پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۷۹۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
سال های سال در خصوص عملکرد سوء دو بانک( بشکل ویژه یک بانک خاص) نقد کردیم و هشدار دادیم. کار بجایی رسید که رئیس اداره فضای مجازی وزارت ارشاد بشکلی غیرقانونی و بشکل مستقیم با ما تماس گرفت و اقدام به تهدید ما و حمایت از ان بانک خاص نمود ( البته فورا ؛ موضوع به وزارت اطلاعات منعکس شد). هشدار شفاهی ابلاغ شده به ما ،برهم زدن نظم اقتصادی و اختلال در نظام بانکی بود. جوانک فکرش را نمی کرد که با قید فوریت موضوع از چند نهاد پیگیری می شود. سال ها از آن واقعه گذشته است و حال در جلسه با رئیس جمهور، مجددا بحث همان بانک مطرح گردید. سوالمان این است که چرا هشدارهای مشفقانه رسانه بعنوان سومین رکن دموکراسی در تمامی کشورها ، در کشور عزیزمان ایران شنیده نمی شود و خریدار واقعی ندارد؟ آیا وقت بازاندیشی در نوع تعاملات با رسانه فرا نرسیده است ؟

شعارسال: رییس جمهور در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی درباره برخورد با بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند گفت، به هیچ موسسات مالی اجازه بی‌انضباطی نمی‌دهیم. دولت حتما با بانک‌هایی که اضافه‌برداشت دارند و انضباط مالی را رعایت نمی‌کنند برخورد خواهد کرد. برای اصلاح سیاست‌های بانکی، مصمم هستیم.

منظور رئیسی برخورد با کدام بانک مگامال ساز بود؟

مگر می‌شود اجازه داد که یک بانک سرمایه کشور را فریز نموده و صرف مال سازی و ساخت مراکز تجاری کند؟ برای برخورد با این موسسات نیازی به هزینه کردن برای اصلاحات نیست، یک برخورد جدی در مدیریت می‌خواهد.

تعداد بازدید : 5


این بحث در چند وقت پیش نیز به زبانی دیگر توسط دکتر فرزین مطرح شده بود. دکتر فرزین از احتمال انحلال بانک‌های بی‌کفایت و تورم‌زا در سال جاری سخن گفته و بیان داشت که «بانک‌های بی‌کفایت منحل می‌شوند». تحلیل گران معتقدند که برای اولین بار طی چهار دهه گذشته، رئیس کل بانک مرکزی به این موضوع اشاره کرد.

تعداد بازدید : 5
 
بر اساس قاعده‌ی گزیر در نظام بانکی، هر بانکی که منحل شود بانک مرکزی ضامن پول سرمایه‌گذاران خواهد بود و جای نگرانی نیست.اما اجرای این قاعده چه مزایایی در پی خواهد داشت؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین