پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۸۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
چند روزی است که بشکل پراکنده و چند ساعته،آب مناطقی از غرب و مرکز تهران با قطعی مواجه است. تماس شهروندان با سامانه 122 با پاسخ های کلیشه ای همراه بوده و بحث میزان مصرف را به میان کشیده اند. این در حالی است که بنا بر اطلاعات کسب شده، این قطعی ها به وضعیت مخازن ، خرابی برخی از لوله ها و سیل های چند روز اخیر مرتبط است. باید پرسید که آیا سازمانی تا این حد کم توجه به حقوق پایه مردم برای دریافت پاسخ شایسته، می تواند سازمانی قابل اعتماد برای بحران های احتمالی باشد؟

شعارسال: به دنبال وقوع سیل اخیر در مناطق شرقی استان تهران، آب ورودی به برخی مخازن شهر تهران با مشکل مواجه شده است و همین موضوع باعث شده تا طی روز‌های اخیر برخی مناطق خصوصا مناطق مرکزی شهر تهران دچار افت فشار آب یا قطعی کامل شوند، که پیگیری‌های خبرنگار حاکی است رفع این مشکل احتمالا تا دو- سه روز آینده زمان خواهد برد.

قطعی های پراکنده و چند روزه اب در تهران و اطلاع رسانی های غیرشفاف و بعضا کلیشه ای + آیا چنین سازمانی آمادگی مدیریت بحران دارد؟

به دنبال مشکلات اخیر آب در برخی مناطق مرکزی شهر تهران که افت فشار و حتی قطعی کامل آب را به دنبال داشت، خبرنگار در پیگیری این موضوع، با شماره ۱۲۲ تماس گرفت که اپراتور مربوطه در پاسخ، اعلام کرد که به دلیل نقص فنی که از چهارشنبه هفته گذشته در خطوط آب تهران رخ داد، قطعی آب در برخی مناطق شهر آغاز شد و از پنجشنبه شروع به گسترش کرده است.

این اپراتور دلیل ادامه دار بودن افت فشار و قطعی آب در مناطق مرکزی شهر تهران و گسترش آن به سایر مناطق شهر را، افت قابل توجه ورودی به مخازن اعلام کرد.

خبرنگار در مراجعه به اداره آب و فاضلاب منطقه شش تهران هم اطلاع یافت که به دلیل سیل‌های اخیر در شهر‌های شرقی استان تهران، ورودی آب به مخازن شهر تهران دچار مشکل فنی شده و مناطق مرکزی تهران برای تامین آب دچار مشکل شده اند و لذا اقدامات اجرایی برای رفع مشکل فنی و تامین آب برای مناطق مرکزی تهران از سایر منابع در جریان است، ولی احتمالا این روند تا سه روز آینده طول می‌کشد.

آیا مسوولین نباید در موارد بحران و وقایع طبیعی، پیش بینی لازم را داشته باشند که اینگونه شهروندان برای تامین آب به دردسر نیفتند و یا حداقل قبل از وقوع و گسترش چنین حوادثی، اطلاع رسانی کنند!

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 21خرداد1402، کدخبر: 1597303، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین