پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
در بحث فوتبال باید پذیرفت که غفلت های تاریخی بوجود آمده در چند حوزه انتصابات ، نظارت موثر و مقابله با باندهای دلالی و فساد،کار دست حوزه ورزش و در سطح کلان تر،آبروی ملی ما داده است. ورود بی قید و شرط و فوری وزارت اطلاعات به موضوع بدلیل ارتباط مسئله با بحث آبروی ملی و بالطبع امنیت ملی، بنظر می رسد که یک الزام باشد. بیرون کشیدن پرونده وزرای ورزش (حداقل چهار وزیر قبلی) ، بیرون کشیدن پرونده روسای فدراسیون فوتبال( از دوره کفاشیان به بعد)، بیرون کشیدن پرونده مدیران عامل استقلال در ده سال اخیر، حداقل انتظار از وزارت محترم اطلاعات برای ورود به بحث فساد ورزشی است. اینکه چلغوز مربی خارجی یا بازیکن وارد شده با هزار لابی فساد، وارد کشور شود و بشکل مکرر با رویکرد قضایی برای ورزش کشور پرونده سازی شود، موضوع صرفا فنی درون ورزشی نمی تواند قلمداد گردد. هرگونه ملاحظه و تحفظ در روند برخورد با مدیران سه لایه مورد اشاره(وزرای ورزش، روسای فدراسیون ها و مدیران عامل باشگاه استقلال) ، خیانت به منافع ملی محسوب می شود.

شعارسال: در پرونده عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی از باشگاه استقلال که با محکومیت آبی‌پوشان همراه شد رد پای تخلف آشکار دو کارمند دیده می‌شود، کارمندانی که اخطار‌های این بازیکن را پاک کردند و به مدیران وقت استقلال در دوره مدیریت فتح الله زاده اطلاع ندادند تا پرونده شکایت او را باز بماند و راحت و بدون دردسر قراردادش را فسخ کند. در این رأی، باشگاه استقلال به پرداخت ۵۱۲ هزار دلار بابت قرارداد آمانوف محکوم شده است. آمانوف ۱۱۲ هزار دلار برای فصلی که در استقلال بازی می‌کرد به همراه ۴۰۰ هزار دلار از قرارداد امسالش را طلب کرده است.

موضوع آمانوف در استقلال مرتبط با آبروی ملی است ، وزارت اطلاعات ورود کند

عزیزبک آمانوف در تابستان سال ۱۴۰۱ (دوره مدیرعاملی مصطفی اجورلو) از ایمیلی که به مدیر برنامه ایرانی‌اش (ش، ن) اختصاص داشت اخطاری را برای باشگاه فرستاد، او در این اخطار فرصت داده بود در صورتی که ظرف ۱۰ روز باشگاه استقلال مطالباتش را پرداخت نکند قراردادش را را به صورت یکطرفه فسخ و به فدراسیون بین‌اللملی فوتبال (فیفا) شکایت می‌کند. چند روز بعد آمانوف بخشی از طلبش را به صورت نقدی دریافت می‌کند، اما بر خلاف عرف حقوقی پرونده شکایت از او بسته نشده و رسیدی از آمانوف دریافت نمی‌شود تا اخطار قبل از فسخ او لغو شود! او به تمرینات استقلال بر می‌گردد، اما پرونده شکایت او از باشگاه استقلال باز می‌ماند تا هر وقت که خواست آن را دوباره به جریان بندازد!

چند هفته بعد با برکناری مصطفی آجورلو از سوی هیات مدیره استقلال، آمانوف که از نظر فنی مورد تایید ریکاردو ساپینتو قرار نداشت به باشگاه استقلال مراجعه و خواهان دریافت رضایت‌نامه‌اش می‌شود. او با فتح‌آلله‌زاده جلسه‌ای را برگزار می‌کند و طرفین به صورت شفاهی به توافق دست پیدا می‌کنند با دریافت مبلغی ناچیز از استقلال جدا شود، اما چند روز بعد به باشگاه مراجعه کرده و اعلام می‌کند تصمیمش برای جدا شدن منتفی شده است و قصد دارد چند روزی به ازبکستان برود و دوباره در تمرینات حاضر شود، او با گرفتن پاسپورتش به صورت مخفیانه تهران را به مقصد تاشکند ترک می‌کند، اما نه تنها بر نمی‌گردد بلکه قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ و از استقلال به فیفا شکایت می‌کند.

چند روز بعد مدارکی از ازبکستان به باشگاه استقلال ارسال می‌شود که باور کردنی نیست، مدارکی که نشان می‌دهد یکی از کارمندان باشگاه استقلال که از سوی آجرلو استخدام شده بود، به جای انکه روال نامه نگاری‌ها از مسیر ایمیل رسمی و اول باشگاه استقلال طی شود از ایمیل دوم و در اختیار خودش نامه نگاری‌ها را انجام می‌دهد و حتی تایید می‌کند که بدهی‌های آمانوف ظرف یک هفته پرداخت می‌شود. ایمیلی که به منزله ایمیل رسمی تلقی شده و طبق همان اصول بخشی از حقوق وی پرداخت می‌شود.

تعداد بازدید : 1


همانگونه که ملاخظه می‌شود به طور حتم پروند آمانوف باید به صورت ویژه نه تنها در قوه قضاییه بلکه از سوی حراست وزارت ورزش و جوانان و نهاد‌های امنیتی دیگر مورد بررسی ویژه قرار می‌گیرد و باید مشخص شود چرا همان زمانی که بخشی از طلب آمانوف پرداخت شد پرونده شکایت و اخطار او بسته نشد و باز ماند؟ به دستور چه کسی این کار را انجام داده و چه کسانی از افزایش مبلغ محکومیت استقلال سود برده‌اند؟

البته موضوع نباید در حد باشگاه استقلال ختم شود و سایر باشگاه‌های مطرح کشور در حوزه فوتبال هم متاسفانه الوده به مواردی همانند هستند. شائبه‌های زیادی از عدم سلامت و فساد در فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد؛ و حتی در ادعایی بالاتر، شایعاتی در خصوص زد و بد برخی از وزرای ورزش شنیده می‌شود که لازم است راست آزمایی و صحت سنجی شده و بدون کمترین مماشات سیاسی و ملاحظات متعارف در حوزه مدیریتی جمهوری اسلامی ایران (با کمال صد‌ها و هزار‌ها تاسف)، با خاطیان برخورد شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین