پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر لحاظ الزامات زیست محیطی و به ویژه سند آمایش سرزمین و سیاست‌های کلی محیط زیست در برنامه اقتصاد دریا محور به عنوان راهکار مهم جهت رفع چالش‌های زیست محیطی و مدیریت اصولی و توسعه پایدار دریا‌های کشور تأکید کرد.

شعار سال: مجتبی ذوالجودی، تهیه و راه‌اندازی بانک اطلاعات و سامانه جامع و به روز پایش، نظارت و ارزیابی محیط زیست‌دریایی و تالاب‌ها با استفاده از فنّاوری‌های نوین و روز دنیا را از جمله راهکار‌ها و برنامه‌های مهم سازمان محیط زیست جهت رفع چالش‌های زیست محیطی و مدیریت اصولی و توسعه پایدار سواحل، دریا‌ها و تالاب‌های کشور عنوان کرد.

بانک اطلاعات پایش محیط زیست دریایی و تالاب‌ها راه‌اندازی می‌شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: به زودی شاهد راه‌اندازی بانک اطلاعات پایش محیط زیست دریایی و تالاب‌ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم بود.

وی در ادامه به افزایش تعامل بین بخشی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی به منظور دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده حفاظت و مدیریت و توسعه متوازن محیط زیست‌دریایی و تالاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: تحقق این امر توسط سازمان محیط زیست در حال پیگیری است.

معاون محیط زیست‌دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر لحاظ الزامات زیست‌محیطی و به ویژه سند آمایش سرزمین و سیاست‌های کلی محیط زیست در برنامه اقتصاد دریا محور به عنوان راهکار مهم جهت رفع چالش‌های زیست محیطی و مدیریت اصولی و توسعه پایدار دریا‌های کشور تأکید کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به پیگیری تکمیل سامانه‌های تصفیه فاضلاب شهر‌های ساحلی با همکاری وزارت نیرو و جلب مشارکت صنایع به منظور تامین مالی تکمیل تصفیه چاه و بازپرداخت هزینه‌ها از طریق فروش پساب تصفیه شده اشاره کرد.

ذوالجودی، گسترش همکاری‌ها با کشور‌های همسایه منطقه خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر جهت حفاظت و مدیریت مؤثر محیط زیست‌دریایی منطقه به ویژه از طریق بستر کنوانسیون منطقه‌ای کویت و کنوانسیون تهران و سایر توافق نامه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را راهکار مؤثر دیگر به منظور رفع چالش‌های محیط زیست‌دریایی کشور عنوان کرد.

وی همچنین به اجرای برنامه‌های حفاظت مشارکتی با مشارکت جوامع محلی به ویژه برنامه‌های پایش، حفاظت، کاهش آلودگی‌ها و بهره برداری پایدار سازگار با محیط زیست شامل طبیعت گردی و. اشاره کرد.

ذوالجودی خاطرنشان ساخت: اجرای برنامه گسترده توسعه ارتباطات، همکاری‌های و جلب مشارکت آحاد مردم و به ویژه جوامع محلی در حفاظت، مدیریت و بهره برداری پایدار محیط زیست‌دریایی و سواحل خلیج فارس، دریای عمان، دریای خزر و نیز تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور که مورد تأکید دولت مردمی است در اولویت قرار دارد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، با اجرای این برنامه علاوه بر به کارگیری ظرفیت عظیم مردمی در امر حفاظت محیط زیست، امکان بهره برداری پایدار و اصولی از عرصه‌های طبیعی ساحلی و دریایی و تالاب‌ها با مشارکت جوامع محلی و ایجاد اشتغال و در‌آمد پایدار برای جوامع محلی و نیز حفاظت این مناطق توسط آن‌ها فراهم خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر:۹۶۹۲۱، mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین