پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
جلسه هم‌اندیشی انجمن‌های علمی و گروه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای برنامه هفتم توسعه، امروز (چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

شعار سال: جلسه هم اندیشی انجمن‌های علمی و گروه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای برنامه هفتم توسعه، برگزار شد.

هم اندیشی انجمن‌های علمی و گروه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای برنامه هفتم توسعه
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، جلسه هم‌اندیشی انجمن‌های علمی و گروه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای برنامه هفتم توسعه، امروز (چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی گروه آموزش‌عالی و تحقیقات مرکز برگزار شد، نمایندگانی از انجمن آموزش مهندسی، انجمن اقتصاد آموزش، انجمن ترویج علم و انجمن آموزش‌های الکترونیکی حضور داشتند و به بیان دغدغه‌ها و مسائل و برنامه‌های خود پرداختند.

در این نشست بر اهمیت و جایگاه انجمن‌های علمی در نظام علم، فناوری و آموزش عالی به عنوان یک نهاد علمی تاکید شد. از جمله مواردی که در این جلسه مطرح گردید عدم استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی در تصمیم‌گیری‌های حوزه علم و فناوری و آموزش عالی با توجه به تاکیدات برنامه‌های توسعه (برنامه چهارم و پنجم توسعه و قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) است. به نظر می‌رسد با توجه به توانمندی‌های این نهاد مشارکت انجمن‌های علمی در نظام تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری غفلت شده است.
در ادامه جلسه با تمرکز بر اشکلات برنامه هفتم توسعه به عدم جهت‌گیری مشخص، نبود راهبرد‌ها و شاخص‌های مشخص برای تنظیم احکام مورد تاکید اشاره گردید. همچنین گسترش کمیت گرایی و عدم توجه به کیفیت در برنامه مورد نقد قرار گرفت و ادامه، حضار در جلسه پیشنهادات خود در خصوص برنامه هفتم توسعه ارائه دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مرکز پژوهش های مجلس، تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۷۷۵۹۵۵، rc.majlis.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین