پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
خبر می رسد که سیدمحمدآقامیری استاندار قم افاضات نمودند که احداث فرودگاه قم حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با مدل‌های اقتصادی پیش‌بینی شده، مشکلی برای تامین آن وجود ندارد. از طرف دیگر منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان نموده که دولت با انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان سرمایه‌گذار جدید فرودگاه قم موافق است اما شیوه تامین مالی آن بر عهده مجموعه مدیریت استان است. موافقت اصولی فرودگاه قم صادر شده است اما این موافقت اصولی به معنای مجوز ساخت نیست و باید سایر پیش‌نیازها نیز آماده شود. سوال این است که وقتی فرودگاه مهراباد ، پیام و امام خمینی(ره) وجود دارد، چه نیازی به زیرساختی جدید (در شرایط کسری و کمبود بودجه) بنام فرودگاه قم است؟آقای رئیسی، شما و خودمان را به رعایت تقوای الهی توصیه نموده و هشدار می دهیم و تاسیس این فرودگاه ممکن است خدای ناکرده به پرواز جت های شخصی برخی از آقایان ختم شود. به مصلحت کشور و حوزه ارزشی نمی بینیم که این پروژه غیر ضروری دنباله گیری شود.

شعارسال: سید محمد آقا میری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات فرودگاه قم که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، عملیات اجرایی فرودگاه قم حدود ۱۵ ماه طول خواهد کشید و نخستین پرواز این فرودگاه بین‌المللی و از قم به نجف خواهد بود.

آقای رئیسی، تاسیس فرودگاه در قم، نمی تواند اولویت ملی باشد + اگر امروز ممانعت نشود، فردا شاهد پرواز جت های شخصی خواهید بود

وی با اشاره به صدور مجوز موافقت اصولی فرودگاه قم، بیان کرد: اکنون فرودگاه قم برای آغاز عملیات ساخت، منتظر صدور مجوز احداث است که حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود.

استاندار ادامه داد: با آغاز عملیات عمرانی فرودگاه قم، این طرح حدود ۱۵ ماه احداث و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

آقامیری گفت: مجموعه مدیریت قم در خصوص فرودگاه روندی را دنبال می‌کند تا همه افراد علاقه‌مند با خرید سهام، امکان مشارکت در آن را داشته باشند.

*موافقت نامه اصولی فرودگاه قم صادر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز موضوع فرودگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: فرودگاه قم در ابتدا مقرر بود که با مشارکت سرمایه‌گذار انجام بگیرد که در ادامه مشکلاتی در این حوزه برای این طرح بوجود می‌آید که سال‌ها دامن گیر آن می‌شود.

ابراهیم معتمدی ادامه داد: این طرح از سال ۹۵ درگیر مشکلات متعدد حقوقی شده و احکام مختلفی در خصوص آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حدود ۶ ماه تلاش مستمر، مجموعه مدیریت استان به این نتیجه رسید که سرمایه گذار سابق صلاحیت لازم را نداشته و خلع ید شد.

وی ادامه داد: هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان اصلی‌ترین گزینه سرمایه گذاری جدید فرودگاه قم انتخاب و موافقت اصولی آن نیز صادر شده و مجوزات احداث نیز در شرف نهایی شدن است.

معتمدی گفت: با صدور موافقت اصولی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، تمام مشکلات گذشته این طرح قابل حل خواهد بود.

تعداد بازدید : 6

*تکمیل فرودگاه قم در دستور کار دولت سیزدهم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

دولت با انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان سرمایه‌گذار جدید فرودگاه قم موافق است، اما شیوه تامین مالی آن بر عهده مجموعه مدیریت استان است.

موافقت اصولی فرودگاه قم صادر شده است، اما این موافقت اصولی به معنای مجوز ساخت نیست و باید سایر پیش‌نیاز‌ها نیز آماده شود.

فرودگاه قم از نظر اجتماعی برای دولت سیزدهم مهم است و رییس‌جمهور به صورت مرتب پیگیر احداث و تکمیل آن است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 29مهر1402، کدخبر: 85265218، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین