پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
در حال حاضر تنها عملیاتی که بعد از کلنگ زنی پروژه احداث کارخانه لوله سازی بدون درز بهمئی صورت گرفت، گودبرداری و تسطیح زمین و ریختن چند کامیون سنگ لاشه است که با توجه به توقیف و عدم تجهیز کارگاه و نداشتن نگهبان، شواهد حاکی از تبدیل شدن این مکان به پاتوق شبانه معتادان و اوباش است. همانطور که در گزارش آمده است قرار بود تا دی ماه یا پایان امسال این کارخانه به بهره برداری برسد، اما شواهد حاکی از تعطیلی کل پروژه و صرف نظر کردن سرمایه گذار اصلی آن است. حجازی، کارآفرین جوان یزدی که دو سال پیش با توجیهات بسیاری به خصوص نزدیکی بهمئی به بنادر جنوبی، وجود چاه‌ها و پالایشگاه‌های نفت و گاز در جوار شهرستان، دسترسی آسان خوراک کارخانه و همچنین تخفیف عوارض و اعطای تسهیلات ارزی و ریالی ویژه مناطق محروم، برای احداث کارخانه مصر بود، این روز‌ها ماندن در یزد و پیگیری کارخانه فولاد بهنورد ابرکوه را بر لوله سازی بهمئی ترجیح داده است.

شعار سال: کارخانه لوله سازی بدون درز بهمئی بعد از دو سال کلنگ زنی همچنان توقیف است و به نظر می‌رسد کارآفرین جوان یزدی قصد فعال کردن مجدد آن را ندارد.

سرنوشت تلخ و یکسان کارخانه لوله‌سازی و تراکتورسازی بهمئی+تصاویر
عملیات اجرایی اولین کارخانه لوله سازی بدون درز کشور دو سال پیش با حضور مسئولان کشوری و استانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان بهمئی کلنگ زنی و آغاز شد. در این مراسم که دی ماه سال ۹۷ با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مدیران کل و مسئولان شهرستانی در خروجی شهر لیکک در جاده روستای بیشه خشکو برگزار شد، فخرالدین حجازی، کارآفرین جوان یزدی خود را بعنوان موسس و سرمایه گذار اصلی طرح معرفی کرد و با اعتماد به نفس بالایی از تسریع در روند احداث کارخانه سخن گفت.

حجازی گفت: این کارخانه توان تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع لوله بدون درز دو تا ۱۲ اینچ صنعتی را داراست . حجازی با بیان اینکه ۳۴۲ میلیارد تومان (برآورد سال ۹۷) برای تاسیس کارخانه لوله سازی بهمئی اعتبار لازم است، خاطرنشان کرد:این کارخانه تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد که انتظار داریم مسئولان به خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ارزی به ما و شتاب بخشی برای تاسیس کارخانه همکاری کند.

با افتتاح این کارخانه ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شاغل می‌شوند، اما ماحصل حضور مسئولان کشوری و استانی بیان این آمار و ارقام و کلنگ زنی رسمی پروژه بعد از دو سال تصاویر و مستنداتی است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

در حال حاضر تنها عملیاتی که بعد از کلنگ زنی پروژه احداث کارخانه لوله سازی بدون درز بهمئی صورت گرفت، گودبرداری و تسطیح زمین و ریختن چند کامیون سنگ لاشه است که با توجه به توقیف و عدم تجهیز کارگاه و نداشتن نگهبان، شواهد حاکی از تبدیل شدن این مکان به پاتوق شبانه معتادان و اوباش است.

همانطور که در گزارش آمده است قرار بود تا دی ماه یا پایان امسال این کارخانه به بهره برداری برسد، اما شواهد حاکی از تعطیلی کل پروژه و صرف نظر کردن سرمایه گذار اصلی آن است.

حجازی، کارآفرین جوان یزدی که دو سال پیش با توجیهات بسیاری به خصوص نزدیکی بهمئی به بنادر جنوبی، وجود چاه‌ها و پالایشگاه‌های نفت و گاز در جوار شهرستان، دسترسی آسان خوراک کارخانه و همچنین تخفیف عوارض و اعطای تسهیلات ارزی و ریالی ویژه مناطق محروم، برای احداث کارخانه مصر بود، این روز‌ها ماندن در یزد و پیگیری کارخانه فولاد بهنورد ابرکوه را بر لوله سازی بهمئی ترجیح داده است.

تعدادی از مالکان زمین تخصیص یافته به این کارخانه صنعتی از چک‌های وصول نشده این سرمایه گذار و رها کردن کامل پروژه توسط وی خبر می‌دهند.

مردم بهمئی شهریور سال ۹۱ یکبار دیگر هم شاهد هنرنمایی مسئولان در کلنگ زنی پروژه بزرگ احداث کارخانه تراکتورسازی بریس آرین در منطقه دوقلعه لیکک بودند که قرار بود مهندس شفیعی، کارآفرین و سرمایه گذار بهبهانی الاصل آن، ضمن اشتغال‌زایی ده‌ها فرزند بهمئی، تراکتور‌های سنگین و نیمه سنگین تولیدی کارخانه را به کشور‌های همسایه صادر کند، اما با گذشت نزدیک به ۹ سال از آن کلنگ زنی حتی جای کلنگی که بر زمین زده شد هم قابل مشاهده نیست.

به نظر می‌رسد پروژه احداث کارخانه لوله سازی بدون درز شهرستان بهمئی به سرنوشت تلخ کارخانه تراکتورسازی بریس آرین تبدیل شود، اما امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر دلیلی قانع کننده برای علت توقف این پروژه اشتغالزای صنعتی اعلام و نسبت به فعال شدن مجدد پروژه اقدام کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر:۱۶۶۵۱۵۴، dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین