پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۹۶۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
واقعا شور همه چیز را به لجن ترین وضع موجود دارند در می آورند. یعنی چی شهریه 60 میلیونی برای مدرسه غیرانتفاعی؟ بجای هشدار درباره مافیای کلاس های کنکور ، در باب اختاپوس مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی هشدار بدهید. به جناب رئیس جمهور در خصوص نقض قانون اساسی و بحث تحصیلات رایگان، بی عدالتی آموزشی و وضع لجن آلود آموزش و پرورش در حوزه مدارس غیر انتفاعی هشدار می دهیم. تعارض منافع حداکثری پشت این بازی های اموزش و پرورش جریان دارد. خیلی از آقایان با مدرسه غیر انتفاعی برای خودشان دکان باز کرده اند.

شعارسال: احمد محمودزاده در نشستی خبری با موضوع شهریه مدارس غیر دولتی و توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: ۳۸ درصد از شهریه تعیین شده برای هر مدرسه نیز طبق فوق برنامه است؛ فعالیت‌های تابستانی مدارس به شهریه ثابت اضافه می‌شود که این شهریه برای مهر ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ به بعد است و شامل حال فعالیت‌های امسال نمی‌شود.

کف و سقف «شهریه» مدارس غیردولتی اعلام شد، شهریه دوره دکتری برای مدارس ابتدائی + تذکر به نقض قانون اساسی و تحصیلات رایگان

*شهریه فعالیت‌های فوق برنامه و پرورشی «اختیاری» است

وی با بیان اینکه سرانه نیروی انسانی، سرانه فضای فیزیکی و تجهیزاتی، ضریب کیفیت بخشی و فوق برنامه درسی و برنامه‌های مکمل در شهریه تعیین شده مدارس مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: شهریه فعالیت فوق برنامه و پرورشی مدارس غیر دولتی اختیاری است و البته اغلب والدین برای دریافت این برنامه‌ها فرزندان را در مدارس غیر دولتی ثبت نام می‌کنند.

محمودزاده تصریح کرد: حداکثر ساعت فعالیت فوق برنامه و مکمل و تابستانی در مقطع ابتدایی ۶ ساعت، در مقطع متوسطه اول ۸ ساعت در مقطع متوسطه دوم ۷ ساعت و برای هنرستان‌ها ۲ تا ۵ ساعت در هفته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه اگر والدین برای فوق برنامه‌ها، شهریه به مدارس پرداخت کرده‌اند باید برگزاری این برنامه‌ها را از مدرسه طلب کنند، گفت: تلاش می‌کنیم کیفی سازی برنامه‌های آموزشی و پرورش را در پیش داشته باشیم.

*حداکثر شهریه دریافتی با احتساب فوق‌برنامه‌ها و برنامه‌های تابستانی هر مدرسه را در سایت ببینید

محمودزاده تاکید کرد: این دو مدرسه‌ای که مجاز به دریافت ۴۸ میلیون تومان شهریه در سال ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ هستند، اگر فوق برنامه و مکمل و برنامه تابستانی خود را بارگزاری کنند و از ما مجوز بگیرند، با ۳۸ درصد شهریه این فوق برنامه‌ها نهایتا باید ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شهریه بگیرند. در سایت مشارکت‌ها مبلغ شهریه هر مدرسه غیر دولتی در شهریه مصوب، فوق برنامه، مکمل و برنامه تابستانی درج شده است و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آن از شهریه‌ها مطلع شوند. همچنین پوستری در مدارس غیر دولتی نصب شده که این امر را اطلاع رسانی می‌کند.

*مدارس باید شهریه دریافتی اضافی را به خانواده‌ها بازگردانند

وی همچنین درباره مدارسی که بعضا شهریه‌هایی بیش از آنچه تعیین شده دریافت می‌کنند نیز تاکید کرد: شهریه مازاد حتما باید به خانواده‌ها بازگردد. هیچ مدرسه‌ای حق اضافه گرفتن شهریه ندارد و باید این هزینه‌ها به خانواده‌ها برگردد. من خودم از یکی دو مدرسه تهران بازدید کردم. امسال تا حدودی از افزایش شهریه مدارسی که بیش از آنچه تعیین شده بود از خانواده‌ها دریافت کرده بودند، جلوگیری کردیم و اگر شهریه افزایش یافته، خیلی پایین‌تر از سایر مدارس است.

*تعیین تکلیف برای مدارسی که زبان خارجی تدریس می‌کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره مدارسی که اقدام به تدریس زبان‌های خارجه می‌کنند نیز عنوان کرد: تدریس زبان اگر به عنوان برنامه تقویتی و مکمل است جزو فعالیت مدرسه‌ای محسوب می‌شود، اما اگر آموزشگاهی هست حتما باید با همکاری موسسات آموزشی باشد. امسال این امر را تفکیک کردیم. بعضا به دانش آموزان اجحاف می‌شود، چند سالی در مدرسه زبان یاد می‌گیرند و گواهی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرند. مدارسی که فعالیت این چنینی دارند باید حتما مجوز آموزشگاهی داشته باشند.

*فرصت یک هفته‌ای مدیران مدارس غیردولتی برای درج اطلاعات خود جهت تعیین شهریه

محمود زاده درباره مدارسی که تا به امروز موفق به درج اطلاعات خود در سامانه مشارکت‌ها برای تعیین شهریه خود نشده‌اند، خاطر نشان کرد: مدارس جا مانده از ابلاغ شهریه، حدود یک هفته کاری برای درج اطلاعات خود در سامانه و تعیین شهریه خود وقت دارند. طی هفته جاری باید اطلاعات خود را درج کنند، در غیر این صورت شهریه این مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ شهریه مصوب سال قبل خواهد بود. برخی مدارس غیر دولتی مقاومت و احساس می‌کنند خودشان باید شهریه را تعیین کنند که این‌ها باید حتما اطلاعات خود را درج کنند. سامانه آخر این هفته بسته می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3تیر1402، کدخبر: 1402040301064، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین