پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صیادی ایران، اظهار کرد: حدود ۱۲هزار فروند شناور در کشور وجود دارد که ۸ هزار فروند آن قایق و ۴ هزار فروند لنج و کشتی است و در حال حاضر تمامی شناورها بیمه هستند زیرا در صورت عدم وجود بیمه، مجوز صید صادر نمی شود.

شعارسال: یعقوب دوجی"تصریح کرد: یکسری بیمه نامه‌های ارزان و یا حتی صوری هم وجود دارند و افرادی که از این بیمه نامه استفاده کرده اند در زمان بروز خسارت، نتایج مطلوبی دریافت نمی‌کنند.

جامعه صیادی به تنهایی امکان پرداخت حق بیمه را ندارد/سیستم اطفای حریق اسکله ها قوی نیست

وی افزود: اتفاق خوبی که در واخر سال گذشته برای جامعه صیادی افتاد این بود که شغل صیادی مشمول شرایط مشاغل سخت و زیان آور شد که این یک اتفاق بسیار خوب و از آرزو‌های دیرینه جامعه صیادی بود.

دوجی، با اشاره به اینکه جامعه صیادی از اقشار کم درآمد جامعه محسوب می‌شوند و امکان پرداخت حق بیمه به تنهایی را ندارند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و همچنین افزایش حق بیمه سازمان تامین اجتماعی، اگر هر صیاد بخواهد با شرایط معمولی حق بیمه پرداخت کند اصلا امکانپذیر نخواهد بود، اما با شرایط جدید باید ۱۴ درصد را پرداخت کنند که شرایط بسیار بهتری است.

دوجی، خاطرنشان کرد که شناسنامه دار شدن شناور‌های صیادی و صیادان در شرف انجام شدن بوده که صیادان و شناور‌هایی هم که بدون مجوز هستند هم سازماندهی می‌شوند که زیر ساخت و مقدمات این موضوع انجام شده و با کمک سازمان شیلات، سازمان بنادر و وزارت کار و تعاون امیدواریم که بشود تعاونی‌ها را به روز کرده و طرح توانمندسازی تعاونی‌ها را انجام دهیم.

وی، با اشاره به سرقت‌های دریایی، گفت: شناسنامه دار نبودن صیادان مشکل بزرگی است که باید هرچه زودتر انجام شود و تشکل‌ها هر چه زودتر صیادان را وارد بانک اطلاعاتی کنند درحال حاضر این موضوع مشمول زمان شده و بهتر است که کمی تسریع یابد.

جامعه صیادی به تنهایی امکان پرداخت حق بیمه را ندارد/سیستم اطفای حریق اسکله ها قوی نیست

دوجی، با بیان اینکه در طول سال اتفاقات متعددی برای شناور‌ها رخ می‌افتد، ادامه داد: باید ساز و کارجامعی در این زمینه تعریف و راهکاری جدی برای آن در نظر گرفته شود، زیرا سن بیشتر شناور‌ها بالا است و یکی از عوامل بسیاری از خسارت‌ها از جمله آتش سوزی‌ها همین فرسوده بودن شناور‌ها است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران، گفت: مدت زمان زیادی است که مجوز جدیدی صادر نشده البته حدود ۱۵۰ فروند شناور لنج و درحدود ۳۰۰ مورد هم قایق در استان‌های سیستان بلوچستان و هرمزگان در حال ورود به ناوگان هستند که تعداد کمی هستند وباید برای نوسازی ناوگان دریایی تدبیری اندیشیده شود.

دوجی، مدعی شد که در اسکله‌ها و بنادر کشور سیستم قوی اطفا حریق وجود ندارد و تعدادی از اسکله‌های کشور غیر استاندارد هستند و ابزار اطفا حریقی که چندان موثر باشد وجود ندارد.

وی، با اشاره به پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه ای، اظهار کرد: گاهی صیادان در روی لنج و در دریا در حین کار دچار سکته و فوت ناگهانی می‌شوند که، چون یک مرگ طبیعی است، خسارتی به آن تعلق نمی‌گیرد که منجر به نارضایتی بیمه گذاران می‌شود و خوب است که در این زمینه راهکاری در نظر گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران، گفت: از مجموع ۱۵۰ هزار صیادی که در شمال و جنوب کشور فعال هستند، حدود ۱۰ هزار نفر صیاد در شمال کشور هستند که صیادان کیلکا و پره هستند و حدود ۱۴۰ هزار نفر، صیادان جنوب کشور هستند و عمده صیادان در استا ن‌های هرمزگان و سیستان بلوچستان و در منطقه چابهار هستند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت چابک آنلاین، تاریخ انتشار: 24فروردین1402، کدخبر: 32919، www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین