پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، برنده یکی از ارزنده ترین جوایز پژوهشی کشور آلمان شد.

شعارسال: به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه نوشیروانی بابل، این جایزه پژوهشی توسط بنیاد الکساندر فون هومبلت (Alexander von Humboldt) در قالب فیلوشیپ تحقیقاتی جورج فورستر برای پژوهشگران باتجربه (Georg Forster Research Fellowship for Experienced Researchers) به دکتر مهدی حمیدی اعطا گردیده است.

اعطای جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان به عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

در قالب این فیلوشیپ، یک پروژه تحقیقاتی با عنوان "بررسی اثرات تغییرات اقلیمی بر رویداد‌های گرد و غبار غرب آسیا" با همکاری پروفسور یاپینگ شائو در موسسه ژئوفیزیک و هواشناسی دانشگاه کلن آلمان به انجام خواهد رسید. نتایج حاصل از این پروژه تحقیقاتی می‌تواند به اتخاذ تصمیمات مناسب برای مدیریت مخاطرات رویداد‌های گرد و غبار در کشور‌های غرب آسیا کمک نماید.

بنیاد الکساندر فون هومبولت از سال ۱۹۵۳ میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است و طی سال‌های گذشته محققین برجسته بسیاری از کشور‌های مختلف از حمایت این بنیاد بهره‌مند بوده اند؛ تا جایی که ۵۱ نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته‌های مختلف از این بنیاد نیز بورسیه تحقیقاتی اخذ نموده اند. هدف اصلی این بنیاد ایجاد شبکه‌ای فعال و پویا از پژوهشگران سراسر جهان است به گونه‌ای که برقراری ارتباط علمی بین دانشمندان برجسته دنیا و محققین آلمانی را در عالی‌ترین سطح حمایت نماید.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت علوم، تاریخ انتشار: 18شهریور1402، کدخبر: 79500، www.msrt.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین