پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
رییس‌جمهور روسیه ممنوعیت انتقال فن‌آوری مربوط به مدرن‌سازی تاسیسات فردو و راکتور اراک و هم‌چنین ممنوعیت انتقال تجهیزات ویژه صادرات اورانیوم غنی شده را لغو کرد.
شعارسال: بر اساس سند منتشر شده در وب سایت اطلاع‌رسانی رسمی روسیه، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حکمی برای لغو ممنوعیت ارسال تجهیزات ویژه مربوط به انتقال اورانیوم غنی شده از ایران را امضا کرده است.

پوتین هم‌چنین ممنوعیت ارسال فن‌آوری برای مدرن‌سازی تاسیسات هسته‌ای فردو و راکتور اراک را لغو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ماه گذشته گفت که مسکو برای انتقال اورانیوم از ایران و تغییر کابری تاسیسات فردو به منظور تبدیل آن به یک مرکز تولید ایزوتوپ‌های پزشکی و برای اهداف صنعتی مشارکت خواهد کرد.

ایران و گروه 1+5 در ماه ژوییه سال 2015 به یک توافق هسته‌ای دست یافتند که بر اساس آن، ایران در ازای محدودیت برنامه هسته‌اش شامل، کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده‌اش، بازطراحی راکتور اراک و پرهیز از غنی‌سازی اورانیوم در فردو از لغو تحریم‌های بین‌المللی برخوردار خواهد شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 2 آذر 1394، کد خبر: 94090201314، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین