پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
ذبیح الله خدائیان گفت: در پرونده‌های مختلف شاهد هستیم که همکاران ما چه اثرگذاری در پیشگیری از فساد دارند. همکاران ما با تلاشی که در ایجاد سلامت اداری دارند، در گمنامی بسر می‌برند و گاهی دیده می‌شود که مورد شماتت برخی افراد قرار می‌گیرند تحت عنوان اینکه جسارت را از مدیران می‌گیرند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:در یک پرونده پارس جنوبی با ورود یک بازرس ما هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان به بیت المال برمی گردد و در یک پیش اظهاری مالیاتی بیش از ٣۵ میلیون یورو و معاول ٧۵٠ میلیارد تومان و یا با نظارت به چند شرکت پتروشیمی که عوارض آن فقط در یک پرونده ۵ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول می‌شود. از این قبیل مسائل در پرونده‌ها زیاد داریم و کمتر کسی از این مسائل خبردار نمی‌شود و ما هم اطلاع رسانی نمی‌کنیم.

شعار سال: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:با اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در حوزه وصول مالیات‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی ابطال برخی از مناقصه و مزایده رقمی حدود ١٠٠ هزار میلیارد تومان اثر گذاری داشته است.

ادعای ارسال بیش از ۵ هزار و ۶٠٠ گزارش هشداری به دستگاه‌ها توسط سازمان بازرسی در سال ۱۴۰۱
همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه امروز (دوشنبه۵ تیرماه) در سازمان بازرسی کل کشور با حضور رئیس این سازمان، وزیر اطلاعات و رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا برگزار شد.

ذبیح الله خدائیان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه، خطاب به بازرسان، سربازرسان و بازرسان کل حاضر در این همایش اظهار کرد: انصافا باید شما را سربازان گمنام جمهوری اسلامی نامید، چرا که شب و روز خود را صرف خدمت کرده اید. تا شخصی در جمع شما نباشد به اثرگذاری اقدامات سازمان بازرسی پی نمی‌برد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:در یک پرونده پارس جنوبی با ورود یک بازرس ما هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان به بیت المال برمی گردد و در یک پیش اظهاری مالیاتی بیش از ٣۵ میلیون یورو و معاول ٧۵٠ میلیارد تومان و یا با نظارت به چند شرکت پتروشیمی که عوارض آن فقط در یک پرونده ۵ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول می‌شود. از این قبیل مسائل در پرونده‌ها زیاد داریم و کمتر کسی از این مسائل خبردار نمی‌شود و ما هم اطلاع رسانی نمی‌کنیم.

وی افزود: در پرونده‌های مختلف شاهد هستیم که همکاران ما چه اثرگذاری در پیشگیری از فساد دارند. همکاران ما با تلاشی که در ایجاد سلامت اداری دارند، در گمنامی بسر می‌برند و گاهی دیده می‌شود که مورد شماتت برخی افراد قرار می‌گیرند تحت عنوان اینکه جسارت را از مدیران می‌گیرند.

خدائیان تصریح کرد: معتقد هستم اگر انسان کاری برای خدا کند و خداوند آن کار را می‌بیند و نیازی به بیان آن نیست، زیرا کاری که برای خدا باشد، اثرش ماندگار می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مشاهده دقیق عملکرد یک دستگاه با ارقام و آمار نمایان نمی‌شود؛ عملکرد یک دستگاه را باید با ریل گذاری‌هایی که یک دستگاه و یا مدیریت دارد سنجید. همچنین با اصولی که پی ریزی می‌شود. همانند دوره کوتاه مدیریتی آیت الله بهشتی که با اقدامات اثرگذارش امروز او را معمار کبیر دستگاه قضایی می‌دانیم چراکه در همان مدت کوتاه مدیریت ریل گذاری‌هایی کرد که ما همچنان روی همان ریل حرکت می‌کنیم.

وی به اقدامات خوبی که اخیرا در قوه قضاییه انجام شده اشاره کرد و افزود: مردمی بودن مسئولان و عاری از هرگونه تشریفات بودن یکی از این اقدامات ارزشمند است؛ همچنین یکی دیگر از اصول مهم در این دوره، استقلال رای قضات است و دیگری توجه به اعتبار به تصمیمات حکومتی است، ترسیم حدود اختیارات قضات مورد بعدی است، نکته مهم دیگر تصمیماتی است که بر اساس مصلحت نظام گرفته می‌شود، مانند عفو اخیر که منتقدانی داشت، اما واقعا اثرگذاری بزرگی در جامعه داشت.

خدائیان با اشاره به اقدامات موثر اخیر در سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: یکی از اقدامات نظارت الکترونیکی است، بازرسی سنتی جوابگو نبود. انصافا در ظرف ٢ سال اخیر که از دوره تحول و تعالی می‌گذرد، اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از سامانه‌های ما هوشمند شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر ریالی بخواهیم حساب کنیم در سال گذشته با اقداماتی که همکاران ما برای وصول مالیات‌ها و جلوگیری از فرار مالیاتی در جهت اصلاح صورت وضعیت‌ها در راستای ابطال برخی از مناقصه و مزایده و امثال آن داشتند رقمی حدود ١٠٠ هزار میلیارد تومان اثر گذاری بوده که اعداد ان مشخص است و نسبت به سال ١۴٠٠ رشد ٢ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام هدف مان را روی پیشگیری گذاشتیم و بحث برخورد برای مرحله بعدی است، گفت: تمام دستگاه‌ها را آسیب شناسی کردیم و آسیب‌ها را به مسئولان مربوطه اعلام کرده ایم و ٢ هزار مساله را شناسایی و اولویت بندی کردیم و نهایتا ٢١٠ اولویت در بستر فساد شناسایی شدند و این موارد را به رئیس جمهور اعلام کرده ایم که ایشان همکاری لازم را داشته و دستور پیگیری دادند.

خدائیان گفت:گزارش‌ها و هشدار‌هایی به تعدادی از نهاد‌ها درباره گوشت قرمز و مرغ در ۶ ماهه دوم سال داده شده است که بطور مثال ذخایرمان کم و یا زیاد شده است، شاید به هر دستگاه حدود ١٠٠ یا ٢٠٠ مورد هشدار داده ایم، در سال ١۴٠١ بیش از ۵ هزار و ۶٠٠ مورد هشدار داده شده که ۴ هزار و ١٠٠ مورد اثرگذار بوده است.

رئیس ساژمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: هشدار دیگری که از سوی سازمان بازرسی داده شده، پیشنهاد‌هایی بود که در دوره‌های قبل داده شده بود، ولی عملی نشده بودند. از سال ٩۶ تا پایان ١۴٠٠ حدود ٩٠ هزار پیشنهاد داده بوده ایم. اجرای پیشنهادات به موجب قانون لازم الاجرا هستند. در سال گذشته ٣٧ هزار پیشنهاد اجرایی نشده بودند که با همت همکاران تعداد حدود ٢٣ هزار پیشنهاد اجرایی شدند و ١۴ هزار پیشنهاد را پیگیر هستیم تا انجام شود.

خدائیان عنوان کرد: به همکاران عرض کردم پیشنهاد کلی اثرگذار نیست؛ پیشنهادات کم، ولی کاربردی و اجرایی را مدنظر قرار دهیم، خوشبختانه پیشنهاداتی که ارجاع می‌دهیم مورد توجه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۵ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۳۷۱۷۲۳، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین