پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
رویداد ۲۴ مدعی شده است که «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت با دریافتی ۱۷۰ میلیون تومانی، «نجومی بگیر» محسوب می‌شود. دولت بزرگترین سهامدار بانک ملت است و مدیرعامل شرکت واسپاری ملت مستقیما توسط رئیس بانک ملت تعیین می‌شود. ورای صحت کلی یا گزینشی خبر منتشر شده و با توجه به اهمیت موضوع، ممانعت از ایجاد شایعات و تشدید شائبه‌ها، امکان پیگیری احتمالی حقوقی و قضایی و ورود نهاد‌های بازرسی و نظارتی (در صورت نیاز) و مواردی همانند، درخواست ارایه توضیح یا اصلاح موضوع توسط بانک ملت را داریم.

شعار سال: اسنادی به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی بگیر» است. دولت بزرگترین سهامدار بانک ملت است و مدیرعامل شرکت واسپاری ملت مستقیما توسط رئیس بانک ملت تعیین می‌شود.

 بنیان حقوق‌های نجومی از دولت‌های قبل گذاشته شد و این روند همچنان با شتاب بیشتر در دولت رئیسی هم ادامه دارد؛ به گونه‌ای که حقوق‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به رویه نظام اداری مدیران تبدیل شده است.

ادعای حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی برای مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت؟
در تازه‌ترین نمونه، اسناد مربوط به حقوق ماهیانه «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت لیزینگ بانک ملت به دست رویداد۲۴ رسیده است. این اسناد نشان می‌دهد قدمی به طور متوسط ماهیانه ۱۰۱ میلیون تومان حقوق دریافت کرده است. این در حالی است که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سقف حقوق ماهانه معادل ۷ برابر حداقل حقوق، برابر ۳۹ میلیون تومان بوده است.

اسناد مالی شرکت واسپاری ملت نشان می‌دهد «مهدی قدمی» در ماه‌های مرداد و شهریور ۱۴۰۱ بیش از ۱۷۲ میلیون تومان از شرکت واسپاری ملت بابت «حقوق و مزایای مستمر؛ غیر مستمر و کسور سهم بانک» با هماهنگی و حسب‌الامر مدیرعامل بانک ملت دریافت کرده است.

ادعای حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی برای مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت؟
ادعای حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی برای مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت؟
شرکت واسپاری ملت از سال ۱۳۸۸ با هدف ارائه خدماتی، چون لیزینگ خودرو، خدمات ملک و دفاتر کار، تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی، صنعتی، معدنی، راهسازی، پزشکی و لوازم خانگی و کالا‌های دیجیتال (کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل) تاسیس شده است. کار این شرکت در واقع خرید انواع کالا و اموال منقول و غیرمنقول و واگذاری به متقاضیان در قالب عقود اجاره یا فروش اقساطی است.

مهدی قدمی در دولت روحانی سمت‌هایی از جمله معاونت وزیر اقتصاد، معاونت پشتیبانی نهاد ریاست جمهوری، مدیرعامل گروه مالی ملت از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت و ریاست هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران را در کارنامه خود داشته است.

قدمی سال ۱۳۸۹ به عنوان رئیس هیات مدیره گروه بازرگانی شاهد انتخاب شد. این شرکت سال ۱۳۸۸ توسط فاصل اردشیر لاریجانی، برادر علی و صادق لاریجانی تاسیس شده است.

مهدی قدمی عضو هیات رئیسه سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران هم بوده است. این سازمان که سال ۱۳۷۲ تاسیس شده بار‌ها به دلایل مختلف در صدر اخبار قرار گرفته است. خرید ۳ درصد سهام بانک دی، ۵ درصد سهام شرکت بیمه دی و همچنین ۳۶ درصد سهام شرکت داروگر بخشی از جنجال‌های مرتبط با این سازمان دولتی است. سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی در جریان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، به تخلفات سازمان اقتصادی کوثر هم رسیدگی کرد و این سازمان را به چند صد میلیارد تخلف متهم کرد.

شرکت واسپاری ملت در حالی به مدیرعامل خود حقوق ۱۷۴ میلیون تومانی می‌دهد که شرکت مادر یعنی بانک ملت با هزار سلام و صلوات، «۲۰ میلیون تومان» وام به بازنشستگان تامین اجتماعی و ۳۵ میلیون تومان وام برای ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌دهد.

فیش‌های نجومی و دریافتی‌های خارج از متر و میزانِ عدالت، اتفاق جدیدی نیست؛ سال‌های گذشته به کرات فیش‌های حقوقی مدیران پتروشیمی دولتی و دیگر شرکت‌های خصولتی و دولتی به رسانه‌ها و فضای مجازی راه پیدا کرده است. این در حالی است که براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۲ تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و عمومی که تمام اعتبارات یا بخشی از اعتبارات آن‌ها از بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، به استثنای نهاد‌های نظامی، امنیتی و سازمان انرژی اتمی، ملزم هستند که ارقام مربوط به خالص دریافتی کارکنان خود شامل حقوق، مزایا، پاداش، عیدی، اضافه‌کار، سختی کار و هر مبلغ دیگری را که تحت هر عنوانی به پرسنل خود پرداخت می‌کنند، در سامانه «پاکنا»، پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری، به ثبت برسانند تا مردم و نهاد‌های نظارتی بتوانند به صورت دقیق بر اعداد و ارقام پرداختی به کارکنان و مدیران دستگاه‌های گوناگون نظارت داشته باشند.

از سوی دیگر دولت هر سال، سقف حقوق و دریافتی در لایحه بودجه تعیین می‌کند، اما مدیران دولتی و خصولتی از طرق مختلف، به نام معوقه، پاداش یا حق مشاوره این قانون را زیرپا می‌گذارند.

همه این موارد در حالی است که احمد وحیدی، وزیر کشور در آخرین اظهار نظر خود درباره تاثیر این نوع پرداخت‌های نجومی در جامعه گفته بود: طبیعتا روان جامعه با پرداخت‌های نجومی سازگاری ندارد و دولت هم موافق این نوع پرداخت‌ها نیست. باید رسیدگی شود و اگر چنین چیزی باشد حتما اصلاح و برخورد خواهد شد.

بازتاب برکناری یک مدیر حاشیه‌ساز/ ماجرای دروغ اینترنشنال درباره حقوق ۱۷۰ میلیونی!

به دنبال انتشار خبری با عنوان "حقوق ۱۷۰ میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت، روابط عمومی بانک ملت، ضمن رد ادعا‌های مطرح شده بیانیه‌ای منتشر کرد.

 روابط عمومی بانک ملت، ضمن رد ادعا‌های مطرح شده، اعلام کرد: مبلغ مطرح شده به عنوان حقوق پرداختی به هیچ عنوان صحت ندارد و هرگونه پرداختی به مدیران و کارکنان بانک و شرکت‌های تابعه در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور می‌باشد.

این گزارش حاکی است، پایگاه خبری رویداد ۲۴ با انتشار تصویری از یک نامه داخلی بانک ملت و شرکت واسپاری ملت (سهامی عام) مدعی شد مدیرعامل شرکت واسپاری، ۱۷۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.

جالب است بدانید این رسانه در اقدامی غیرحرفه‌ای و با هدف فریب افکار عمومی، در حالی در تیتر خبر به عدد ۱۷۰ میلیون تومان اشاره کرده که در متن همین خبر، این رقم را مربوط به مجموع پرداختی‌های ۲ ماه با احتساب مطالبات، هزینه‌های بازنشستگی و سایر هزینه‌های غیرمستمر عنوان کرده است.

همچنین یادآور می‌شود این مبالغ که مربوط به دو ماه می‌باشد به صورت ناخالص بوده و تمامی کسورات مربوطه را نیز شامل می‌شود و تاکنون نیز حقوق دریافتی این شخص پایین‌تر از سقف حداکثر حقوق کارکنان و مدیران دستگاه‌ها بوده است.

اظهارات خلاف واقع و مغرضانه این رسانه برای انحراف افکار عمومی و تخریب نام یک نهاد اقتصادی با بیش از ۴۰ میلیون مشتری و صد‌ها هزار سهامدار و بازنشر بی درنگ آن در رسانه‌های معاند و ضد انقلاب مانند ایران اینترنشنال و سابقه همراهی این رسانه با جریانات اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، شائبه هماهنگی این اقدامات را تقویت می‌نماید.

بانک ملت با توجه به تشویش اذهان عمومی که توسط بنگاه خبرپراکن ایران اینترنشنال و برخی رسانه‌های همسوی داخلی صورت گرفته است، بر خود لازم می‌داند در راستای استیفای حقوق سهامداران، مشتریان و کارمندان این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی از طریق نهاد‌های قضایی به صورت ویژه پیگیری نماید.

گفتنی است؛ حسب اطلاعات واصله، انتشار این خبر کذب، توسط یکی از مدیران برکنار شده یکی از شرکت‌های تابعه بانک، با هدف تخریب و حاشیه‌سازی علیه بانک صورت گرفته است که این موضوع در دست پیگیری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد ۲۴، تاریخ انتشار:۱۹ تیر۱۴۰۲، کدخبر: ۳۴۲۶۴۹، www.rouydad۲۴.ir/ و خبرگزاری پارسینه، کدخبر:832354

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین