پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
به دنبال انتشار فیلمی از حضور بی حجاب بانوان موی‌تای کار در مسابقاتی که پانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان عنوان شده ، بار دیگر این رشته را با حواشی روبه‌رو کرده است. عدم ورود مسئولان وزارت ورزش برای ساماندهی این رشته باعث شده دو گروه به صورت موازی به فعالیت خود ادامه دهند. رئیس انجمن موی‌تای ایران گفت: تیم اعزامی هیچ ارتباطی به ما ندارد و این تیم در پشت پرده با فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ارتباط دارد. این مسابقات به هیچ عنوان معتبر نبوده قهرمانی آسیا نیست و یک رقابت من درآوردی قلمداد می شود. رئیس فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی گفت: تیم اعزامی ارتباطی به ما ندارد و تیم دوستانی است که در حال باز کردن از گردن خود هستند.

شعارسال: پس از انتشار حواشی دختران موی تای کار در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور ازبکستان برگزار شد، یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی مدعی شد که اعزام تیم ملی موی تای بانوان به ازبکستان هیچ ارتباطی به این فدراسیون ندارد و وزارت ورزش و جوانان نیز باید تکلیف این رشته را مشخص کند.

هیچ دخل و تصرفی در اعزام بانوان به ازبکستان نداشتیم

از آن سو نیز جواد نصیری نماینده موی تای IFMA در ایران نیز مدعی شد که بهتری فرافکنی می‌کند و بدنبال فریب مسوولان ورزش و جامعه موی تای است.

جواد نصیری نماینده موی تای IFMA در ایران ، در پاسخ به این سوال که اعزام تیم ملی موی تای به مسابقات قهرمانی آسیا آیا به موی تای IFMA ارتباط دارد یا خیر گفت: اعزام بانوان موی تای به ازبکستان هیچ ربطی به موی تای IFMA ندارد. برعکس در بین نفرات اعزامی برخی حضور دارند که در آن فدراسیون مسوولیت داشته اند. به عنوان نماینده موی تای IFMA ایران هیچ دخل و تصرفی در اعزام این تیم به مسابقات ازبکستان نداریم. موی تای در دنیا یکی است و آن هم IFMA است. این سیاست غلطی است که این رشته را در کشور چند شاخه کرده اند. نتیجه اش هم همین افتضاحات می‌شود. یک روز WBC و حالا هم WMF. به نظرم کسانی باید پاسخگو این اتفاقات باشند که از سیاست موازی کاری در ورزش موی تای حمایت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: حتی یک نفر از بازیکنان اعزامی به این مسابقات از بین موی تای کاران عضو ایفما در ایران نیستند! مسوولان مربوطه باید پشت پرده این اعزام را بررسی کنند و ببینند چه عواملی در اعزام این نفرات به ازبکستان دخیل هستند. به نظر می‌رسد بهتری با این صحبت‌ها در پی فرافکنی است.

نصیری در ادامه خاطرنشان کرد: تنها نماینده رسمی و انحصاری ایفما در ایران جواد نصیری است. در واقع تنها مسوول رسمی و قانونی که در ioc و وادا ستاد مبارزه با دوپینگ و… موی تای ایفما را قبول دارد.

نماینده موی تای ایفما در ایران در واکنش به صحبت‌های رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی مبنی براینکه موی تای به مسابقات جهانی ایتالیا اعزام شده است گفت: صحبت‌های بهتری دروغ محض است. بخاطر اینکه ما نامه کمیته ملی المپیک ایتالیا را داریم که در آن نامه ذکر شده است که فستیوال برگزار شده و اصلا مسابقات جهانی نبوده است. به غیر از این مسائل دوستان در مورد فردی که در اغتشاشات علیه کشور بیانیه‌ای را صادر و در اختیار رسانه‌های معاند قرار داد و در اعزام موی تای به فستیوال ایتالیا حضور داشت نیز باید پاسخگو باشند!

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبربان، تاریخ انتشار: 5شهریور1402، کدخبر: 38558231، khabarban.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین