پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
علی حسینی گفت: توسعه صادرات و حفظ جایگاه زعفران در بازار‌های هدف برای بزرگترین تولیدکننده این محصول استراتژیک امری حائز اهمیت است.حسینی ادامه داد: همه ساله ۴ تا ۵ کشور مشتریان اصلی زعفران ایرانی هستند، درحالیکه مصرف در این کشور‌ها به این میزان نیست؛ بنابراین کشور‌های هدف پس از خرید، زعفران ایرانی را مجدد به اسم خود به دیگر کشور‌ها صادر می‌کنند که متاسفانه مسئولان نسبت به این موضوع بی توجه هستند که دود سوءمدیریت مسئولان به چشم تولیدکنندگان می‌رود.

شعار سال: حسینی گفت: توسعه صادرات و حفظ جایگاه زعفران در بازار‌های هدف برای بزرگترین تولیدکننده این محصول استراتژیک امری حائز اهمیت است.

ضرورت حفظ جایگاه زعفران در بازار‌های جهانی
علی حسینی گفت: تصویب و اجرای حذف تعرفه صادرات در کاهش هزینه‌های صادرات تاثیر بسزایی داردچراکه به رغم نیاز کم آبی گیاه زعفران، اما نیم درصد عوارض آب مجازی از صادرکنندگان دریافت می‌شد که حذف تعرفه‌های صادراتی منجر به تشویق کشاورزان خواهد شد.

به گفته او، آمار‌های صادرات حاکی از روند روبه رشد صادرات است که اعمال سیاست گذاری صحیح در این زمینه در توسعه و رونق صادرات تاثیر بسزایی دارد.

حسینی ادامه داد: همه ساله ۴ تا ۵ کشور مشتریان اصلی زعفران ایرانی هستند، درحالیکه مصرف در این کشور‌ها به این میزان نیست؛ بنابراین کشور‌های هدف پس از خرید، زعفران ایرانی را مجدد به اسم خود به دیگر کشور‌ها صادر می‌کنند که متاسفانه مسئولان نسبت به این موضوع بی توجه هستند که دود سوءمدیریت مسئولان به چشم تولیدکنندگان می‌رود.

عضو شورای ملی زعفران افزود:با گذشت بیش از ۳۰ سال تنها چند کشور، زعفران تولیدی ما را با قیمت‌های نازل خریداری می‌کنند که با این وجود تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت واقعی محصول را کشاورزان در سایه نبود مدیریت صحیح دریافت می‌کنند، درحالیکه با اعمال مدیریت تولید منافع کشاورزان حفظ می‌شود.

به گفته او، توسعه صادرات و حفظ جایگاه زعفران در بازار‌های هدف برای بزرگترین تولیدکننده این محصول استراتژیک امری حائز اهمیت است که متاسفانه مسئولان نسبت به این موضوع توجه چندانی ندارند.

حسینی حداقل قیمت هرکیلو زعفران را ۳۶ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۳۸۲۳۵، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین