پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
اینکه تقلیل گرایی کنیم و پرونده طبری را به بحث اخذ رشوه و تطهیر پول خلاصه کنیم، خیلی جای سوال دارد. طبری پول گرفته که در رویه قضایی در طیفی از تسریع تا جهت دهی و فساد ، مداخله کند. چرا دیوان به این مسئله ورود نکرده است. سرنوشت پرونده هایی که مورد مداخله قرار گرفته اند چه می شود و حقوق پایمال شده احتمالی افراد گجاست؟

شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم، رئیس دیوا عالی کشور روز چهارشنبه درباره برخی ابهامات که در رابطه با پرونده اکبر طبری مطرح شده است، اظهارداشت: نخست از مردم کشور به دلیل حساسیتی که برای مبارزه با فساد دارند تشکر می‌کنم؛ این حس قابل ستایش است، اما آنچه مذموم است همراهی با کسانی است که به دنبال سوءاستفاده از این جریان و جوسازی علیه دستگاه قضایی هستند.

آقای رئیس دیوان عالی کشور، در پرونده طبری صرفا ارتشا نمی تواند مطرح باشد، رشوه برای چه کاری اخذ شده و اثرات و پیامدهای آن کجای پرونده آمده؟

رئیس دیوان عالی کشور به اتهامات موجود در پرونده طبری اشاره کرد و افزود: موضوع پرونده ارتشاء است و به دفعات متعدد و از اشخاص مختلف مطرح شده است و بحث اختلاس از ابتدای تشکیل پرونده عنوان اتهامی نبوده و نیست.

وی اتهام دیگر طبری را پولشویی و جعل عنوان کرد و افزود: مشارالیه معاملاتی را برای تطهیر اموال دریافتی انجام داده که مورد حکم قرار گرفته است، همچنین یکی دیگر از موارد اتهامی جعل سند وکالت به نام همسرش می‌باشد.

مرتضوی‌مقدم اضافه کرد: حکم صادره پس از قطعیت به مرحله اجرا درآمد و محکوم علیه چهارسال از حبس را گذراند، طبری با ارائه مستندات جدید، درخواست اعاده دادرسی داد و ادعا کرد که بحث تشکیل شبکه ارتشاء در پرونده مطرح نبوده است، در نهایت با بررسی پرونده در دیوان عالی کشور ضمن موافقت با درخواست وی و تجویز اعاده دادرسی، پرونده در این بخش برای بررسی مجدد به دادگاه هم عرض ارجاع شد و پس از بررسی در رابطه با اتهام ارتشاء حکم صادر شد و وی در مورد پولشویی نیز به پرداخت جزای نقدی و استرداد وجوه محکومیت یافته است.

مرتضوی‌مقدم گفت: اکنون پرونده با احکام تکمیلی که صادر شده در دیوان عالی کشور مطرح است و به زودی در این رابطه رأی مقتضی صادر خواهد شد.

وی درباره بزه اعمال نفوذ در این پرونده اظهارداشت: در رابطه با این اتهام نیز حکم صادر شده است.

رئیس دیوان عالی کشور تأکید کرد: از دوستان انقلاب و نظام درخواست دارم که تحت تأثیر جو ومطالبی که احیاناً برای تضعیف به قوه قضائیه مطرح می‌شود قرار نگیرند؛ دیوان عالی کشور و مجموعه قوه قضائیه در زمینه مقابله فساد حساس است و بنا نیست که بخواهد تحت تأثیر جو تصمیم‌گیری کند.

تعداد بازدید : 3

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 21تیر1402، کدخبر: 159392، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین