پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۰۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: قراردادن مدارس خیرساز در مولدسازی و تغییر نام مدارس خیرساز بدون اجازه خیر نباید انجام گیرد و در صورت انجام این کار، متخلف عزل می‌شود.

شعار سال: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران با شرکت قریب به ۱۰۰۰ نفر از خیرین و گروه‌های جهادی و مردمی حوزه مدرسه سازی امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه باحضور ناصر قفلی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز، صحرایی سر پرست وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان مدیر آموزش و پرورش شهر تهران، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.

عزل مسببین تغییر نام مدارس خیرساز
ناصر قفلی در این جشنواره اظهار کرد: آورده خیرین در جشنواره‌های خیرین که برگزار شده سالجاری ۲ برابر سال گذشته و به ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: البته هنوز اول راه هستیم؛ ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که ۶۰۰ هزار نفرشان امکانات مالی دارند و ما به یک درصدشان یعنی ۶۰ هزار نفر نیاز داریم؛ اکنون خیرین خارج از کشور ۳۰ هزار نفر هستند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه امیدوارم به زودی به عدد ۶۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور برسیم، گفت: اکنون ۵۰ هزار خیر مدرسه ساز در سطح کشور داریم؛ خیرین سه شرط دارند؛ شرط اول آن تکریم خیرین است، زیرا آن‌ها چیزی نمی‌خواهند.

قفلی افزود: شرط دوم آن است که ادارات نوسازی استان‌ها قرارداد‌هایی که می‌بندند را محترم بشمارند و تاریخ‌ها را عقب نیندازند، مگر با رضایت خیّر. اگر هم مشکلی وجود دارد، خیّر را راضی و قانع کنید که از شما شکایتی و نارضایتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: شرط سوم آنکه مسئولان ادارات به خودشان اجازه ندهند اسم مدرسه خیرساز را عوض کنند؛ اگر جرات کنند و این کار را انجام دهند به سرپرست آموزش و پرورش اطلاع می‌دهیم؛ این فعل حرام و حق الناس است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز همچنین با اشاره به اینکه ۶ میلیون مهاجر افغانستانی داریم و ۲ میلیون فرزند آن‌ها به کلاس درس نیاز دارند، گفت: اگر این بچه‌ها امکانات داشته باشند پیشرفت می‌کنند و به آینده ایران هم کمک می‌کنند، اما اگر رهایشان کنیم، آسیب زا می‌شوند.

قفلی، مدارس ۲ شیفته را مناسب آموزش و پرورش ندانست و گفت: بچه‌ها باید در یک شیفت و در شیفت صبح درس بخوانند؛ ما ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای سال آینده نیاز داریم؛ ۱۰ هزار میلیارد خیرین تعهد می‌کنند و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم دولت بدهد.

وی اضافه کرد: باید ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک و دارایی‌های مازاد باید تامین شود تا از این وضع اسفناک خارج شویم. کلاس‌های درس باید ۳۰ نفره و مدارس تک شیفته شوند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز در پایان گفت مشکل ما در منطقه ۲۲ این است که مجتمع‌های ساختمانی تعهدات خود را انجام نمی‌دهند؛ ۲۰۰ هزار دانش آموز در سال‌های آینده در این منطقه داریم و ۴۰۰ مدرسه نیاز داریم که مسئولان منطقه قول‌هایی در این زمینه به ما داده اند.

صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این مراسم بابیان اینکه آینده هر کشور ساز امروز آموزش و پرورش مشخص است و با اشاره به خیرین با توجه به مدرسه سازی آینده ایران را می‌سازد، اظهار کرد: مدرسه مکانی برای تحول است که راه تحولی را طی می‌کند، در مدرسه و مدرسه سازی خیرین می‌تواند جایگاه کلیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: جایگاه مدرسه و نقش خیرین در مدرسه سازی مهم است و ما در حال حاضر که به مدرسه و توجه خوبی نداشتیم؛ مدرسه و معلم است که تحول را ایجاد میکنند و نباید به آن‌ها بی توجهی کرد.

سرپرست وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: قراردادن مدارس خبرساز در مولد سازی و تغییر نام مدارس خیر ساز بدون اجازه خیر نباید انجام گیرد و در صورت انجام این کار فرد مرتکب عزل خواهدشد.

حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما از جنس خیرین هستیم که خادمین شما خیرین را در سازمان برعهده گرفتیم و وجه تمایز سازمان نوسازی مدارس از سایر سازمان‌ها وجود خیرین است.

وی افزود: ما از مهربانی‌های شما ممنون هستیم؛ با روبرو شدن با ناملایمات در بیشتر اوقاتاین مسیر را ترک نمی‌کنید.

خان محمدی با بیان اینکه از هردو کلاس یک کلاس به دست خیرین ساخته می‌شود، تصریح کرد: از هزار و ۱۰۰ کلاس درسی که در مهرماه باحضور رئیس جمهور افتتاح شد، ۵۱۸کلاس درس آن به دست خیرین ساخته شد، ۲هزار کلاس درس دیگر هم در مهرماه با‌کمک خیرین افتتاح خواهدشد.

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران در ادامه با اشاره به دورهمی‌های گذشته با خیرین عنوان کرد: ساختن مدرسه صرفا ساخت یک مرکز فرهنگی نیست بلکه با ساخت این ساختمان یک فرهنگ را بنا کردند؛ ریشه در فرهنگ و آموزه‌های دینی ما دارد و باید فرهنگ نیکوکاری و خیرین را به قشر نوجوان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ فیلم مستند از خیرین مدرسه ساز در ایام نوروز در سیما و سینما فلسطین اکران شد، تصریح کرد: ما باید دست به دست هم دهیم نه ۱۰ بلکه ۱۰۰۰ فیلم مستند از خیرین بسازیم، زیرا که دانش آموزان بتوانند با تماشای فیلم زندگی خیرین که مدرسه ان‌ها را ساخته اند، زندگی خود را در مسیر خیرین ترسیم کند.

بهرامی رئیس آموزش‌و پرورش شهرستان‌های تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: ۱۱ ملک در مولد سازی معرفی شد و در سال ۱۴۰۲ این مسیر را ادامه خواهیم داد تا از کمکی به خیرین شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۴۶۲۰۹۴، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین