روش‌های زیادی برای مقابله با نفوذ دشمن وجود دارد، ولی این شیوه فیلترینگ دردی را دوا نمی‌کند. با قاطعیت این را می‌گویم که با این روش همه مردم را مجبور به خرید و استفاده فیلترشکن کرده‌ایم و یک بازار و گردش مالی سنگینی را در حوزه خلاف خرید و فروش فیلترشکن به راه انداخته‌ایم. این روش‌ها مناسب نیستند و باید چاره دیگری اندیشید.

شعار سال: بیش از شش ماه است که مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید پشت فیلترشکن‌ها معطل بمانند. از یک سو حق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات سلب شده و از سوی دیگر کسب و کار‌های خرد و کلان با ضرر و زیان مواجه شده‌اند. گرچه برداشتن فیلترینگ به پس از آرام شدن اعتراضات موکول شده بود، اما باتوجه به اینکه این وعده تاکنون تحقق نیافته است و روز گذشته هم در نشستی که رئیسی با جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور داشت، عنوان کرد: «سیاست دولت جلوگیری از تبدیل شدن فضای مجازی به بستری برای ایجاد ناامنی در کشور است و در این راستا فعالیت هر سکوی خارجی که حاضر به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی با ایجاد دفتر در داخل کشور باشد، هیچ منعی ندارد»، به نظر می‌آید فیلترینگ همچنان ادامه‌دار باشد و چه بسا موافقان و طراحان طرح صیانت موفق به کرسی نشاندن طرح خود شوند.

کلید زدن استیضاح وزیر ارتباطات کافی نیست آقای رشیدی کوچی، استیضاح و دادگاهی کردن لازم است
اگر وضعیت اینترنت و فیلترینگ به همین شکل ادامه پیدا کند، استیضاح وزیر ارتباطات را کلید می‌زنیم

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره تصمیم برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: «فعلا تمرکز بنده روی مسئله خودرو است که امیدوارم تا دو هفته آینده طرح دو فوریتی را به سرانجام برسانیم و بعد انشاالله سراغ اینترنت و وزیر برویم. چراکه موضوع فیلترینگ آن هم به این شیوه یک نارضایتی گسترده ایجاد کرده است.»

وی ضمن بیان اینکه روش‌های زیادی برای مقابله با نفوذ دشمن وجود دارد، ولی این شیوه فیلترینگ دردی را دوا نمی‌کند، افزود: «من با قاطعیت این را می‌گویم و هر کسی که منکر است حاضرم اثبات کنم که با این روش همه مردم را مجبور به خرید و استفاده فیلترشکن کرده‌ایم و یک بازار و گردش مالی سنگینی را در حوزه خلاف خرید و فروش فیلترشکن به راه انداخته‌ایم. این روش‌ها مناسب نیستند و باید چاره دیگری اندیشید.»

رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: «با این شیوه فیلترینگ به شدت مخالف هستم و دلیلم را بار‌ها اعلام کرده‌ام. انشاالله بحث خودرو را به یک سرانجامی برسانیم، حتما اینترنت و مسائل مربوط به آن را پیگیری خواهیم کرد و حق مردم را از وزیر و دولت مطالبه می‌کنیم.»

این نماینده مجلس درباره احتمال استیضاح وزیر ارتباطات گفت: «اگر وضعیت به همین شرایط باشد، بله احتمالش بسیار زیاد است.»

کلید زدن استیضاح وزیر ارتباطات کافی نیست آقای رشیدی کوچی، استیضاح و دادگاهی کردن لازم است
یکی از وزرای ضعیف دولت آقای فاطمی امین هستند

رشیدی کوچی همچنین در پاسخ به اینکه چه جریانی مانع از استیضاح وزیر صمت می‌شود، گفت: «باتوجه به استیضاح قبل پاسخ این سوال شما را می‌دهم؛ نگاه شخص آقای رئیس جمهور به وزیر صمت، نگاه مثبتی است. علیرغم اینکه عملا ما می‌بینیم که یکی از وزرای ضعیف دولت آقای فاطمی امین هستند، اما حمایت رئیس جمهور از ایشان، که حداقل من در استیضاح قبل عینا دیدم که رئیسی خیلی محکم از وزیر صمت حمایت کرد، باعث شد استیضاح رای نیاورد. به نظر من یکی از وزرایی که باید قبل از هر وزیر دیگری تغییر کند آقای فاطمی امین است. این اتفاق متاسفانه به دلیل نگاه مثبت رئیس جمهور به ایشان محقق نشد. اما به صورت جدی پیگیر استیضاح ایشان هستیم و انشاالله به نتیجه هم خواهد رسید.»

وی درخصوص گمانه‌زنی‌هایی که درباره نسبت فامیلی فاطمی امین با رئیس جمهور می‌شود، تصریح کرد: «من اطلاعی ندارم. نه تایید می‌کنم و نه رد.»

این نماینده مجلس در ارزیابی خود از تغییرات در کابینه دولت، بیان کرد: «احساس می‌کنم تغییری که در بحث سازمان برنامه و بودجه به وجود آمد حتما تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت چراکه نگاه آقای منظور با نگاه آقای میرکاظمی در حوزه بودجه متفاوت است. اما آنچه حائز اهمیت است این است که اگر تغییری ایجاد می‌شود صرفا تغییر اسمی و فیزیکی نباشد بلکه باید با تغییر دیدگاهی و ماهیتی همراه باشد و ما شاهد تغییر در رویه باشیم.»

کلید زدن استیضاح وزیر ارتباطات کافی نیست آقای رشیدی کوچی، استیضاح و دادگاهی کردن لازم است
رشیدی کوچی افزود: «قطعا اگر رویه خوب بود، مجلس یا دولت دست به تغییر نمی‌زدند. وقتی این تغییر رخ می‌دهد ما باید منتظر باشیم که رویه تغییر کند. اینکه فقط اسامی جابه جا شود و رویه تغییری نکند قطعا نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۳۱۳۳، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین