پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
در گزارش قبل به لیست حوادث منجر به فوت و مصدومیت در معدن طرزه اشاره کردیم. توالی تکرار این حوادث واقعا جای سوال دارد. اینکه وزیر محترم کشور بدلیل اطلاعات احتمالا جهت داری که به ایشان داده اند، حادثه را به سطح یک رخداد غیرقابل اجتناب تقلیل داده اند، جای سوال دارد؟ چرا مکانیزم تشخیص وجود گاز و مکانیزم‌های پیشگیری درخصوص این معدن وجود نداشته یا متناسب با سطح حوادث این معدن نبوده است؟ (اگر بوده باشد که نباید، حوادث بشکل مکرر، رخ بدهند و شاهد فوت معدنکاران باشیم). آقای وزیر کشور، از شما انتظار و تقاضای تشکیل کارگروه تخصصی از اساتید دانشگاه، انجمن‌های علمی تخصصی (با همکاری شورای انجمن‌های علمی ایران) و کارشناسان رسمی قوه قضائیه می‌رود. لطفا از اظهار نظر‌های غیر عمیق و دفعی، پرهیز کنید.

شعار سال: وزیر کشور با بیان اینکه دستورالعمل‌های ایمنی در معدن طزره دامغان بر پایه گزارش‌ها رعایت شده و ارتقای ایمنی پیگیری می‌شود، گفت: انفجار در معدن و جانباختن ۶ کارگر یک اتفاق غیرمنتظره ناشی از خروج گاز از حفره‌ها بود.

آقای وزیر کشور، تو کارشناس ایمنی معدن نیستی، از شما پیگیری علل وقوع مکرر حوادث منجر به فوت معدنکاران معدن طرزه را مطالبه گر هستیم
 احمد وحیدی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در معدن طزره دامغان افزود: انفجار در معدن زغال‌سنگ طزره دامغان زمانی رخ داد که کارگران در حال تخلیه معدن بودند، طبق آخرین بررسی تا دقایقی پیش از انفجار در این معدن تجمع گاز خاصی نبود.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها، حفره گاز به ناآگاه باز و تجمع در تونل موجب حادثه شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: حجم گاز پس از وقوع انفجار در معدن طزره دامغان به ۹۰۰ پی‌پی‌ام و بیش از حدمجاز بود که با اقدامات اولیه غلظت گاز به ۳۰ پی‌پی‌ام رسید و سپس امدادرسانی به معدنچیان محبوس در تونل آغاز شد.

وحیدی ادامه داد: پرهیز از اقدام‌های هیجان‌زده برای امدادرسانی به معدنچیان حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان مطلوب است، چرا که اگر امدادگران هیجان‌زده و بدون توجه به میزان غلظت گاز در تونل وارد ماجرا می‌شدند ممکن بود اتفاق‌های ناگوار بیشتری رخ دهد.

وی اضافه کرد: پس از انجام اقدام‌های اولیه و بهبود غلظت تجمع گاز در معدن طزره دامغان، نخستین پیکر معدنچی محبوس شده بر اثر انفجار در معدن سه بامداد خارج شد و خروج تمامی پیکر معدنچیان تا ساعت ۶ صبح دوشنبه طول کشید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار:۱۳ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۵۰۹۳۴۶، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین