پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
استان هرمزگان با وجود بالغ بر ۳۵ هزار نفر صیاد و چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور صیادی در استان به عنوان قطب صید و صیادی کشور مطرح می باشد. با وجود این حجم استعداد، بنظر می رسد که توجه کافی به جامعه صیادی استان صورت نپذیرفته و بطور پیوسته شاهد وجود حاشیه هایی نظیر لایروبی بنادر صیادی، سخت و زیان آور محاسبه شدن بیمه صیادان، ارتقای ساماندهی و انضباط بخشی صید و صیادی، مقابله با صید غیر مجاز، تخصیص مجوز صید به استان، مجهز نمودن بنادر صیادی استان به شناور آتشخوار، ارتقای خدمات دهی به جامعه صیادی در بنادر صیادی و غیره هستیم. حال بحث معطل گذاشتن یکساله صدور مجوز و ورود مستقیم دولت و تهدید غیرمستقیم صیادان مطرح شده است.

شعارسال: پس از آنکه شیلات، بیش از یک سال، ایجاد سامانه صیادی را معطل نگه داشته بود و در خصوص احیای منابع دریایی نیز عملی صورت نمی‌داد، هیئت مقررات‌زدایی با اختیارات قانونی خود، رأسا اقدام به صدور مجوز صیادی کرد. پس از این کار، سازمان شیلات به شکلی غیرقانونی و غیر اخلاقی مبادرت به تهدید غیرمستقیم صیادان کرده و مسئولیت صیادی بدون مجوز شیلات را برعهده صیادان می‌داند.

بیانیه تهدیدآمیز شیلات هرمزگان در خصوص مجوزهای صیادی؛ مسئولان شیلات دیر از خواب برخاستند

در بخشی از این بیانیه آمده است: بدیهی است تمام افرادی که تاکنون از هر طریق اقدام به ثبت درخواست خود نموده‌اند بایستی برای اقدام قانونی ذی‌ربط، درخواست خود را صرفا از طریق سامانه سماک که به درگاه ملی مجوز‌های کشور متصل است، ثبت و پیگیری نمایند. تاکید می‌نماید هرگونه اقدام و ثبت‌نام خارج از سامانه مذکور، مورد تایید شیلات استان نخواهد بود و مسئولیت آن برعهده شخص ثبت‌نام‌کننده است. گزارش شده است که در حال حاضر ۱۷۰۰ نفر از درگاه ملی مجوزها، پروانه صیادی دریافت کرده‌اند. حال شیلات هرمزگان خط و نشان کشیده است که این مجوز‌ها را قبول نخواهد داشت.

باید از حسینی، رئیس محترم سازمان شیلات پرسید که در یک سال گذشته چه کاری در خصوص احیای منابع زیستی دریا‌ها و ساماندهی مجوز‌های صیادی صورت دادید که حالا مجوز صیادی هیئت مقررات‌زدایی را تایید نمی‌کنید؟ شما به‌جز ایجاد محدودیت و قفل‌کردن مجوز‌های صیادی چه کاری کرده‌اید؟ منتظر دریافت توضیحات هستیم. البته اگر روابط عمومی همیشه فعال؟! آن سازمان خبر را رصد کرده باشند و مدیریت محترم، تمایلی به پاسخ داشته باشند. راستی چه خبر از داستان قدیمی و انکار شده کشتی‌های چینی؟

بیانیه تهدیدآمیز شیلات هرمزگان در خصوص مجوزهای صیادی؛ مسئولان شیلات دیر از خواب برخاستند

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از کانال تلگرامی مصاف

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین