پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۹۰۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: تعرفه های اعلامی هزینه ساختمان نصف هزینه های واقعی است و قیمت واقعی ساخت متری ۱۰ تا ۲۱ میلیون تومان است.

شعارسال: حمزه شکیب در خصوص هزینه ساخت مسکن و افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌های ساخت وساز گفت: هزینه ساخت وساز طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که در سال ۸۴ طراحی شده و برمبنای فرمول تعرفه‌های ساختمانی مشخص می‌شود.

هزینه واقعی 10-21 میلیون تومانی برای ساخت و ساز یک متر مسکن در کشور در سال 1402

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، هزینه ساخت برای سال ۱۴۰۲ برای واحد‌های یک تا دو طبقه متری ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای واحد‌های بالای ۱۶ طبقه متری ۱۰ میلیون تومان شده است و این به هیچ عنوان معقول نیست.

او می‌گوید: درصدی از هزینه ساخت طبق جدول تعیین شده به مهندسان پرداخت می‌شود که اکنون طبق این تعرفه‌ها ۲ تا ۲.۵ درصد گرفته می‌شود که با توجه به مسئولیتی که در حوزه ساخت دارند، بسیار کم است.

شکیب گفت قیمت واقعی ساخت کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیست و برای ساختمان‌های بالای ۱۶ طبقه بین ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان است.

او گفت: شاخص هزینه‌های ساخت براساس سال ۸۴ است و بعد از ۲۵ سال مبانی تعیین تعرفه تغییر می‌کند و براساس شرح خدمات و میزان ساعات حضور تعرفه‌ها تعیین می‌شود و این پیشنهاد به وزیر راه وشهرسازی داده شده است.

 

تعداد بازدید : 3

 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 1مرداد1402، کدخبر: 85017428501742، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین