پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
مهدی موحدی‌سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات بالغ بر ۵۰ درصد از مودیان مشاغل صفر بوده است، گفت: میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان و دندانپزشکان ۳۵ میلیون تومان می‌باشد.

شعار سال: مهدی موحدی‌ بک‌نظر در مورد آخرین عملکرد تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: تا کنون سه میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۶۹ پرونده صاحبان اصناف و مشاغل از طریق فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات تعیین تکلیف شدند و یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۰۴ پرونده هم اقدام به ارائه اظهارنامه کرده‌اند که در مجموع چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از صاحبان اصناف و مشاغل مالیات عملکرد آن‌ها برای سال ۱۴۰۱ در سال جاری مشخص و تعیین تکلیف شده است.

میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان و دندانپزشکان ۳۵ میلیون تومان
سخنگوی سازمان امور مالیاتی یادآوری کرد: سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۸ هزار نفر از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کرده بودند و ۱.۳۷۰ میلیون نفر هم اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده بودند و جمع افراد شامل تبصره ۱۰۰ و اظهارنامه بیش از ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: میانگین مالیات ابرازی اصناف برای عملکرد ۱۴۰۰ حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده، و برای عملکرد ۱۴۰۱ این رقم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌باشد که با مالیات پرداختی کارمندی با حقوق ۱۱ میلیون تومان در ماه برابر است.

مهدی موحدی‌بک‌نظر افزود: سال گذشته تا پایان خرداد که مهلت قانونی استفاده از تبصره ۱۰۰ بود، حدود ۴ چهارمیلیون و ۴۵۰ هزار نفر از صاحبان مشاغل و اصناف از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده و یا اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی کرده بودند، بنابراین امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰۵ درصدی مواجه هستیم که ۵ درصد بیشتر از کل پرونده‌های مالیاتی اصناف و مشاغل در سال گذشته بوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی گرفتن مالیات از دانه درشت‌ها و عدم فشار به مشاغل خرد می‌باشد، اظهار داشت: مالیات بالغ بر ۵۰ درصد صاحبان اصناف و مشاغل، صفر بوده است و میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان ۳۵ میلیون تومان می‌باشد.

میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان و دندانپزشکان ۳۵ میلیون تومان
وی بر داده محوری و اتکا به اطلاعات متقن در سازمان امور مالیاتی برای تشخیص مالیات‌ها اشاره کرد و از رشد ۱۴۰ درصدی در میزان مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ و مالیات ابرازی اظهارنامه در عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گفتنی است با تصویب شورای هماهنگی سران قوا، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۱۰ تیر جاری تمدید شده است.

مهدی موحدی‌سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات بالغ بر ۵۰ درصد از مودیان مشاغل صفر بوده است، گفت: میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان و دندانپزشکان ۳۵ میلیون تومان می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بازار، تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۲۸۳۰۰، www.tahlilbazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین